Gå til innhold

brudekjole hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er på leit etter brudekjole men er usikker på hvilke fasonger som kler meg. Bruker lite kjoler ellers, så veit ikke hva som er fint og ikke. Er 160 cm høy, og veier ca 75 kg.. er sånn jevnt over i kroppen, mem har litt ekstra på mage og hofter etter graviditet. Det kommer nok ikke til å bli borte før vi skal gifte oss.. :( så hvis det er noen som kan klare ut ifra mine forklaringer og fortelle meg hva jeg kan se etter/hva jeg kler/komme med forslag så blir jeg kjempe glad! Gjerne bilder osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er på leit etter brudekjole men er usikker på hvilke fasonger som kler meg. Bruker lite kjoler ellers, så veit ikke hva som er fint og ikke. Er 160 cm høy, og veier ca 75 kg.. er sånn jevnt over i kroppen, mem har litt ekstra på mage og hofter etter graviditet. Det kommer nok ikke til å bli borte før vi skal gifte oss.. :( så hvis det er noen som kan klare ut ifra mine forklaringer og fortelle meg hva jeg kan se etter/hva jeg kler/komme med forslag så blir jeg kjempe glad! Gjerne bilder osv..

Selv synes jeg denne er fin ;)

post-75486-59944_thumb.jpg

Skrevet

Har du en smal midje? I så fall ville jeg gått for noe som viser den :) Jeg har litt lår og mage nedenfor midja, og kommer til å gå for noe som er trangt over puppene og midja, men løsere lenger ned. Kommer også til å gå for noe med stropper. Stroppeløse kjoler fremhever armer og veldig mange som ikke er veldig slanke (etter min erfaring) får en valk ved armhulen av de, noe som ikke er særlig flatterende.

• Liker 1
Skrevet

Ikke veldig smal nei, men er bredere over hoftene, magen og rompa. :)

Skrevet

Gå i en brudesalong og prøv ulike typer kjoler med forskjellige snitt. Det er veldig vanskelig å svare hva som ville ha kledd deg best ut fra en skriftlig beskrivelse. Dessuten handler det ikke bare om hva som eventuelt er mest "riktig", men også hva du føler deg fin i.

Skrevet

Er ikke veldig mange salongen rundt her vi bor, derfor jeg spurte dere om litt tips :) sånn at når jeg er i salongen så slipper jeg å prøve alle muligee :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må også reise langt for å prøve kjoler.

Enten 3 timer til et sted der det bare er en stor butikk, eller 5 timer til et sted der det er 3 butikker.

Tror jeg reiser til den nermeste først, siden det er mulig å ta en dagstur dit. Så prøver jeg litt forskjellige stiler aller først, slik at jeg får en ide til hva jeg passer/liker/kler. Merker jeg er dradd mot en type kjoler når jeg titter på bilder på nett, så er veldig spent på om jeg komme til å kle denne typen kjoler :)
Jeg er litt høyere enn deg men samme vekt. har midje, og det liker jeg å fremheve, derfor er jeg dratt mot kjoler med tydelig liv, og stort skjørt. Men tiden vil vise om dette er noe jeg kler da jeg aldri har prøvd en slik kjole :)

Så om de ike har kjole til meg på denne butikken, tar jeg med meg forloveren min på en overnatting dit de har 3 butikker, slik at vi kan ta runden der. Men det beste ville vert om jeg finner kjole i den nermeste butikken, for da blir det ikke så dyrt. (Må jo tilbake for å prøve kjolen igjen etter tilpassing, og kanskje også enda en gang om der er enda flere endringer.......blir masse penger det siden man også må ha overnatting! )

Her er noen av kjolene jeg har falt for :)

post-37809-0-40438600-1388774558_thumb.j

Anonymous poster hash: dc735...8b2
Skrevet

Håper jeg finner noe etterhvert hvertfall ;) har sitti å kikka litt nå idag, og har vel kommet frem til at jeg gjerne ønsker meg en kjole uten bare skuldre. Likte veldig godt den 2403 og 206 på bildene dine. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Alfred Angelo sine kjoler :rodmer::hjerte::hjerter_rundt::hjerter:

Anonymous poster hash: dc735...8b2
Skrevet

Dra og prøv - det nytter ikke forelske seg i kjoler på nett fordi de på din kropp kan bli noe helt annet. Ha et åpent sinn og prøv alt mulig av kjoler de har i salongen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis du er så lav som 160 cm og du har litt mer på kroppen enn en syltynn modell bør du velge en kjole som ikke er stroppeløs. Du vil nemlig se mye lavere ut i en stroppeløs kjole, fordi det er lite område å ha kjole på.

Endret av Petalouda
Skrevet

Hvis du er så lav som 160 cm og du har litt mer på kroppen enn en syltynn modell bør du velge en kjole som ikke er stroppeløs. Du vil nemlig se mye lavere ut i en stroppeløs kjole, fordi det er lite område å ha kjole på.

Jeg må si meg enig med Petalouda. Du bør ta turen til en brudesalong. Man kan godt ha en mening når man kommer dit. Men det er de som arbeider i salongen, som ser hva som passer til din kropp. Jeg har hørt flere bruder si at de valgte en helt annen kjole, enn de hadde forestilt seg.

Om du føler deg vel i stroppeløs kjole, er det helt opp til deg om du vil ha det. Men stroppeløse kjoler er sjeldent flatterende (etter min mening). Det viktigste er at du føler deg vakker :)

• Liker 1
Skrevet

Du MÅ prøve!

jeg så for meg både den ene og andre typen før jeg prøvde, og oppdaget raskt at de på ingen måte kledde MEG, selv om kjolene var nydelige! Du bør ta deg turen for å prøve brudekjoler, avtal timer i flere salonger hvis de finnes på nærmeste sted, ta en jentetur med forloveren din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...