langbein86 Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Har en valp på 6 måneder, lurer litt på hvor lenge han bør holde seg? Tenker da mest på tissing. Jeg går veldig ofte ut med han, og han har ikke vært hjemme alene mer enn to timer av gangen. Nå er jeg så heldig at jeg kan ta han med på jobb, så det er litt vanskelig å vite hvor lenge jeg kan vente mellom hver tissetur. Noen som har hund som husker om de holdt seg en hel arbeidsdag i den alderen?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 De sier at det skal være ca en time pr måned, altså 6 måneder burde han kunne holde seg 6 timer. Men syns det skal taes med en klype salt, er individuelt som med alt annet Anonymous poster hash: d6e05...dc8
langbein86 Skrevet 1. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2014 De sier at det skal være ca en time pr måned, altså 6 måneder burde han kunne holde seg 6 timer.Men syns det skal taes med en klype salt, er individuelt som med alt annet Anonymous poster hash: d6e05...dc8 Aha takk for svar. Da skal jeg hvertfall prøve å drøye det litt lenger mellom hver gang
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Svaret jeg fikk da jeg hadde valp var 1 time per mnd. Det vil si for din valp så skal den i teorien kunne holde seg i seks timer. Dette stopper opp ved ti måneder. Altså ti timer er maks. Dette er hva jeg har hørt, om det er rett vet jeg ikke helt. Nå er det lenge siden min var valp så jeg husker dessverre ikke når hun begynte å holde seg.
Dragonfly84 Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Har han skjønt det med damer enda? Vår har begynt å si han må ut for å tisse, men når han kommer ut skal han bare snuse etter tisper... så hvis han spør om å få komme ut ofte kan det være derfor.
Missy1 Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Er du fortsatt ute med valpen om natta? Vi har en 7mnd gammel valp og han har holdt seg gjennom natta en god stund nå. Holder seg gjennom arbeidsdagen også, men jeg er ikke i full jobb så han er ikke så mye alene hjemme en hel arbeidsdag
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Vår har aldri spurt om å tisse om natta (men det var nok fordi vi var dumme nok til å høre på oppdretter og ha ham i bur om natta - greide å tenke sjøl etter den første måneden). Men inne går det 4-6 timer til han spør når vi er hjemme, men han er alene hjemme i opptil seks timer, og da tisser han jo ikke inne. Han er åtte mnd. Det er vel sånn at store hunder har større blære enn små, så det er lettere for de store å holde seg lenge. Hannhundene holder jo også litt på urinen fordi de sparer for å markere overalt. Anonymous poster hash: 89ecc...422
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå