Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har akkurat fått meg abonemang for første gang. så har jeg 3000 i data, noe som er mye i følge andre. men etter 3 dager står det at jeg har brukt nesten 500! noe som er rart siden jeg ikke er så mye inne på nette. må jeg slå av nette når jeg ikke bruker det? bruker jeg mb når jeg er på internett men ikke bruker tlf? dårlig forkalrt, men håper noen skjønner hva jeg mener, og svarer :) hvor mye er normalt å bruke på 1 måned?

Anonymous poster hash: 24d52...dcc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har akkurat fått meg abonemang for første gang. så har jeg 3000 i data, noe som er mye i følge andre. men etter 3 dager står det at jeg har brukt nesten 500! noe som er rart siden jeg ikke er så mye inne på nette. må jeg slå av nette når jeg ikke bruker det? bruker jeg mb når jeg er på internett men ikke bruker tlf? dårlig forkalrt, men håper noen skjønner hva jeg mener, og svarer :) hvor mye er normalt å bruke på 1 måned?

Anonymous poster hash: 24d52...dcc

Om du har wifi der du bor, bruk det i tillegg ihvertfall. Da vil du ikke bruke av kvoten når du er hjemme.

Skrevet

Bruk litt tid på å bli kjent med innstillingene på telefonen din og de ulike appene, for å se om det er noe der som bruker mye data. Står mye på automatiske oppdateringer og synkroniseringer, så er det ikke så rart om det går litt (selv om jeg synes 500 mb på 3 dager var fryktelig mye). Andre ting som krever mye datatrafikk er enkelte spill, nedlastinger av programmer, filer etc, youtube og så videre.

Hvis du ikke synes du har kontroll på forbruket, så er det nok lurt å skru av alle automatiske oppdateringer og synkroniseringer. Fra Facebook til mail til spill og så videre. Det kan også være lurt å skru av datatrafikken i perioder hvor du ikke skal bruke nettet uansett - det sparer også på batteriet.

Jeg bruker mellom 200 og 1000 mb i mnd, og jeg bruker telefonen endel - men jeg har trådløst nett hjemme. Jeg har lastet ned 3G Watch Dog som gir meg oversikt over hvor mye jeg bruker, og på hva. Veldig kjekt for å få oversikt.

• Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

500mb i løpet av tre dager virker veldig mye! Hva slags telefon har du? Anbefaler å skru av mobildata når du ikke bruker det.

Jeg bruker kanskje opp den ene gigabyten jeg har innkludert hvis jeg er mye på farten, bruker for det meste WiFi der det er tilgjengelig!

Skrevet

Bruker mobilnettet masse med min galaxy s3 og lander på ca. 1500 - 2000 mb i mnd. Dersom du har brukt 500mb på så kort tid tror jeg du må ha lastet ned noe uten å tenke over det eller noe. Har du lastet ned noen apper på mobilnettet kanskje?

Skrevet

Jeg har som regel mobildataen på konstant, men har endret innstillingene slik at ingen programmer får lov til å sluke masse MB sånn i bakgrunnen. Bruker rundt 200-250 MB i måneden. Ser f.eks. ikke på videoer på nettet via mobilnettet, det tar fort myyyye mobildata.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du bør slå av mobildataen når du ikke bruker det! Når jeg lar den står på, uten å bruke den, så mister jeg data likevel.

Anbefaler Chess sitt abonoment, du betaler 299 kr i mnd får 5000 MB data og fri tale, sms, og mms.

Anonymous poster hash: 525fa...83d
Skrevet

Når telefonen er ny, vil apper som allerede ligger på telefonen oppdateres automatisk med mindre du straks endrer innstillingene. Jeg gikk i samme felle selv da jeg kjøpte min første smarttelefon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...