AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Jeg og eksen har kranglet litt. Det er ikke snakk om store krangler, det er krangler som har vært mulig å ordne opp i. Men jeg merker at jeg gir etter, for å slippe krangling og fordi jeg vil bevare vennskapet vårt. Vet ikke om det kanskje er litt dumt av meg? Jeg sier jo mine meninger, og hvis det virkelig er noe jeg er sterkt uenig i, sier jeg det. Vi er venner, så jeg kommer ikke til å droppe han hvis noen sier det. Vet også at han vil være venn. Men jeg trenger kanskje noen tips for hvordan vi kan unngå krangler/diskusjoner. Det skjer ikke så ofte, men er greit å klare å beherske seg. Og det er også greit å kunne slippe en diskusjon, når den egentlig er helt absurd. Jeg tror nok ikke han heller vil krangle. Men kanskje jeg kan overføre tipsene til han også. Anonymous poster hash: 2c4bb...bad
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 (endret) Du er altså da dikkedikkedikk for å beholde vennskapet, ja, ja, da kan du jo ikke klage på at han kjører over deg. Endret 1. januar 2014 av Gjest 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Ts. Slik du beskriver det så virker det ikke som dere begge har det samme ønske om å bevare vennskapet. Og når du blir alene om å ønske et vennskap så blir det jo ikke akkurat god stemning. Men dere burde kanskje prøve å krangle om hvilket vennskap dere ønsker å ha da, i stedet for å krangle om alt annet som ikke betyr noe sier du. Du fortrenger det vel bare da eller? Alt betyr jo noe. Og alt skjer jo for en grunn. Anonymous poster hash: 057ad...400
Midnanne Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Det går ann å si meningene sine uten å gjøre en krangel ut av det. Og man kan også være enige om å være uenige uten å bli uvenner. Dere må rett og slett bare jobbe med kommunikasjonen tror jeg. En lur ting kan være å ikke komme med anklagene setninger som f,eks "Du er -----", men heller vinkle det inn på "Jeg synes/vil/føler"
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Smil og si: Ja, ja, da får vi vel bare være enige om at vi er uenige! Problem solved. Anonymous poster hash: 21db8...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå