nillepose Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Jeg sliter veldig med småfluer i leiligheten, og her om dagen hadde jeg laget taco. Sovnet etter maten, og skulle til å rydde inn. Da så jeg at det florerte, bokstavelig talt småfluer på salsaen, ettersom den var åpen. Så da tok jeg i bruk hjernecellene mine, og kjøpte inn til plastglass, helte oppi salsa, tok plastikk over glasset og lagde små hull. Jeg tror omtrent alle fluene hivde seg oppi der på under en time, nå ser jeg kanskje 2 stykker som svirrer rundt her. Jeg vet ikke om det har noe å si på hvilken type salsa det er, men jeg brukte den fra santa maria, med middel styrke Høres litt gal ut her nå, men jeg virkelig HATER bananfluer! Jeg prøvde ut alle slags triks før, hvitvin funket som hakka møkk det og, men salsaen trekker til seg fortere og flere fluer, synes det er litt rart men det funker som bare rakkern
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Prøv eddik neste gang. Funker fett.Anonymous poster hash: e1d10...0f2
nillepose Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2014 Prøvde eddik, men funket ikke. Brukt zalo, eplejuice, absolutt alt men har kommet frem til at salsaen slo alle "oppskriftene" om å bli kvitt bananfluer
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 (endret) De legger 300 egg i døgnet. Kjøp spray og spray hele rommet opp mot taket før jobb, vask når du kommer hjem hver gang. Gjør det 3 ganger så er du kvitt alle Endret 2. januar 2014 av Evilposelos
nillepose Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2014 De legger 300 egg i døgnet. Kjøp spray og spray 3 ganger før jobb, vask når du kommer hjem hver gang. 300 egg i DØGNET?! I jesus navn, er du seriøs nå? Men da skulle jeg vel hatt mye mer fluer her?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 300 egg i DØGNET?! I jesus navn, er du seriøs nå? Men da skulle jeg vel hatt mye mer fluer her? En flue kan legge 100 egg i døgnet var det visst. Man får kjøpt spray på matbutikken
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 En blanding mellom vann, sukker, eddik og zalo fungerer som gull her. Og jeg er blitt kvitt de uten å vaske ned hele huset, heldigvis!Anonymous poster hash: 87148...824
Gjest Ciegus Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Eddik og zalo er vår vidunderkur også. Har da aldri trengt å vaske og spraye.
Britt Banditt Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 Pleier å bruke en dråpe zalo i et lite glass med øl. Funker fint Salsa hørtes smart ut
WubWub Skrevet 2. januar 2014 #10 Skrevet 2. januar 2014 Hehe slenger meg på resten av gjengen som sverger til eddik + zalo. Jeg kjører likegreit på med veldig sukkerholdig saft oppi også. Mitt første bekjentskap med disse djevelens insekter var den sommeren jeg hadde glemt tømme gymbaggen min for bananer. de lå der og råtnet i 2 uker før jeg åpnet gymbaggen og en sky av bananfluer fosset ut, var garantert flere hundre av jævelene og de spredde seg utover hele leiligheten. Ble brått litt krise når jeg skulle ha selskap dagen etterpå, men et par glass med eddik+zalo+saft tok heldigvis knekken på alle før gjestene kom :D 1
Sheltay Retrac Skrevet 2. januar 2014 #11 Skrevet 2. januar 2014 Druejuice, vin og zalo er min favoritt.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #12 Skrevet 2. januar 2014 Det er bare å helle vin eller øl i noen glass og deretter tilsette en pitteliten dråpe zalo. Bananfluer går etter ting som gjærer slik som øl og vin, og zalo bryter overflatespenningen slik at når fluen lander på væsken i glasset går den igjennom og drukner. Plasser noen glass rundt om i leiligheten og la de stå noen dager. Men ikke ha for mye zalo oppi. Det holder med pittelitt. Vær nøye på å gå ut med søpla hver kveld, vask godt i området rundt søppelbøtten (om du for eksempel har søppelet i skapet under vasken så vasker du skapet godt). Ikke la noe mat eller drikke stå fremme, vask bort matflekker, legg frukt i kjøleskapet og ha brød i en tett pose eller brødboks. Anonymous poster hash: befae...995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå