Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er gift med verdes snilleste mann. Han er tolmodig og god og vi elsker hverandre. Men jeg har et stort problem... Jeg blir så sinna på han for allt!!

Vil jo ikke at det skal være sånn, seriøst! Men jeg blir så irritert på han!! kan være f.eks at han ikke legger sokkene i skittentøyskurven men i stua.. (tull å bli sinna for!)

Er det noen som har noen tips som funker bedre enn å tellle til 10 (el100..)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Ta deg en spasertur til sinne har gått over, for det der er småting å hisse seg opp for.

Skrevet

Jeg legger selv sokkene i stua :ler: så den kan jeg ikke hisse meg opp for.

Ta deg sammen, tenk om det virkelig er en sak å bli så sinna for. Snu det og bruk det humoristisk i stedet :-)

Skrevet

Å bli sinna for små "tulleting" er veldig ofte et symptom på et større underliggende problem. Jeg for eksempel var skikkelig sur på stakkars helten min igår, til all stadighet, og for alt mulig rart.... Men tilslutt, da han spurte hva galt han hadde gjort igår, måtte jeg innrømme at det bare er meg som er frustrert over hovedprosjektet mitt som skal leveres om under 14 dager, og været er så fint at jeg bare skulker :oops:

Prøv å analysere deg selv så objektivt du kan og se om det kanskje kan være noe som plager deg for tida. Den som får lide for våre problemer er -dessverre- ofte vår bedre halvdel... Det kan være noe så enkelt som en liten "vårblues", de er slett ikke uvanlige :klem:

Gjest Xavia
Skrevet

Jeg synes det må være lov å bli irritert om noen legger skittne sokker i stua. I stua!! (hva f*** gjør de der liksom??)Hjemme hos oss hadde vi begge blitt irriterte på dette.

Skrevet

Fordi du er varm på føttene når du sitter i sofaen og tar dem av deg, legger dem ved siden av deg og når du går glemmer du at du har lagt dem der................

Gjest Xavia
Skrevet
Fordi du er varm på føttene når du sitter i sofaen og tar dem av deg' date=' legger dem ved siden av deg og når du går glemmer du at du har lagt dem der................[/quote']

Ja, man er jo ulike. Er jeg varm når jeg sitter i stua er det liksom ikke sokkene som går først. Jeg er aldri for varm på beina jeg da.

Skrevet
:wink: når jeg drikker rødvin blir jeg veldig varm på beina :wink:
Gjest Xavia
Skrevet
:wink: når jeg drikker rødvin blir jeg veldig varm på beina :wink:

:ler: Ops...nå må vi ikke ødelegge tråden...

Skrevet
:wink: Ska`kke det. Prøver bare å komme med grunner til at sokker kan befinne seg på stua :-)
Gjest gjest1
Skrevet

Har en sønn som alltdi blir varm på føttene og som alltid klager over at han ikke finner reine sokker. Er-kke rart det - de ligger i hauger ved siden av PC'n som står i stua. Jeg har prøvd å plukke det av ham, men det virker ikke... (Han er forøvrig fisk og disse liker visstnok best å være barbent har jeg lest....)

Skrevet

Vet ikke helt hva du skal gjøre med det, men det er hvertfall en god begynnelse at du erkjenner problemet og har lyst til å gjøre noe med det! Det er forresten ikke noe galt i å være sint selvfølgelig, men hvis det er som Wayah sier at det skyldes andre problemer bør man ta tak i det isteden. Særlig hvis det er barn med i bildet. De har vanskelig for å gjennomskue slikt.

Skrevet

Er det noen som har noen tips som funker bedre enn å tellle til 10 (el100..)?

Nei, dessverre. Ingen gode tips, for jeg kjente meg faktisk litt igjen i innlegget ditt. Har en periode nå hvor jeg blir sint og sur for det minste. Alt fra manglende hjelp til husvask, altfor mye tv-titting, skittentøy på gulvet osv.

Vi får prøve å ta oss sammen, du og jeg! :wink: Det er ikke hyggelig hverken for mannen eller oss at vi går rundt og kjefter hele tiden... :oops:

Gjest Madley
Skrevet

Det som hjalp meg til å klare å bli mindre sint er å tenke på hvor kjipt og sårende det er for den andre parten. Det er nedverdigende å få kjeft hele tiden og voksne mennesker skal ikke behøve å få kjeft. Han er et individ på lik linje med deg og skal behandles deretter...

Tenk på hvordan du ville føle deg om han kjeftet og smalt for den minste lille ting..Du hadde nok tatt med deg kofferten og dratt..hadde jeg gjort iallefall...

Skrevet

Kjefting og smelling kommer man ingen vei med..

Men å sette seg ned å snakke om hvordan man vil ha det (skal man kunne legge igjen sokker ved PC`n f.eks) og si i fra når disse forveningene blir brutt og da kunne forvente at det blir gjort noe med, synes jeg er rimelig.

Jeg forventer faktisk å kunne leve i et hjem uten sokker som slenger rundt.

Skrevet

Men jeg blir så irritert på han!! kan være f.eks at han ikke legger sokkene i skittentøyskurven men i stua.. (tull å bli sinna for!)

Tips: Si det til han... Det er ikke tull å bli sinna for det.. Ikke noe er me frustrerende å rydde og rydde, når andre bare roter -s- Man føler seg mer som en mor for kjæresten enn en likestilt.. Han er voksen og skal kunne klare å ta opp etter seg...

Lag en bytteavtale.. - spør han hva som er irriterende med deg og si at du skal slutte med det, hvis han slutter med sokkene. Eller slutt rett og slett å rydd opp etter han.. Rydd opp i ditt eget, Ikke vask kærne som ikke ligger i skittentøyskurven og slike ting.. Han må OPPDAGE at det er en grunn til at du hele tiden ber han om å ta opp etter seg. Han ser tydeligvis ikke hvilke arbeid du legger i huset.. noen ganger trenger man en vekker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...