Gå til innhold

Ukjent nevø

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min bror har fått et barn med en kvinne jeg ikke har møtt. Forholdet tok slutt før barnet ble født. Bror nekter å snakke om temaet. Kvinnen bor i en annen by flere timer unna. Barnet er nå ca. 1 år. Ingen i vår familie har møtt hverken kvinnen eller barnet. Barnet er jo en av oss...

Hva hadde du gjort?

Anonymous poster hash: 27c44...e8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sikkert hatt lyst å ta kontakt, men en må tenke litt på rett og galt. Kanskje ikke helt rett måte å si det på, men dog.. La det være opp til din bror hva som skal gjøres. Det er hans barn, ikke ditt. Kanskje vil ikke han ha kontakt med barnet eller dets mor, eller så er det kanskje hun som ikke vil ha kontakt med din bror. La han styre, men ikke tvinge han til å snakke om det. Han tar det opp selv, dersom han ønsker at temaet skal snakkes om!

AnonymBruker
Skrevet

Send en kort beskjed til henne om at du er der dersom det skulle være behov for info om familiesykdommer osv. Si til din bror at du tar kontakt av hensyn til barnet.

Anonymous poster hash: 1e3fa...90f
Skrevet

Jeg hadde nok sendt en melding på facebook eller noe om at du og kanskje resten av familien kunne tenkt seg å ha kontakt med barnet.

Så får du se hva mor vil.

AnonymBruker
Skrevet

TS

Så langt har jeg respektert at dette er min brors sak. Men jeg tenker også at dette er større enn de to foreldrene. Barnet har besteforeldre, tanter, onkler, fettere, en stor glad slekt med mye historie det hører til. Enn om barnet ligner på mine barn? De bør da få bli kjent. Barnet bør få føle tilhørighet til oss. Vi vil være glad i barnet. Besteforeldrene ga ikke julegave til dette barnet, det synes jeg er trist. De er veldig inkluderende, det står ikke på dem. Jeg tenker på at barnets ankomst bør få feires av slekten, ikke ties eller gjemmes. Også for moren kan det være en god ting at farslekten bryr seg om barnet, selv om det et brudd med far. Men fra gode tanker til god handling...?

AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg vet ikke mors navn, er ikke facebook-venn med henne... Må isåfall etterforske litt. Tror mine foreldre vet fornavn, yrke og arbeidssted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...