Gå til innhold

Treningsstudio

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt så lyst å begynne på treningsstudio lenge nå, men jeg har ikke turt. Har bestemt meg for at 2014 er året jeg SKAL begynne, men jeg lurer på ett par ting.

Hva trenger jeg av utstyr? Skal jeg ha med meg håndkle og tørke alle apparatene jeg bruker? Er det ok om jeg har på meg treningstøy når jeg kommer og heller dusjer når jeg kommer hjem?

Er det mange som går alene? Og når på døgnet er det minst folk?

Jeg er veldig slank, men etter å ha stumpet røyken for snart et halvt år siden og ikke vært særlig fysisk på lenge er ikke akkurat kondisen på topp. Føler folk forventer at jeg skal ha ok kondis og muskler siden jeg er slank, men det har jeg ikke.

Dette, i tillegg til sosial angst, har fått meg til å føle at jeg må "trene meg opp" før jeg melder meg inn, men det gjør jeg jo ikke og det har blitt en ond sirkel.

Setter veldig veldig stor pris på svar.

Anonymous poster hash: a1aae...ca2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
  • Liker 2
Skrevet

Du trenger ikke noe utstyr, untatt vannflaske

Mange drar alene

Mange tynne trener også ;)

Du trenger ikke å dusje der

Du velger selv hvor du tar på treningstøy

Bruke innesko

Man melder seg inn på treningssenter av en grunn.. Man skal jo ikke trene seg opp hjemme før man drar dit?

• Liker 2
Gjest HappyWaffle
Skrevet

kjempebra at du vil begynne å trene! *klapp på skuldra* :)

syns Fantomina opplyste om alt ganske bra her :) men jeg pleier alltid å ha med håndkle og drikkeflaske. da kan jeg funke håndkleet og kjøle ned ansiktet når jeg feks trener kondis :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for kjempegode svar!

Jeg har alt dere nevner av utstyr, men drikkeflaske kom jeg ikke på. Har handler inn treningstøy tidligere, men så turte jeg ikke begynne likevel.

Jeg vil melde meg på morgenyoga og ellers blir det nok helst tredemøllen i første omgang. Etterhvert har jeg lyst til å prøve kettlebells, det ser gøy ut.

.

Jeg trente en del tidligere og elsket det, men sluttet da jeg hadde en kjæresten som ikke syns det var ok og som ikke var helt grei mot meg. Etter å ha komt meg bort fra ham og komt meg litt til hektene har jeg svært lyst og jeg er veldig motivert, det er bare det med å tørre å gå inn og begynne.

Det første målet mitt er å overvinne frykten og bare begynne. Jeg har ikke satt meg noen andre mål, men jeg blir i veldig godt humør av og trene og jeg har virkelig lyst på bedre kondis og å ha en sunn kropp, ikke bare en slank. Jeg er veldig glad i å løpe så på sikt kunne jeg kanskje hatt som mål å løpe et lite maraton.

Jeg gleder meg voldsomt, det er bare frykten for at noen skal se rart på meg, le av meg og komme med kommentarer som hindrer meg nå. Eller at instruktøren skal si at hun/han aldri før har møtt noen som er slanke men i så dårlig form som det jeg er.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alt dere nevner av utstyr, men drikkeflaske kom jeg ikke på. Har handler inn treningstøy tidligere, men så turte jeg ikke begynne likevel.

Jeg vil melde meg på morgenyoga og ellers blir det nok helst tredemøllen i første omgang. Etterhvert har jeg lyst til å prøve kettlebells, det ser gøy ut.

.

Jeg trente en del tidligere og elsket det, men sluttet da jeg hadde en kjæresten som ikke syns det var ok og som ikke var helt grei mot meg. Etter å ha komt meg bort fra ham og komt meg litt til hektene har jeg svært lyst og jeg er veldig motivert, det er bare det med å tørre å gå inn og begynne.

Det første målet mitt er å overvinne frykten og bare begynne. Jeg har ikke satt meg noen andre mål, men jeg blir i veldig godt humør av og trene og jeg har virkelig lyst på bedre kondis og å ha en sunn kropp, ikke bare en slank. Jeg er veldig glad i å løpe så på sikt kunne jeg kanskje hatt som mål å løpe et lite maraton.

Jeg gleder meg voldsomt, det er bare frykten for at noen skal se rart på meg, le av meg og komme med kommentarer som hindrer meg nå. Eller at instruktøren skal si at hun/han aldri før har møtt noen som er slanke men i så dårlig form som det jeg er.

Alle starter en plass. Jeg er også slank, men dårlig trent. Jeg begynte å trene med personlig trener for ett par mnd siden. PTen sa til meg at han hadde hatt 60 år gamle damer som løftet bedre enn meg og var i bedre form. Jeg ble veldig lei meg akkurat der og da, men jeg sa ingenting og bet det i meg. Jeg har gått i fra å ikke klare å løfte vektstanga, til å nesten klare og løfte min egen kroppsvekt! Det går så utrolig fort når man legger ned en innsats i treninga.

Mine tips til deg er ting som har vært viktig for meg:

Nr 1, sett deg mål for hva du vil oppnå. Det er mye mer motiverende å trene mot noe, i stedet for å trene uten mål og mening.

Nr 2, spis nok mat. Alt for mange fokuserer på å gå ned i vekt når de trener, i stedet for å fokusere på helsa si og kroppen sin.

Nr 3, ha gøy og variert trening. Og hvis du merker at motivasjonen svikter, skaff hjelp hos noen som er flink med trening.

Nr 4, det er ingen som synes at du er teit eller ser rart på deg. Der hvor jeg trener er alle kjempehyggelige og imøtekommende. Bare smil og vær glad, så blir det bra ;)

Lykke til med treninga! :D

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt så lyst å begynne på treningsstudio lenge nå, men jeg har ikke turt. Har bestemt meg for at 2014 er året jeg SKAL begynne, men jeg lurer på ett par ting.

Hva trenger jeg av utstyr? Skal jeg ha med meg håndkle og tørke alle apparatene jeg bruker? Er det ok om jeg har på meg treningstøy når jeg kommer og heller dusjer når jeg kommer hjem?

Er det mange som går alene? Og når på døgnet er det minst folk?

Jeg er veldig slank, men etter å ha stumpet røyken for snart et halvt år siden og ikke vært særlig fysisk på lenge er ikke akkurat kondisen på topp. Føler folk forventer at jeg skal ha ok kondis og muskler siden jeg er slank, men det har jeg ikke.

Dette, i tillegg til sosial angst, har fått meg til å føle at jeg må "trene meg opp" før jeg melder meg inn, men det gjør jeg jo ikke og det har blitt en ond sirkel.

Setter veldig veldig stor pris på svar.

Ingen forventer noe på treningsstudio, det er ingen som legger merke til deg for å si det sånn.

Det eneste du skal gjøre, er å vaske av apparatene med klut/papir og vaskemiddel som står på studioet, og ha på klær som dekker passe (sånn at du ikke svetter ut apparatene. BH-topp og kort shorts er for eksempel uhygienisk).

De ansatte vil vise deg rundt første gangen når du melder deg inn og forklare hvordan apparatene fungerer. Så kan du gjøre hva du vil, så lenge du vil. Ingen vil stirre, kommentere eller bry seg negativt. Du vil blende inn med mengden.

Treningsstudio er et godt sted for de med sosial angst eller som er utrente, nettopp fordi man kan være anonym og ingen følger med på hvor "flink" du er.

Det er generelt flest folk mandag-torsdag ettermiddag, færrest lørdag og søndag morgen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen plasser bruker de hengelås på skapene, mens andre har et slags kort du kan aktivere.

Det er som oftest veldig bra garderober med mye plass, spesielt fordi konkurransen treningsstudioene i mellom stadig vokser - de er nødt til å ha plass til mange, ellers bytter man jo bare til en annen kjede. Point is, det er helt greit, og tidsbesparende, å dusje der. Man får også den ultimate "hurra jeg har vært på trening i dag"følelsen.

Husk vannflaske og komfortable klær, gjerne noe som får deg til å føle deg fresh. Føler du deg bra, gjør du det sikkert bra også.

En ting man ikke alltid tenker over, er at det kan bli litt "kø" på apparatene, så prøv å ikke okkuper et apparat med flaske/håndduk mens du er på do etc, og tør å vær frempå når et apparat blir ledig. Det er kjempeartig når man først kommer i gang, og alle har vært ny på det. Ikke bekymre deg for hvordan du ser ut.

I hovedsak ser alle på seg selv, og bryr seg svært lite om din dårlige form. Lykke til! Dette blir gøy!

Anonymous poster hash: 5bd6b...2fc
  • Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Helt enig med de andre, men vil påpeke at mange treningssentre krever at man har med håndkle inn i treningsrommene :)

Ville også hatt med en banan å spise rett etter endt trening, jeg kan fort bli ganske sliten etter trening, og da er det godt med noe rask energi!

AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale slike "kom i gang"-timer med en PT. Jeg hadde god nytte av det =)

Anonymous poster hash: 92961...246
Gjest Runforit
Skrevet

Skal du jogge og kan jogge så er det bare å kjøre på :) Ingen kommer til å se rart på deg. De har nok med seg selv og sin egen trening.

At du er i dårlig form er ikke pinlig på et treningsstudio; det er jo derfor folk er der. For å komme i bedre form ;)

Kos deg med treningen :)

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

.

Håper det går bra med treninga, og at du har kommet i gang :) Drikkeflaske får du som regel også kjøpt der, og det kan like gjerne være en Imsdal-flaske med vann, ikke nødvendigvis en tom tute-flaske.. Som Runforit nevner så har alle nok med seg selv og sin egen trening, ingen kommer til å se rart på deg. Det ville i så fall vært rar om de så rart på deg ;)

Jeg tolker det som at du har vært på treningssenter før, så da vet du på en måte hvordan det er. Jeg trente også mye tidligere, men måtte slutte av flere årsaker. Snart skal jeg begynne igjen, det er helt nytt treningssenter, og jeg tror jeg gleder meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...