Gå til innhold

Pulsbelte til mobil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det gamle pulsbeltet mitt har tatt kvelden, og nå lurer jeg på om det er noen mulighet for å koble et pulsbelte direkte til Samsung S4? Er det noen som har gjort dette, og fungerer det i såfall bra?

Det hadde vært flott å få til, for mobilen har jeg jo uansett med meg ;)

Anonymous poster hash: 4c037...c2a
Skrevet

Dette lurer jeg også på! Hadde vært supert..

Skrevet

ANT+ pulsbelter fungerer til noen androidmobiler. Slike belter er litt mer utbredt og bruker mye mindre strøm.

Skrevet

Fatter ikke hvordan dere (spesielt jenter) får pulsbeltet til å sitte, jeg. Jeg kjøpte pulsklokke for noen år siden, og følte meg bra dum da jeg oppdaget at den sentrale enheten var et bånd som skulle festes rundt brystet. For å komme nærmest mulig hjertet skulle den harde biten helst plasseres under kanten på BH-en. Der satt den dårlig. Om jeg skal ha pulsmåler igjen, skal jeg se etter et annet design.

AnonymBruker
Skrevet

ANT+ pulsbelter fungerer til noen androidmobiler. Slike belter er litt mer utbredt og bruker mye mindre strøm.

Har du noen eksempler? Jeg har ikke peiling på hva ANT+ er, og når jeg søkte fikk jeg kun opp adaptere til iPhone for dette.

AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke hvordan dere (spesielt jenter) får pulsbeltet til å sitte, jeg. Jeg kjøpte pulsklokke for noen år siden, og følte meg bra dum da jeg oppdaget at den sentrale enheten var et bånd som skulle festes rundt brystet. For å komme nærmest mulig hjertet skulle den harde biten helst plasseres under kanten på BH-en. Der satt den dårlig. Om jeg skal ha pulsmåler igjen, skal jeg se etter et annet design.

Synes overhodet ikke det har vært noe problem. Setter beltet delevis under sports-BHen. Ikke noe problem i det hele tatt. Men det må selvfølgelig sitte stramt nok, slik at det ikke glir.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en overføringstandard på linje med blutooth.

Se her: http://www.thisisant.com/directory/galaxy-s4-with-android-43

Det er greit nok, men jeg fant ingen aktuelle pulsbånd med denne standarden. Da må jeg plutselig opp i veldig mye mer penger enn bluetooth, på de jeg fant :P

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit nok, men jeg fant ingen aktuelle pulsbånd med denne standarden. Da må jeg plutselig opp i veldig mye mer penger enn bluetooth, på de jeg fant :P

Glem det, jeg fant ut at jeg måtte trykke på appen på siden og så få oversikt over kompatible enheter.

Takk for super hjelp :nigo:

Skrevet

Glem det, jeg fant ut at jeg måtte trykke på appen på siden og så få oversikt over kompatible enheter.

Takk for super hjelp :nigo:

Alle garminbelter er f.eks ANT+ de selger de på så og si alle sportsbutikker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...