AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Jeg har et problem som har fulgt meg i alle år. Jeg møter noen, får god kjemi og vi blir gode venninner/venner. Så etter 1 - 3 år skal hun/han flytte til et annet land, til en annen by langt unna osv osv. Jeg skjønner at det er naturlig at etterhvert som man blir eldre så endres livsituasjonen til folk og mange flytter av ulike årsaker. Men jeg fatter ikke hvordan det kan ha seg at ALLE jeg blir venn med tilfeldigvis flytter etter kort tid. Virker som om "alle" andre har venner de har hatt siden barnehagen/barneskolen/ungdomsskolen og som de fortsatt treffer ofte og har sosial omgang med. Alle mine venner har flyttet sin vei de, og de som er igjen skal flytte i løpet av 2014..... Så utrolig kjipt at jeg har så uflaks! Jeg kvier meg nesten for å bli kjent med nye mennesker, for sjangsen er stor for at de flytter sin vei og da dabber kontakten alltid av eller man sees kanskje 1 gang i året.. Eksempel: Venninne nr 1, nr 2, nr 3, nr 4 og nr 5 fra ungdomsskolen. Tre av dem har flyttet til Danmark, begynte med at de studerte der også endte de opp med å kjøpe seg leilighet der og nå er de vel egentlig som dansker å regne.. ikke så fryktlig langt, men etterhvert som årene har gått har kontakten dabbet mer og mer av, og nå sees vi kanskje 1 gang hvert 3 år. En har flyttet til USA pga mann. En har flyttet til Trondheim og er superbizzy med mann og barn der. (Jeg har også barn). Venninne nr 6, nr 7 og nr 8 fra videregående. En har flyttet til utenfor Stavanger et sted pga mann, en har flyttet til Ålesund pga jobbtilbud der og en har flyttet til Stockholm pga kjæreste der. Venninne nr 9 og nr 10 fra studietid. En har flyttet til USA fordi hun har dobbelt statsborgerskap og famile der. En skal flytte til Trondheim i løpet av året av diverse årsaker som gjør at hun ikke kan bo i Oslo lenger. Venninne nr 11 fra jobb. Flytter til Lillehammer i løpet av året da hun ikke trivdes så godt i Oslo. Kompis nr 12 fra studie. Flytter til Drøbak i løpet av 2014 pga jobb. Dette er ikke alle engang! Og det er ikke det at alle bor så fryktlig langt unna, men som sagt det at kontakten dabber av når det blir litt avstand, for da er det plutselig litt mer kronglete å klare å møtes jevnlig... Føler at jeg snart blir sittende igjen helt viggo venneløs her i Oslo... Flytter jeg til en annen by kan jeg tenke meg at alle jeg blir kjent med der plutselig skal flytte til Oslo eller noe sånt. Hvordan har dere andre det med sånt? :/ Jeg er 27 år.. Anonymous poster hash: 882b6...983
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 (PS! Du gjør deg selv ganske lettgjenkjennelig når du legger ut så detaljerte opplysninger...) Anonymous poster hash: c4337...f87 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har et problem som har fulgt meg i alle år. Jeg møter noen, får god kjemi og vi blir gode venninner/venner. Så etter 1 - 3 år skal hun/han flytte til et annet land, til en annen by langt unna osv osv. Jeg skjønner at det er naturlig at etterhvert som man blir eldre så endres livsituasjonen til folk og mange flytter av ulike årsaker. Men jeg fatter ikke hvordan det kan ha seg at ALLE jeg blir venn med tilfeldigvis flytter etter kort tid. Virker som om "alle" andre har venner de har hatt siden barnehagen/barneskolen/ungdomsskolen og som de fortsatt treffer ofte og har sosial omgang med. Alle mine venner har flyttet sin vei de, og de som er igjen skal flytte i løpet av 2014..... Så utrolig kjipt at jeg har så uflaks! Jeg kvier meg nesten for å bli kjent med nye mennesker, for sjangsen er stor for at de flytter sin vei og da dabber kontakten alltid av eller man sees kanskje 1 gang i året.. Eksempel: Venninne nr 1, nr 2, nr 3, nr 4 og nr 5 fra ungdomsskolen. Tre av dem har flyttet til Danmark, begynte med at de studerte der også endte de opp med å kjøpe seg leilighet der og nå er de vel egentlig som dansker å regne.. ikke så fryktlig langt, men etterhvert som årene har gått har kontakten dabbet mer og mer av, og nå sees vi kanskje 1 gang hvert 3 år. En har flyttet til USA pga mann. En har flyttet til Trondheim og er superbizzy med mann og barn der. (Jeg har også barn). Venninne nr 6, nr 7 og nr 8 fra videregående. En har flyttet til utenfor Stavanger et sted pga mann, en har flyttet til Ålesund pga jobbtilbud der og en har flyttet til Stockholm pga kjæreste der. Venninne nr 9 og nr 10 fra studietid. En har flyttet til USA fordi hun har dobbelt statsborgerskap og famile der. En skal flytte til Trondheim i løpet av året av diverse årsaker som gjør at hun ikke kan bo i Oslo lenger. Venninne nr 11 fra jobb. Flytter til Lillehammer i løpet av året da hun ikke trivdes så godt i Oslo. Kompis nr 12 fra studie. Flytter til Drøbak i løpet av 2014 pga jobb. Dette er ikke alle engang! Og det er ikke det at alle bor så fryktlig langt unna, men som sagt det at kontakten dabber av når det blir litt avstand, for da er det plutselig litt mer kronglete å klare å møtes jevnlig... Føler at jeg snart blir sittende igjen helt viggo venneløs her i Oslo... Flytter jeg til en annen by kan jeg tenke meg at alle jeg blir kjent med der plutselig skal flytte til Oslo eller noe sånt. Hvordan har dere andre det med sånt? :/ Jeg er 27 år.. Anonymous poster hash: 882b6...983 oslo-folk har alltid flytta mye. du er 27 år og i etablerigsfasen av livet. finn deg en mann og slå deg til ro du og. vennfer blir det lite tid til når man får knulla på seg noen unger. Anonymous poster hash: 1373d...0d8
plix Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 (PS! Du gjør deg selv ganske lettgjenkjennelig når du legger ut så detaljerte opplysninger...)Anonymous poster hash: c4337...f87 Det er da ingen katastrofe i denne tråden, det står ikke noe negativt om noen. Ts ytrer noe mange kan kjenne seg igjen i på godt og vondt, og skulle jeg vært f.eks venninne nr 5 ville jeg ikke blitt noe sint- her er det uskyldig fakta å lese for ukjente. Det er uflaks og tilfeldigheter som ts har opplevd over tid, og som ikke er moro for ts... Igjen ikke noe farlig å bli igjenkjent i, tenker jeg. Eller ligger mer bak? 2
Despicable Me Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 (PS! Du gjør deg selv ganske lettgjenkjennelig når du legger ut så detaljerte opplysninger...) Anonymous poster hash: c4337...f87 Er ikke sikkert at alle detaljene er sanne da. Kan hend TS valgte å bytte ut landene og byene med andre navn for å ikke bli gjennkjent. Eller kjente du deg igjen? 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 oslo-folk har alltid flytta mye. du er 27 år og i etablerigsfasen av livet. finn deg en mann og slå deg til ro du og. vennfer blir det lite tid til når man får knulla på seg noen unger. Anonymous poster hash: 1373d...0d8 Hva skal man med en mann? Det er ikke alle som er så usikre på seg selv at de må ha en mann skjønneru. Anonymous poster hash: 08a06...386
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 Ts her. Jeg har endret på detaljer.. Uansett er det ikke som om det er noen hemmelighet at alle disse har flyttet? De vet det jo selv? Og jeg er anonym her så ingen som kan koble meg til et bestemt brukernavn og lese alle mine dype hemmeligheter som jeg poster på forumet.. Hahaha. Jeg har barn til deg som nevnte at man ikke får tid til å være med venner når man får barn jeg har tid, for jeg finner tid og pappaen og jeg passer på at bege får litt tid med venner innimellom Men ser at det ikke var mange som har opplevd det som jeg har tydeligvis.. har bare hatt maks uflaks jeg da :/ Anonymous poster hash: 882b6...983
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Jeg trodde først jeg hadde skrevet dette... Jeg har et liknende problem. Jeg flyttet fra hjemmbyen min for ca. 9 år siden og har bodd litt i Trondheim og mestparten av tiden i Oslo. Beklageligvis dabbet kontakten av med mine nære venner fra hjembyen og de fleste er nå for meg bare bekjente. Jeg kan for eksempel reise hjem og ikke ha noen andre enn familien å forholde meg til. Så har vi denne byen da... Oslo. Her har jeg bodd i mange år og gått på flere utdanninger. Jeg hadde noen få nære venner som alle har flyttet til andre land eller andre steder i Norge. De som er igjen er kun bekjente av mine nære venner, og har egentlig lite med meg å gjøre. Jeg hadde mange "festevenner" og nå da jeg ikke lenger er i denne fasen at man flyr ut 3-4 ganger i uka på byen , så innser jeg at jeg har faktisk ingen. Bortsett fra samboeren da. Det er så utrolig trist å føle seg venneløs og kjedelig... Jeg har ikke en gang noen kolleger jeg kan gå ut med for det i jobben min er det folk som kommer og går hele tiden, og jeg rekker aldri å komme til det vennskapspunktet... Det er nesten flaut for meg at jeg faktisk har null mennesker å forholde meg til utenom kjæresten min..ingen jeg kan dra på shopping, trene med, drikke kaffe eller gå ut på byen med! Anonymous poster hash: a9eb6...46e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Hei! Jeg føler med deg! Jeg har det mye på samme måten:( Kjenner veldig igjen det du skriver med at "alle andre" har venner og at du er uheldig. Jeg har alltid måttet jobbe hardt for å komme innpå folk og få venner. I perioder har det gått bra og jeg har følt at jeg har hatt mange venner. Men plutselig dabber det av. Det virker som at hvis jeg ikke tar initiativ, så dør det ut. Da er vi kanskje ikke så gode venner likevel da... Grunnen til at jeg klikket meg inn på forumet nå, er at jeg sitter og skal egentlig jobbe, men jeg klarer ikke å konsentrere meg fordi jeg er så deppa. Har nylig flyttet til et sted hvor jeg ikke kjenner noen, og det virker umulig å bli kjent med noen her. Pluss at de gamle vennene mine som bor i nærheten ikke gir mye lyd fra seg. Det gjør vondt! Nesten så jeg tenker jeg bare får innse at venner ikke er ment for meg. Rett og slett gi opp og bare trives i mitt eget selskap. Anonymous poster hash: 7e491...d19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå