Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer blir en helt annen person når han ser på sport. Han ser på alt av sport og har favoritter innenfor alle mulige grener.

Når hans lag/favoritt taper eller gjør det dårlig er det ikke måte på hva han lirer av seg av gloser. Han roper, slå knyttneven i bordet/sofan, banner, blir rasende og alt jeg sier eller gjør er galt. Han er verdens roligste mann til vanlig og det å se han sånn gjør meg rett og slett redd.

Det verste er når han slår så hardt i bordet eller skriker så babyen vår våkner.

Han sier at han ikke kan noe for det og at det er en spontantreaksjon. Jeg blir irritert fordi jeg mener han kan styre seg, og da blir han irritert på meg fordi han mener han ikke kan det.

Anonymous poster hash: 8d187...e77

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det der er et velkjent problem, og egentlig noe du bare må akseptere.., mye følelser i sport, vet du :)

• Liker 1
Skrevet

To stuer, sier jeg bare.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer blir en helt annen person når han ser på sport. Han ser på alt av sport og har favoritter innenfor alle mulige grener.

Når hans lag/favoritt taper eller gjør det dårlig er det ikke måte på hva han lirer av seg av gloser. Han roper, slå knyttneven i bordet/sofan, banner, blir rasende og alt jeg sier eller gjør er galt. Han er verdens roligste mann til vanlig og det å se han sånn gjør meg rett og slett redd.

Det verste er når han slår så hardt i bordet eller skriker så babyen vår våkner.

Han sier at han ikke kan noe for det og at det er en spontantreaksjon. Jeg blir irritert fordi jeg mener han kan styre seg, og da blir han irritert på meg fordi han mener han ikke kan det.

Anonymous poster hash: 8d187...e77

Sånn blir broren min også når han har røyka for mye hasj og etterpå føler at verden går han imot.

Avvenning, sier jeg. Sportsforbud.

Anonymous poster hash: 3559b...7c4

• Liker 8
Gjest Emmanuelle
Skrevet

For å si det sånn; Jeg lærte fort at det var null vits å sminke seg i samme sofa som ham når han så kamp. Maskarakost i øyet er relativt vondt.

Skrevet

Som en over her sier, så tror jeg nok at det er noe du bare må akseptere.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg må si meg uenig i de som mener at du bare bør akseptere at slik er samboeren din. Jeg synes ikke man bør brøle og skremme de man bor med hver gang man ser på sport. En ting er å lage litt lyd, men at han skriker høyt, slår i ting og vekker babyen på en slik måte høres ikke greit ut for meg. Du sier jo at han skremmer deg, og slik skal det ikke være.

Tenk også på hvordan dette kan oppleves for babyen deres nå og når h*n blir litt eldre - det må da være skummelt. Faren min er veldig interessert i sport også og pleide å lage mer lyd enn vanlig da han så sport, men han holdt ikke på sånn som samboeren din. Da jeg var 7 var jeg på besøk hos en venninne mens faren hennes så på fotball og han var veldig skremmende. Han brølte ordentlig til TVen og slo hardt i bordet så ting falt ned og gikk i stykker. Jeg husker fortsatt hvor livredd jeg var, og jeg begynte å gråte og ville hjem. Slike ting går jo inn på barn, og det er heller ikke greit for deg å leve med dette. Har du prøvd å fortelle ham at det skremmer deg? Kanskje han kan prøve å styre seg mer dersom han innser hvor skadelig det kan være for samlivet og for barnet deres å oppføre seg slik.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha akseptert det. Jeg synes slike sportsfanatikere som går fullstendig bananas foran tv'n, er fryktelig patetiske.Er det sååå himla viktig å se andre vinne en konkurranse, liksom?

Anonymous poster hash: 46f69...a78
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tenker "gorilla" om sånne folk jeg :P

Anonymous poster hash: 174b3...b6f
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig vulgært med TVsports-tittere...hadde ikke godtatt det!

Anonymous poster hash: 351e8...cb9

• Liker 3
Skrevet

"Engasjement og følelser" kalles det.

Du vet;

Menn har problemer med å forstå kvinners verden

Kvinner har problemer med å akseptere menns verden

See the difference??

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er nok fare for at han har sett penger på resultater/personer innenfor sporten og blir forbanna når de driter seg ut eller veldig fornøyd når han vinner penger.

Anonymous poster hash: 60605...270
  • Liker 1
Skrevet

Er nok fare for at han har sett penger på resultater/personer innenfor sporten og blir forbanna når de driter seg ut eller veldig fornøyd når han vinner penger.

Anonymous poster hash: 60605...270

Ja sjekk om han satser penger :) Da hadde jeg blitt litt emosjonell iallefall. Ellers driter jeg oppi sport. Det er ekstremt kjedelig, og man lærer ingenting av det - bortsett fra sjakk da. Men det går ikke så mye sjakk på TV, og det er kjappere å se det på nettet ved å trykke seg gjennom trekkene uansett.

Også enig i at det er uakseptabelt at man skal slå i bordet og brøle på sport hjemme. Greit når man er en gjeng menn på sportspub og det er skikkelig stemning - men hjemme sammen med partner???

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er greit å ha en såpass uskyldig greie som sport til å avreagere litt over og slippe meg løs litt foran. Jeg kan bli skikkelig sur under fotballkamper og så er jeg vanlige og rolige meg rett etterpå igjen.

Løsningen her er vel, spør du meg, å enten skaffe en egen TV-stue eller be mannen finne seg et annet sted å se sport.

Anonymous poster hash: 934cc...48d
  • Liker 1
Skrevet

Følelser er noe dritt.

Spørs hvilken sammenheng det er i. Er det begravelse, eller du har oppnådd et stort mål, så er det jo berettiget.

Men på sport en søndagskveld, og de reaksjonene som blir beskrevet? Da tenker jeg bare at man kanskje ikke er blant de smarteste...

• Liker 4
Gjest Cartman
Skrevet

Spørs hvilken sammenheng det er i. Er det begravelse, eller du har oppnådd et stort mål, så er det jo berettiget.

Men på sport en søndagskveld, og de reaksjonene som blir beskrevet? Da tenker jeg bare at man kanskje ikke er blant de smarteste...

Følelser er jo noe man egentlig ikke kan styre? Kanskje til en viss grad da, men er ikke lett. Mitt tips er at han får gå på puben og se på sport med kompisene sine. Så kan hjemmet være en sportsfri sone.

Problem solved.

Skrevet

Følelser er jo noe man egentlig ikke kan styre? Kanskje til en viss grad da, men er ikke lett. Mitt tips er at han får gå på puben og se på sport med kompisene sine. Så kan hjemmet være en sportsfri sone.

Problem solved.

Man kan vel ha en viss fatning. Jeg har lyst til å skrike "BALLE!!!!" hver gang jeg blir drept i et spill også, men jeg gjør det ikke fordi jeg har kontroll over min egen kropp. :)

Og ditt forslag høres meget lurt ut :)

• Liker 3
Gjest Cartman
Skrevet

Man kan vel ha en viss fatning. Jeg har lyst til å skrike "BALLE!!!!" hver gang jeg blir drept i et spill også, men jeg gjør det ikke fordi jeg har kontroll over min egen kropp. :)

Og ditt forslag høres meget lurt ut :)

For meg sier det bare pang. Har alltid vært sånn. Åssen skal man kontrollere det liksom. Telle til 10 funker ikke. Send oss til puben ;)

Skrevet (endret)

For meg sier det bare pang. Har alltid vært sånn. Åssen skal man kontrollere det liksom. Telle til 10 funker ikke. Send oss til puben ;)

LOL :) ikke godt å si!

Ja ja, vi er vel satt sammen forskjellig :) jeg blir mer emosjonell når jeg er med andre menn og ser på sport. Men da er man liksom i det hjørnet også

Endret av Betasuppe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...