Gå til innhold

Fikk ikke overført mer enn 20k til BSU, er ikke grensa økt til 25k?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har DNB, prøvde å overføre 25.000, men fikk feilmelding om at beløpet overskred grensa :/

Anonymous poster hash: d8dfb...895
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noen som har spurt om det samme på facebooksiden til DNB, og det skyldes visst tekniske problemer. De regner med å få fikset det i løpet av noen dager :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått beskjed om at det skal være klart til 6. januar. Vet ikke om det stemmer eller ikke..

Anonymous poster hash: d2959...377
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere :) Så det er andre som også har rugga på en slump midler å overøre fortest mulig hihi

Anonymous poster hash: d8dfb...895
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grensen har vel økt fra i år (2014).

Anonymous poster hash: 3b81f...8c7

Skrevet

Grensen har vel økt fra i år (2014).

Anonymous poster hash: 3b81f...8c7

Ja, men mange velger å overføre hele beløpet til BSU tidlig på året :)

Jeg hadde samme problem i en annen bank, regner med at det bare er systemet som ikke er oppdatert på de nye reglene enda. Men jeg vil ha pengene inn der fortest mulig, så jeg slipper å se de på andre kontoer :laugh:

Skrevet

Sjekk nettsidene til banken din.

DNB sier at du må vente til mandag før systemene er oppdatert i henhold til nye regler. Andre banker kan ha andre frister.

Uansett er det bare å vente noen dager.

Gjest bustyvel
Skrevet

Noen som vet om dette gjelder ALLE banker? Banken min har ikke svart på min henvendelse ang det spørsmålet, og det står ei heller noe annen info på sidene deres annet enn 20k.

AnonymBruker
Skrevet

Den nye grensen på 25.000 gjelder selvfølgelig alle banker. Kan nok kanskje ta noen dager før alle har fått oppdatert systemene sine.

Anonymous poster hash: 79404...56e
Skrevet

Jeg fikk overført 25 000 til bsu i sparebank1 uten problemer i dag.

Gjest bustyvel
Skrevet

Woho, da har jeg også smelt over 25k i min bank :nigo:

Skrevet

Jeg fikk overført 25 000 til bsu i sparebank1 uten problemer i dag.

Så merkelig, jeg får ikke overført de siste 5000. Oh well, det blir vel oppdatert før eller siden ;)

Skrevet

Hos meg går det heller ikke enda (Skandiabanken)

AnonymBruker
Skrevet

Har 140 000 på en sparekonto. Og har 200 000 i leiligheten jeg eier med samboer. Pengene på sparekontoen, bør jeg sette dem over til bsu, 25 tusen i året? Har ingen jobb så skattefradraget får jeg ikke, vil det bli noe særlig gevinst?

Anonymous poster hash: 100eb...184
Skrevet

Til siste anonym: hvis du ikke skatter mer enn 4000kr bør du ikke spare på vanlig BSU. Rett og slett fordi en BSU-konto har begrensninger for hvor mye man kan spare totalt. For å utnytte gevinsten ved BSU til de fulle bør du derfor vente med å spare der til du skatter nok (og kan sette inn nok penger).

Du kan imidlertid opprette en BSU 2.0-konto. Den har lik rente som vanlig BSU, men man kan ikke få skattefradrag for pengene man sparer der.

AnonymBruker
Skrevet

Har 140 000 på en sparekonto. Og har 200 000 i leiligheten jeg eier med samboer. Pengene på sparekontoen, bør jeg sette dem over til bsu, 25 tusen i året? Har ingen jobb så skattefradraget får jeg ikke, vil det bli noe særlig gevinst?

Anonymous poster hash: 100eb...184

Om du er mange år unna grensen (34) ennå bør du spare på en annen konto f. eks bsu 2.0 eller det som i andre banker kalles boligsparekonto. Dette er i stor grad en konto med samme rentebetingelser som bsu men uten skattefradrag.

Om du bare er et par år unna 34 og du likevel ikke får fylt opp bsu kontoen helt vil det ikke spille noen rolle.

Anonymous poster hash: 3b0a7...0d8

Gjest hva som helst
Skrevet

Jeg fikk mail fra DnB i går kveld om at pengene ikke ble overført siden maksgrensa er 20k. Håpløst at de ikke engang har endret teksten i den automatiserte eposten, eller gir noen som helst annen form for beskjed.

Vedder på at de spekulerer i å være sene, for å spare noen rentekroner ved at folk venter noen dager på å overføre igjen.

Skrevet

DNB har lagt ut beskjed på sin BSU-side (se innlegg 7 i denne tråden). Men du må oppsøke siden for å finne den.

Enig i at informasjonen er dårlig. Og at de sikkert kunne ha prioritert oppdateringen av systemet høyere.

Men at de rentekronene skulle være et sparetiltak fra bankens side er vel å dra det litt langt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har full BSU-konto og får ikke overført, enda grensen er økt.

Anonymous poster hash: 84301...ba7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har full BSU-konto og får ikke overført, enda grensen er økt.

Anonymous poster hash: 84301...ba7

Velkommen etter!

Anonymous poster hash: eb0c2...2a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...