Gå til innhold

Komme inn på utesteder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg som 16 åring komme inn på utesteder eller danselokaler og sånt? Ser veldig gammel ut for alderen, og tenkte at hvis det ikke er noen som sjekker id så kan jeg lett klare det. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 0d0db...ece

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

når jeg var 14 kom jeg inn på alle 18-års utestedene.

Anonymous poster hash: 137b5...931
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det som 16-åring, men da var det snakk om en gammel pub. De hippere stedene med mye trafikk er det vanskeligere å komme seg inn.

Anonymous poster hash: 911dc...70f
Skrevet

De sjekker ID. Det er dog lett å skaffe fakeleg om du virkelig går inn for det....

AnonymBruker
Skrevet

Bare til å prøve for å si det sånn tror jeg bare har blitt tatt 4 ganger i hele mitt liv, og de gjør ikke annet enn å kaste deg ut/si at du ikke kommer inn.

Skrevet

Hva skal du på utested å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du på utested å gjøre?

gjøre det alle andre gjør?

Skrevet

gjøre det alle andre gjør?

Hva er det folk gjør på utesteder som er så spennende at man ikke kan vente til man når lovlig alder?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det folk gjør på utesteder som er så spennende at man ikke kan vente til man når lovlig alder?

Sjekke damer seff ;)

Skrevet

Sjekke damer seff ;)

Både menn og damer regner med at andre er minst 18 eller 21+ på utesteder, ikke 16-åringer som lyver om alderen sin. Bartendere og dørvakter er ikke interessert i å slippe inn eller sjenke 16-åringer. Politiet kan bli interessert om du bruker andres leg, derimot.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ting er jo atdu blir kastet ut eller anmeldt for falskt legg. Dette går kun utover deg selv.

Kommer skjenkekontrollen derimot kan stedet risikere og miste bevillgningen for en stund og tape enormt mye penger. "Hyggelig" for de som er svhengig av jobben sin for å få mat på bordet,,

Anonymous poster hash: 98379...f77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min jobber på forskjellige utesteder, og det er ikke vanskelig å se falsk leg. Og de som er sånn sjenkekontroll er ofte på utestedene og sjekker.

Vent til du er 18 du som alle andre. Kjenner ei som ble anmeldt for falsk leg da hun var 17.. ikke noe koselig å ha rulleblad som 17-åring.

Anonymous poster hash: 723d3...8fa
AnonymBruker
Skrevet

Spørs helt hvor du bor, hvilke rutiner utestedet du prøver deg på har og litt på flaks.

I store byer er det som regel veldig strengt. Dyre husleier gjør at eierne investerer mye i å unngå å bli tatt for å sjenke mindreårige fordi de går konk dersom de blir fratatt sjenking i en periode.

Jeg er 24 år, men ser ung ut og blir ofte spurt både i døren og i baren. De fleste stedene er såppas strenge at hvis én av mine venner (som er i alderen 23-27) glemmer å ta med leg på vors, så driter vi i å dra ut, for da er sjansen for bomtur ganske høy.

Så klart kan du sikkert prøve deg, og 1/20 ganger vil det sikkert funke, men det blir veldig mange bomturer før du eventuelt kommer inn et sted, og dersom dine venner er på samme alder som deg så er det nok så og si umulig. En gjeng 16-åringer kommer til å vises ganske raskt og kastes ut igjen. Hvorfor ikke vente i noen år, så slipper du ydmykelsen med å bli kastet ut/avvist?

Anonymous poster hash: 85d28...964
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker at Trompeten i Oslo var stedet der alle kom inn uansett. Jeg var vel der allerede som 15-åring. :ler: Men dette er mange år siden da, jeg er 33 år nå. ;)

Jeg ble sjelden spurt om leg, og de gangene jeg ble det hadde jeg lånt et av ei venninne. En gang sa jeg feil dato og ble nektet inngang, men ellers gikk det alltid fint.

Jeg møtte min første store kjærlighet på en pub da jeg bare var 16. Han var tre år eldre og vi var sammen i tre år.

Anonymous poster hash: 56d3e...045
Gjest Blomst83
Skrevet

Sjekke damer seff ;)

Hadde jeg som 18 åring blitt sjekket opp på byn,for så i ettertid funnet ut at gutten kun var 16 hadde jeg droppet han på flekken.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en venninne dro ofte til drammen (faktisk..) for der var det et utested det var så lett å bare hoppe over gjerdet på. Vi var 15 år, og ingen reagerte da vi var inne, ikke da vi kjøpte drikke heller.

Vi kom ifra vestfold, så utrolig at vi gadd det der.. men spennende på den alderen.

Anonymous poster hash: 8a7ae...502
Skrevet

når jeg var 14 kom jeg inn på alle 18-års utestedene.

Husker de som kom inn flere år før de var gamle nok.

Nå har de passert tredve, og ser ut som de er 40+...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...