Gjest Gjest i dag... Skrevet 16. mai 2004 #1 Skrevet 16. mai 2004 Jeg har forhørt meg på pris på brystforstørrelse, og den ligger ganske likt hos mange klinikker. Men en av de skiller seg ut, nemlig Nobel clinic. Prisen er ganske lik om man skal legge inn silikon over brystmuskelen (28 500,-), men så fort du må legge inn under muskelen, stiger prisen til 34 000,-. Vil du ha anatomisk protese blir prisen hele 36 000,- (eller var det 38 000,-?). Hos andre klinikker ligger prisen på nogenlunde det samme uansett hvor du skal legge silikonen. Jeg har bestemt meg for å ta en operasjon, men håper da at jeg ikke trenger å legge den under muskelen. Har nemlig lyst til å gjøre det hor Nobel clinic, men vil selvfølgelig betale minst mulig. Det er jo dyrt nok som det er... Så begynner jeg å lure: er det vanligst å plassere silikon under eller over brysmuskelen? Jeg skjønner det har med utgangspunktet mitt å gjøre, hva jeg har fra før. 75 B, som må fylles for å se passe ut. Har lest en plass at hvis du plasserer under muskelen, så kan du ikke trene brystmusklene så mye. Noen som vil dele erfaringer?
Veronal Skrevet 16. mai 2004 #2 Skrevet 16. mai 2004 Hvis man har lite underhudsfett er det vanig å legge protesen under muskelen. For alle andre er det vanlig å legge den over.
Gjest Anki Skrevet 17. mai 2004 #3 Skrevet 17. mai 2004 Tror det er mest vanlig i Norge ( i hvert fall frem til nå) at man har lagt protesen over muskel. De klinikkene jeg har vært i kontakt med har begge sagt at det er vanligst over muskel. Jeg har ikke vært på konsultasjon ennå, så det kan jo hende at de endrer mening når de ser hva de har å jobbe med. Kan ikke fylle en A-cup engang, så jeg har ikke mye vev til å dekke over en protese. Men med 75B fra før har du sikkert mer enn nok vev til å dekke over protesen. En annen grunn til å gå under muskel er at det visstnok skal være mindre sansynlig at man danner kapsel. Samt har jeg lest at det skal være bedre at protesen ligger under muskel ved mammografi. Men det er litt uenighet om dette alt ettersom hvor man leser... Har ikke hørt at det skal være dyrere å gå under muskel, men kanskje det er tilfelle?... Har du sjekket priser andre steder så kan du jo heller velge en av de? Eller var det helst Nobel Clinic du ville bruke?
Gjest Gjest_lene_* Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 hei. jeg vil gjerne ta silikon selv, men er veldig tynn med a-cup fra før av, og har lest at det da lønner sg å gjøre inngrepet under brystmuskelen... lurer på om noen med erfaring med dette vet om det er slik at puppene bli mindre synlige med et slik inngrep? eller at de ikke vises/henger/står ut så mye som det inngrep over brystmuskelen? jeg jobber i undertøys butikk selv og syns det virker som om inngrep under muskelen ikke viser puppene så fint, og at de ikke deler seg like fint som ved inngrep over muskelen? kanskje er det bare jeg som har sett noen dårlige eksempler...? lurer veldig på dette
Gjest Gjest_Hmm_* Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 hei. jeg vil gjerne ta silikon selv, men er veldig tynn med a-cup fra før av, og har lest at det da lønner sg å gjøre inngrepet under brystmuskelen... lurer på om noen med erfaring med dette vet om det er slik at puppene bli mindre synlige med et slik inngrep? eller at de ikke vises/henger/står ut så mye som det inngrep over brystmuskelen? jeg jobber i undertøys butikk selv og syns det virker som om inngrep under muskelen ikke viser puppene så fint, og at de ikke deler seg like fint som ved inngrep over muskelen? kanskje er det bare jeg som har sett noen dårlige eksempler...? lurer veldig på dette Skal ta silikon på nyåret:O men har ikke tatt stilling til om det skal taes under eller over brystmuskelen,men no fikk jeg litt panikk ja!! lurer på det samme,noen som har peiling?
Whitechick Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 (endret) Hei! jeg har lagt inn sillikon under muskelen. Jeg var litt i tvil men siden jeg en gang forhåpentligvis får barn så er det mer sannsynlig å kunne amme når man legger dem under. Det er greit å tenke på hvis du ikke har barn enda.. Ellers la jeg inn 225 og 275 gram og er veldig fornøyd.. Anbefaler abselutt Nobel. de er utrolig flinke og hyggelige(!) der. Endret 9. desember 2008 av Whitechick
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Det er så utrolig mange jenter som har silikon i brystene sine i dag. Utrolig, snart har annenhver jente det.
Gjest Gjest_angie_* Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 noen som kjenner til priser på legge inn silikon i brystene på klinikken i sørlansparken kristiansand?....og om man går til konsultasjon,hvor lang tid tar det før inngrepet utføres circa?
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 Jeg er 178 høy og veier 52 kilo.. Er veldig spinkel på overkroppen, men allikevel anbefalte kirurgen meg og ta silikonet over muskel? Tror de bare tar det over på den klinikken jeg var på.. Ble veldig i tvil nå, vil det ikke se ut som to runde kuler? :S
Rønningen Skrevet 7. februar 2009 #10 Skrevet 7. februar 2009 jeg skal opereres hos nobel den 16, over eller under brystmuskel er samme pris, men skal du ha anatomiske så koster det36,-
Gjest Gjest_rikkeand_* Skrevet 19. mars 2009 #11 Skrevet 19. mars 2009 Hei! jeg har lagt inn sillikon under muskelen. Jeg var litt i tvil men siden jeg en gang forhåpentligvis får barn så er det mer sannsynlig å kunne amme når man legger dem under. Det er greit å tenke på hvis du ikke har barn enda.. Ellers la jeg inn 225 og 275 gram og er veldig fornøyd.. Anbefaler abselutt Nobel. de er utrolig flinke og hyggelige(!) der. Så bra du er fornøyd Kan jeg spørre hvordan oppfølgingen har vært etterpå? På forhånd takk!
Gjest wenche Skrevet 16. april 2010 #12 Skrevet 16. april 2010 Jeg har selv tatt operasjon, og jeg har over muskel. Jeg er kjempe fornøyd ! Det var også dette legen anbefalte ! Jeg er operert hos colosseum clinikken og er meget fornøyd med det. Anbefaler at du gjør en del undersøkelser ang stedet du skal opereres. Hvorfor vil du opereres på nobel clinic? Colosseum klinikken er norges ledende og det stedet med mest erfaring og flest oppdrag. Min operasjonslege heter Tomm Bjærke og er overlege ved klinikken og tidligere overlege ved plastisk kirurisk avdeling på rikshospitalet. Han leder også siden www.plastikkirurgi.no Legen hadde masse gode råd å komme på konsultasjonstimen. Jeg har snakket med en del andre som har tatt operasjon på andre klinikker og jeg har definitift fått de beste betingelsene og den beste prisen ! Andre sier de har fått beskjed om at de må bytte implantat etter ti år, jeg har livstidsgaranti ! Noen måtte ha dren etter operasjon og måtte tilbake til klinikken for å fjerne dette etter ca en uke. Jeg hadde ikke dren. Colosseum klinikken gir deg også en angre garanti, angrer du etter fem år, så kan du ta de ut, kostnadsfritt. Med mindre du hr vært gravid i mellomtiden. Ved innkapsling får du byttet implantater kostnadsfritt. Sjekk litt på www.ckl.no ! det anbefales virkelig !!!
Gjest lessa Skrevet 11. november 2010 #13 Skrevet 11. november 2010 Jeg har selv tatt operasjon, og jeg har over muskel. Jeg er kjempe fornøyd ! Det var også dette legen anbefalte ! Jeg er operert hos colosseum clinikken og er meget fornøyd med det. Anbefaler at du gjør en del undersøkelser ang stedet du skal opereres. Hvorfor vil du opereres på nobel clinic? Colosseum klinikken er norges ledende og det stedet med mest erfaring og flest oppdrag. Min operasjonslege heter Tomm Bjærke og er overlege ved klinikken og tidligere overlege ved plastisk kirurisk avdeling på rikshospitalet. Han leder også siden www.plastikkirurgi.no Legen hadde masse gode råd å komme på konsultasjonstimen. Jeg har snakket med en del andre som har tatt operasjon på andre klinikker og jeg har definitift fått de beste betingelsene og den beste prisen ! Andre sier de har fått beskjed om at de må bytte implantat etter ti år, jeg har livstidsgaranti ! Noen måtte ha dren etter operasjon og måtte tilbake til klinikken for å fjerne dette etter ca en uke. Jeg hadde ikke dren. Colosseum klinikken gir deg også en angre garanti, angrer du etter fem år, så kan du ta de ut, kostnadsfritt. Med mindre du hr vært gravid i mellomtiden. Ved innkapsling får du byttet implantater kostnadsfritt. Sjekk litt på www.ckl.no ! det anbefales virkelig !!! Godt å høre jeg har nemlig bestemt meg for dr. Tomm Bjærke. Har googlet han, og det virker som han er den med meste erfaring. Jeg skal ta flyt til oslo for å gjøre det. Etter 3 fødsler er jeg klar for å fylle inn brystene og ta bukplastikk. Har så mye løs hud på magen og brystene. Gleder meg virkelig! Det er bare 3 uker til
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #14 Skrevet 11. november 2010 Står masse om brystforstørrelse her, og litt om hvorfor over og under muskel: Brystforstørrelse
Gjest Stine Skrevet 11. november 2010 #15 Skrevet 11. november 2010 Hei=) Jeg ble operert på Nobel Clinic. La inn 200 g runde proteser over muskelen. Jeg fylte så vidt en 70 a før. Nå bruker jeg 70 c/d. Fornøyd med det. Eneste jeg ikke er så fornøyd med er at hvis jeg ligger på siden og kjenner i "kløfta", så kjenner jeg protestkanten. Har ikke me fett på overkroppen, så skulle sikkert ha lagt protesten under muskelen, men legen jeg var på konsultasjon hos mente jeg hadde nok og at hun derfor ville legge dem over muskelen på meg. Stolte på henne siden det er jobben hennes. Vurderer å bestille kontrolltime og ta opp det at jeg kjenner protesekanten. Ellers så er jeg fornøyd med servicen og hyggelige folk hos Nobel Clinic=)
Gjest Therese Skrevet 20. desember 2012 #16 Skrevet 20. desember 2012 Skal ta silikon på nyåret:O men har ikke tatt stilling til om det skal taes under eller over brystmuskelen,men no fikk jeg litt panikk ja!! lurer på det samme,noen som har peiling? Hei jeg tok silicon Idag og tok det under brystmuskelen.må si at det gjør kjempe vondt. Kan så vidt puste. Når det gjelder formen så er jeg litt usikker selv. Har ikke hatt muligheten til å se mine uten bh enda. Hadde 75a og legen sa at det kun var plass til 220 cl . Men det virker som om de ikke har blitt så mye større. Eller så er det sportsbhen som strammer de inn .men under muskelen gjør kjempe vondt . Må få hjelp til å gå på do, kle på meg og ligge. Helt jævlig den første dagen .. Tok for 35000
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #17 Skrevet 21. desember 2012 Hei jeg har tatt silikon under muskel, og virker som det blir mer og mer vanlig. Bare sjekk fana medisinske sin informasjon om silikon, der får du vite mye intressant! Jeg ble operert på fornebuklinikken av dr. Marius Barstad. virket veldig seriøs og flink i jobben sin! Resultatet ble utrolig bra! brystene ser så naturlige og fine ut, ikke store ikke små .. akkurat det jeg ønskte meg. nesten sikker på at ingen kan se at jeg har opererte bryst, de er naturlige og velproposjonerte. men over til under/over muskel diskusjon. Jeg er slank, men ikke direkte syltynn. 167 cm og 60 kg. var en 75a, eller 70b og opererte inn 320 ml i moderat profil. jeg har ganske tynn hud på brystkassen, og selv om det ikke ville bli kant der rett etter operasjon var sjangsen stor for at det kunne bli synlig i fremtiden når huden strekkes naturlig. (man mister jo enda mer underhudsfett med årene). Jeg har hatt veldig lite smerter, selv om jeg opererte under muskel jeg var veldig stiv, men så lenge jeg tok medisinen min til rett tid, så gikk det veldig bra men 1 døgnet var jeg utrolig svimmel, husker jeg skulle kjøpe en ekstra støttebh på vei hjem (bor langt fra klinikken) og jeg hadde ikke sjangs å lese cup-str selv. følte meg skikkelig beruset synest rastløsheten var mye verre enn smertene.. den varte 2-3 døgn, og var forferdelig ubehagelig. fikk liksom ikke ro i kroppen, selv om jeg var sliten. Det eneste jeg hadde behov for hjelp til, var å komme meg ut av sengen de første 3 dagene. var ubehagelig å ta i med armene for å støtte meg. Du kan trene brystmusklene, men du vil miste litt styrke og vil aldri kunne trene på et proffnivå. vanlig trening går helt fint! Men husk at brystene nesten garantert forandrer seg etter en graviditet, så viss du ikke er så langt fra slike tanker, så ville jeg ha ventet en stund kjedelig å måtte operere seg enda en gang, når man begynner på slikt. Anonym poster: 5d4f518a0afe372afe5b0dafa1ffae43
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #18 Skrevet 23. desember 2012 Jeg har under muskel. Det er 8 år siden jeg fikk det. Tok bare 225 ml i hver. Glad for det. Dummeste jeg ser er type 400-500 i hver. Det ser så utrolig unaturlig ut! Mine egne pupper har siget litt og silikonen sotter som støpt der der alltid har vært, så man får litt "lange" pupper etter hvert og de er definitivt IKKE like fine som de var for 5 år siden. Har man bare under melkekjertlene mistenker jeg at man ikke får samme problemet, da lurer jeg på om silikonen siger litt sammen med resten av puppen. For puppene forandrer seg etter noen år selv med silikon, det er ikke sikkert du er like fornøyd etter noen år... Anonym poster: 96dee51a9591ac84ce1b890885404e9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå