Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha meg en ny jobb snart.

Jeg liker ikke å jobbe kvelder. Må bli en jobb fra 8-16 eller noe i den duren. Så sant det ikke er offshore da med lengre arbeidsdager.

Er utdannet kokk men vil ikke sette min fot på et hotell eller noe siden jeg ikke vil jobbe ettermiddag / kveld. Og heller ikke instutisjon!

Noen som har noen tips til hva som kanskje kan være av interesse?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det er vel mulig å få areid som kokk på dagtid, vel - er det ikkje?

Skrevet
Det er vel mulig å få areid som kokk på dagtid' date=' vel - er det ikkje?[/quote']

Man kan godt jobbe på dagtid som kokk på ett sykehus, gamlehjem etc. Men har lyst å se meg litt rundt etter andre muligheter som kan være av interesse. Kanskje gjøre noe annet enn å være på ett kjøkken.

Gjest gjest1
Skrevet

Eg kjenner ein som er utdanna kokk, men som driv med revy og reiseliv idag. Mulighetane er uendelege. Kva er du interessert i?

Skrevet
Eg kjenner ein som er utdanna kokk' date=' men som driv med revy og reiseliv idag. Mulighetane er uendelege. Kva er du interessert i?[/quote']

har ingen anelse, bortsett fra at det burde vært relatert til mat i en eller annen form. Alltid åpen for muligheter.. men velger jeg neo annet så er jeg ikke utdannet i det feltet og da er lønnen deretter også!

Skrevet

Kva med å jobbe på gastronomisk institutt i Stavanger? Eller eit forskningskjøkken? Eller i Mattilsynet? Eller som produktutviklar i Toro eller Knorr? :ler:

Skrevet
Kva med å jobbe på gastronomisk institutt i Stavanger? Eller eit forskningskjøkken? Eller i Mattilsynet? Eller som produktutviklar i Toro eller Knorr? :ler:

Man får nok ingen jobb hos GI hvis man kun kan jobbe 08-16. Der kreves adskillig mer. Dessuten er det ikke hvem som helst som får jobbe der.

For å få slike jobber som du nevner her over så må man i de aller fleste tilfeller være en kokk ut over det vanlige, som har utmerket seg.

Kan man kun jobbe 08-16 som kokk, så setter det meget store begrensninger for hva man kan gjøre. Alternativene er å jobbe på institusjon, i kantine, frokost/lunsj på hotell, restaurant som serverer frokost/lunsj, kafé, i ferskvaren i dagligvarebutikker, hos slaker, fiskeforretning o.l.

Gjest Anonymous
Skrevet

På båt? Flymat? Starte eget cateringservice?

Tilby egne tjenester: bryllup osv.? Skoleordning med varmluch til barna?

Dra til utlandet? Skrive kokebok for studenter/kvinner/menn/gamle enslige/barn?

Good luck!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...