AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Hva er denne maskinen egentlig godt for? Jeg blir aldri svett av den, samtidig ser jeg folk som fikler rolig på mobilen mens de står på ellipsemaskonen. Hvilke muskler virker den på? Har den noe effekt?Anonymous poster hash: 2870c...49e
Gjest navnelapp Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Det kjem vel an på tempo og belastning? Eg har ikkje noko problem med å halde ein puls på 150-160 og å svette godt på ellipsemaskinen, og den er i tillegg veldig skånsom for ledda. Den virkar på dei same musklane som du brukar når du går, men har vel først og fremst effekt for å trene kondisjon. Då må du ha tilstrekkeleg belastning til at du får opp pust og puls. 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Det har mer effekt enn eksempelvis spinning - men som all annen trening så blir man ikke svett om man bare står og diller uten motstand. Det kan man jo gjøre på en tredemølle eller i styrkerommet også. Du blir 100% garantert svett om du bruker knappene for det de er ment for: å bli skrudd opp. Øk motstand og hellegrad, så garanterer jeg svette og høy puls. Ser mange gjøre det feil og bare stå og tulle på den der, som jeg ser med mye annen trening Anonymous poster hash: ad499...643 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Hva er denne maskinen egentlig godt for? Jeg blir aldri svett av den, samtidig ser jeg folk som fikler rolig på mobilen mens de står på ellipsemaskonen. Hvilke muskler virker den på? Har den noe effekt?Anonymous poster hash: 2870c...49e Blir du ikke svett tråkker du ikke på hardt nok. Du må opp med intensiteten. Det blir jo det samme som når du går; dersom du subber avgårde blir du ikke svett, men jogger du fort blir du svett. Den virker på rumpe, lår og legger. Bruker du armene i tillegg vil du også få litt trening av overkroppen. Anonymous poster hash: dfcdc...5d4 4
Jade Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Som med alt annet, så har det liten effekt om du bare sløver på apparatet.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 Hva er denne maskinen egentlig godt for? Jeg blir aldri svett av den, samtidig ser jeg folk som fikler rolig på mobilen mens de står på ellipsemaskonen. Hvilke muskler virker den på? Har den noe effekt?Anonymous poster hash: 2870c...49e At folk står og fikler med mobilen på den sier vel mer om deres bruk enn om hvor effektiv maskinen er. Man kan fikle med mobilen på en spinningsykkel eller tredemølle også Hvis du aldri blir svett, så tar du jo ikke nok i. Jeg har trent både lange økter og 4x4 -intervaller med 90-95% av makspuls på ellipsemaskin (og det er atpåtil en av de litt billigere hjemmevariantene). Opp med motstanden og ha et mål på hvor du skal ligge pulsmessig. Så kommer svetten. Anonymous poster hash: 0453c...551 4
Gjest Runforit Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Ellipse er et helvete! Innmari effektiv, men du MÅ gasse på og kjøre motstand. Skal love deg at du peser og svetter som en gris i havsnød om du faktisk bruker apparatet rett. Holder meg til jogging jeg Lettere enn ellipse.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 Ellipse er et helvete! Innmari effektiv, men du MÅ gasse på og kjøre motstand. Skal love deg at du peser og svetter som en gris i havsnød om du faktisk bruker apparatet rett. Holder meg til jogging jeg Lettere enn ellipse. Samme gjør jeg gitt. Synes elipse er et helvetes slit. Men jeg klarer ikke å kjøre på i et moderat tempo. Full guffe og med motstand på.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #10 Skrevet 2. januar 2014 Ellipsemaskin er jo helt fantastisk! Jeg blæster på fatburnerprogrammet en halvtimes tid, gjett om jeg er svett og støl når jeg er ferdig. Kjenner det i ræva og låra noen dager etterpå. Med lav intensitet så får man ikke særlig resulater nei.. Anonymous poster hash: aceb9...cf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå