Gå til innhold

Han kjenner ikke mine venniner etter 3 år, plager meg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overreagerer jeg?

Vi har vært kjærester i 3 år og samboere i 2 år. Vi er begge 23 år. I de tre årene har han møtt min bestevennine 3 ganger. For meg virker han egentlig ikke helt interessert i å bli kjent heller. Syntes det er synd egentlig.

Han er en utadvent mann egentlig, men akkurat mot mine venniner så er han ikke det. Har alltid tenkt at han er den karismatiske typen som "alle" liker. Men etter å ha sett han med nye mennesker i ny å ne virker han skikkelig usosial. Altså han sier ikke stort, deltar ikke i samtalen, ser ned osv. Han sier selv han liker å treffe og bli kjent med nye mennesker, men tror ærlig talt det er bare noe han sier siden "alle" liker å jo egentlig å bli kjent med nye mennesker.

Hadde for noen måneder siden besøk en helg av 3 venniner som bor langt unna og han viste veldig(!) lite intersse for dem. Forventer ikke at han skal sitte oppå dem hele tiden å prate, men å delta i samtalen, kanskje høre hva de driver med osv.

Den lørdagen sto jeg opp med jentene å lagde frokost, sa fra til ham at han kunne komme å spise med oss, han kom ikke. Greit nok han skal få sove så får vi jentene pratet litt. Syntes det var litt rart han ikke hadde stått da klokken begynte å nærme seg 3. Vi hadde planer så vi måtte dra kl 4. Var innom soverommet for å høre om alt var bra, men han lå der bare å "ventet" på at vi skulle dra.

Når vi hadde vært sammen en stund å vi skjønte at dette kom til å vare, tok jeg veldig mye initativ med hans kamerater. Kommer kjempe godt overens med alle faktisk! Irriterer meg at han ikke har gjort like god insats.

Må bare legge til at mine venninger er ordentlige jenter og driver ikke med tull. Så han er ikke "redd" dem, han sier også han syntes de er greie.

Dette har i det siste begynt å plage meg og føler liksom ikke at han kjenner meg på en måte. Han aner ikke hvordan jeg er blant mine venner. Vet ikke om jeg vil ha en videre fremtid med en mann som ikke viser initativ til å bli kjent med mine venner.

Så, overreagerer jeg?

Anonymous poster hash: c8df5...ea6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du gjort i tre år for at han skal treffe venninnene dine da?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han tror at du gjerne vil ha tid alene med vennninnene dine?

Har dere snakket om disse tingene?

Anonymous poster hash: 48aa0...082
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje han er redd for sjalusidrama hvis han snakker for mye med dem?

Skrevet

For meg så virker det som han ikke helt vet hvordan han skal relatere til dine venninner. Støtter meg til Gjests svar her. Kanskje du kan spørre han og nøste opp i hvordan han skal forholde seg til dem?

Eller så kan det hende at han rett og slett ikke liker dem og / eller at han synes de er dritkjedelige. Og det skal du egentlig være glad for.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal han bli kjent med de? Hva har han og de til felles, bortsett fra at de kjenner deg? Min kjæreste er aldri med min bestevenninnne, og vi er aldri sammen alle tre. Ser liksom ikke helt poenget.

Anonymous poster hash: 1a827...9a4
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Kanskje han synes en av dem er skikkelig pen og er redd for å stirre.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt vitsen med at han skal bli så godt kjent med dine venninner? Altså, de er jo -dine- venninner, ikke hans.. Selvfølgelig bør han oppføre seg høflig og prate med de på en hyggelig måte når han møter de, men å gjøre en innsats for å bli godt kjent med de ser jeg ikke poenget med.

Har også merket at det er noen menn som ikke føler seg komfortabel med å prate med jenter utenom kjæresten. Kanskje fordi de ikke kjenner så mange jenter og ikke vet hvordan de skal oppføre seg? Ikke vet jeg.

Men synes uansett ikke dette er noe du bør legge så mye vekt på. Om dere er sammen i årene som kommer er det ikke til å unngå at han blir bedre kjent med dine venninner uansett..

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du gjort i tre år for at han skal treffe venninnene dine da?

Inviterer han alltid med når vi skal samles. Han sier nei.

Jeg skjønner ikke helt vitsen med at han skal bli så godt kjent med dine venninner? Altså, de er jo -dine- venninner, ikke hans.. Selvfølgelig bør han oppføre seg høflig og prate med de på en hyggelig måte når han møter de, men å gjøre en innsats for å bli godt kjent med de ser jeg ikke poenget med.

Har også merket at det er noen menn som ikke føler seg komfortabel med å prate med jenter utenom kjæresten. Kanskje fordi de ikke kjenner så mange jenter og ikke vet hvordan de skal oppføre seg? Ikke vet jeg.

Men synes uansett ikke dette er noe du bør legge så mye vekt på. Om dere er sammen i årene som kommer er det ikke til å unngå at han blir bedre kjent med dine venninner uansett..

Ja mine venniner, men slik jeg ser det syntes jeg han vartfall kan kjenne de overflødig i forhold til at de er en del av meg på en måte. Jeg mener at kjæresten, uansett kjønn, burde vise interesse for vennene til kjæresten sin på en slik måte at man blir kjent og får et helhetlig bilde av kjæresten sin.

Jeg vil at min kjæreste skal være en del av omgangskretsen slik at man kan f.eks dra på hyttetur sammen osv. Selvfølgelig kan man det slik som situasjonen er nå, men da vil mest sannsnylig ikke samboeren min være med siden da må han bruke helgen til å bli kjent med nye folk.

Ser at mine venners kjærester er med på diverse ting, og jeg vil også ha min samboer med. Men han nekter uansett hvor mye jeg "maser" og spørr.

AnonymBruker
Skrevet

De har nok ikke så mye til felles, men føler fortsatt han kan delta på noen sammenkomster. Trenger ikke snakke om livets mening, hadde vært hyggelig om han vartfall kunne vært med.

AnonymBruker
Skrevet

Har han hatt en eks som ble lett sjalu?

Anonymous poster hash: d467d...325

AnonymBruker
Skrevet

Har han hatt en eks som ble lett sjalu?

Anonymous poster hash: d467d...325

Det aner jeg ikke faktisk, tror ikke det siden de ikke var sammen så lenge og hun var hans "store kjærlighet" da han var forelsket i henne lenge. Hun hadde noen problemer så de var bare sammen noen måneder.

Men hva har det med saken å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Overreagerer jeg?

Vi har vært kjærester i 3 år og samboere i 2 år. Vi er begge 23 år. I de tre årene har han møtt min bestevennine 3 ganger. For meg virker han egentlig ikke helt interessert i å bli kjent heller. Syntes det er synd egentlig.

Han er en utadvent mann egentlig, men akkurat mot mine venniner så er han ikke det. Har alltid tenkt at han er den karismatiske typen som "alle" liker. Men etter å ha sett han med nye mennesker i ny å ne virker han skikkelig usosial. Altså han sier ikke stort, deltar ikke i samtalen, ser ned osv. Han sier selv han liker å treffe og bli kjent med nye mennesker, men tror ærlig talt det er bare noe han sier siden "alle" liker å jo egentlig å bli kjent med nye mennesker.

Hadde for noen måneder siden besøk en helg av 3 venniner som bor langt unna og han viste veldig(!) lite intersse for dem. Forventer ikke at han skal sitte oppå dem hele tiden å prate, men å delta i samtalen, kanskje høre hva de driver med osv.

Den lørdagen sto jeg opp med jentene å lagde frokost, sa fra til ham at han kunne komme å spise med oss, han kom ikke. Greit nok han skal få sove så får vi jentene pratet litt. Syntes det var litt rart han ikke hadde stått da klokken begynte å nærme seg 3. Vi hadde planer så vi måtte dra kl 4. Var innom soverommet for å høre om alt var bra, men han lå der bare å "ventet" på at vi skulle dra.

Når vi hadde vært sammen en stund å vi skjønte at dette kom til å vare, tok jeg veldig mye initativ med hans kamerater. Kommer kjempe godt overens med alle faktisk! Irriterer meg at han ikke har gjort like god insats.

Må bare legge til at mine venninger er ordentlige jenter og driver ikke med tull. Så han er ikke "redd" dem, han sier også han syntes de er greie.

Dette har i det siste begynt å plage meg og føler liksom ikke at han kjenner meg på en måte. Han aner ikke hvordan jeg er blant mine venner. Vet ikke om jeg vil ha en videre fremtid med en mann som ikke viser initativ til å bli kjent med mine venner.

Så, overreagerer jeg?

det bir ofte sjalusidrama når gutter i forhold prater mye med andre jenter. sannsynligvis så ønsker han nok å unngå det da han er veldig glad i deg og ønsker at du og bare du skal være jenta hans.

Anonymous poster hash: 5e247...a40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...