Gå til innhold

Hvordan godta at det ikke blir noe mer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tips? Råd? Har en flørt som det ser ut til at det ikke blir noe mer med... Noe som er fryktelig trist! Dette har selvfølgelig skjedd før, men denne gangen sliter jeg litt med å godta at det ikke blir oss...

Anonymous poster hash: 0b7ca...97a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja har råd, men først: Hvorfor blir det ikke dere?

Anonymous poster hash: baff0...ca1
AnonymBruker
Skrevet

Man må bare føyse det bort, og riste det av seg.

Anonymous poster hash: 15e59...57c

Gjest stian86
Skrevet

Hvorfor blir det ikke dere, og hvordan vet du det?

AnonymBruker
Skrevet

For han er rett og slett bare ikke så interessert lengre. Tungt å svelge, men sånn er det bare... Vil ikke mase på han heller.

Skrevet

Tips? Råd? Har en flørt som det ser ut til at det ikke blir noe mer med... Noe som er fryktelig trist! Dette har selvfølgelig skjedd før, men denne gangen sliter jeg litt med å godta at det ikke blir oss...

Vel, du bare må. Noe annet kalles sosiopati.

AnonymBruker
Skrevet

Vitsen med en slik kommentar? Hun skriver her fordi hun trenger råd til hvordan, ikke med spørsmål om hvorvidt hun skal glemme han. :roll:

• Liker 8
Skrevet

Vitsen med en slik kommentar? Hun skriver her fordi hun trenger råd til hvordan, ikke med spørsmål om hvorvidt hun skal glemme han. :roll:

Det er ingen konkrete råd på hvordan. Som oftest trenger man tiden til hjelp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For han er rett og slett bare ikke så interessert lengre. Tungt å svelge, men sånn er det bare... Vil ikke mase på han heller.

Tenk på at det er HANS tap og lag en liste over de tingene/egenskapene du likte minst med ham.

Anonymous poster hash: 82060...9f9

Skrevet

Kjære deg, det er ikke gøy når sånne ting skjer.

Ta tida til hjelp og konsentrer deg om venner, ting du liker å gjøre. få fokus på noe annet, rett og slett. Og som en over her skrev, ikke bare se det positive ved den personen.

Har han sagt at han ikke vil se deg mer?

Lykke til :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Hva har skjedd? Var dette en du tenkte at det kunne bli et forhold med som kunne utvikle seg og en du ville dele resten av livet med? eller er det en du bare vil ha i livet ditt og kose med, altså beholde som en flørt?

Anonymous poster hash: 40efa...4db
AnonymBruker
Skrevet

Vi er forresten i samme båt. Jeg må prøve å komme over en jeg trodde det kunne bli seriøst med og dele resten av livet med, men han har ikke tro på oss lenger. Sliter litt med å godta det jeg også, fordi jeg følte potensialet var veldig stort. Det er virkelig ikke noe gøy, og det er tydeligvis ingen verdens ting man kan si eller gjøre når den andre ser ut til å ha bestemt seg.

Jeg prøver å akseptere det, tenke at hvis det var kjærlighet hadde han villet det samme som meg. I kjærlighet gir man ikke opp så lett.

Skrevet

Nei, det gjør det ikke.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
Skrevet

Vi er forresten i samme båt. Jeg må prøve å komme over en jeg trodde det kunne bli seriøst med og dele resten av livet med, men han har ikke tro på oss lenger. Sliter litt med å godta det jeg også, fordi jeg følte potensialet var veldig stort. Det er virkelig ikke noe gøy, og det er tydeligvis ingen verdens ting man kan si eller gjøre når den andre ser ut til å ha bestemt seg.

Jeg prøver å akseptere det, tenke at hvis det var kjærlighet hadde han villet det samme som meg. I kjærlighet gir man ikke opp så lett.

Dette er en av de største feilene vi mennesker gjør når vi treffer noen, og når vi er litt smådesperate etter å finne en partner. Vi ser potensialet i den vi treffer. Vi tror altså at han/hun kan bli det vi leter etter, kontra å se om de faktisk ER slik vi ser etter og leter etter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en av de største feilene vi mennesker gjør når vi treffer noen, og når vi er litt smådesperate etter å finne en partner. Vi ser potensialet i den vi treffer. Vi tror altså at han/hun kan bli det vi leter etter, kontra å se om de faktisk ER slik vi ser etter og leter etter.

Det er jo ikke nødvendigvis en feil, et potensiale er ikke alltid feil bruk av ord. Problemet kommer om man tolker et potensiale til noe som er bankers, det er det naturligvis ikke og ligger i ordets betydning.

Anonymous poster hash: f894f...558

Skrevet

Det er jo ikke nødvendigvis en feil, et potensiale er ikke alltid feil bruk av ord. Problemet kommer om man tolker et potensiale til noe som er bankers, det er det naturligvis ikke og ligger i ordets betydning.

Jeg snakker ikke om feil ordbruk, jeg snakker om feil utgangspunkt! Å bli forelsket i noen man ser potensiale i, handler om å bli forelsket med feil utgangspunkt. Å bli forelsket handler om å bli glad i en person som personen er, ikke som man håper at hun/han kan bli.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker ikke om feil ordbruk, jeg snakker om feil utgangspunkt! Å bli forelsket i noen man ser potensiale i, handler om å bli forelsket med feil utgangspunkt. Å bli forelsket handler om å bli glad i en person som personen er, ikke som man håper at hun/han kan bli.

Men man ser jo ikke nødvendigvis hele personen når man er forelsket. For det første har man kanskje ikke kjent hverandre lenge nok til å se alle sidene, for det andre vil man kunne la seg blende litt med forelskelse. Og man må gjerne si at man ikke gjør det, men de aller, aller fleste lar seg i hvert fall blende litt. Forelskelse er rent vitenskapelig en slags midlertidig rusfase og det kan man ikke gjøre så mye med ;)

Det betyr ikke at man baserer hele greia på et luftslott, men man baserer det likevel på visse usikre momenter men med det man anser som overvekt i positiv retning - altså potensiale :)

• Liker 1
Skrevet

Men man ser jo ikke nødvendigvis hele personen når man er forelsket. For det første har man kanskje ikke kjent hverandre lenge nok til å se alle sidene, for det andre vil man kunne la seg blende litt med forelskelse. Og man må gjerne si at man ikke gjør det, men de aller, aller fleste lar seg i hvert fall blende litt. Forelskelse er rent vitenskapelig en slags midlertidig rusfase og det kan man ikke gjøre så mye med ;)

Det betyr ikke at man baserer hele greia på et luftslott, men man baserer det likevel på visse usikre momenter men med det man anser som overvekt i positiv retning - altså potensiale :)

Man basserer faktisk en forelskelse på luftslott som regel. Det er helt sant som du sier, en rusfase, men man kan gjøre veldig mye med det. Man kan være bevisst på at det er nettopp det! En rusfase hvor illusjoner og drømmer er mer vektlagt enn virkeligheten. Når man da blir kjent og man begynner å se at personen ikke er så perfekt som man trudde, og potensiale kommer til synes, så er man i ferd med å bli tullet inn i en farlig hekt. En hekt hvor håper om at endringer kan komme blir det man vektlegger.

Når noe blir vanskelig i kjærligheten er det et godt tegn på at det ikke er rett, og når noe ikke er rett hvorfor skal man da sitte igjen med sårede følelser?? Fordi det man trudde dette skulle bli ikke ble det? Det er greit,men det har ikke noe med personene involvert å gjøre. Det har med det man drømmer om og håper på.

Hvis en person ikke ser verdien i deg, bør ikke du se verdien i han/henne heller.. tenker jeg.. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme båt. Han har holdt meg på gress lenge, og nå har jeg endelig innsett at det er det han gjør. Ikke at han vil ha meg. Mens jeg har følelser for han.

Lurer også på hvordan jeg skal glemme han, og komme meg videre. Har forsøkt før, men så plutselig treffes vi igjen og da har jeg glemt alle de negative sidene ved han og følelsene blusser opp..

Skulle ønske det var enklere :(

Anonymous poster hash: b6bc7...964

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...