Gå til innhold

Tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har endelig tenkt til å flytte ut nå :danse:

Problemet er at jeg trenger egentlig noen å bo sammen med, 2-3 stykker. Hvor kan jeg finne folk på min alder omtrent, som har lyst til å flytte ut? Altså, finne folk som kunne tenkt seg å leie en leilighet sammen. Finnes det noen forumer? Har spurt litt rundt, men de i vennekretsen min vil fortsatt bo hjemme en stund til. Kan være både gutter og jenter , men helst i alder 18 - 22. Også må det være i Oslo.

Noen tips ?

Anonymous poster hash: d8d70...079
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan titte på f.eks finn.no og se etter kollektiver. Det er mye lettere å flytte inn i et kollektiv enn å lage et. Ellers kan du jo sette inn en annonse selv kanskje?

Skrevet

Let etter et kollektiv med ledige rom =)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du lete etter leiligheter rundt om til leie, så er det ofte leiligheter med flere soverom og leietakere allerede.

Og da kan du jo bare flytte inn med noen av dem da, hvis du får lov å leie der og slikt.

Anonymous poster hash: 98154...612

AnonymBruker
Skrevet

Du kan titte på f.eks finn.no og se etter kollektiver. Det er mye lettere å flytte inn i et kollektiv enn å lage et. Ellers kan du jo sette inn en annonse selv kanskje?

Let etter et kollektiv med ledige rom =)

Hvis du lete etter leiligheter rundt om til leie, så er det ofte leiligheter med flere soverom og leietakere allerede.

Og da kan du jo bare flytte inn med noen av dem da, hvis du får lov å leie der og slikt.

Anonymous poster hash: 98154...612

Har sett rundt en god del, problemet er bare at alle er så mye eldre i de ulike kollektivene. Har fått beskjed flere stider at jeg er for ung, siden jeg ikke er 24-25 :fnise: + mange som ikke svarer i det hele tatt. Veldig useriøst.

Skrevet

Når man flytter sammen i et kollektiv så er det viktig med magefølelse og at man er sikker på at den/de som flytter inn har orden i økonomien. Mange krever også referanser, for man slipper jo et nytt menneske inn i sitt hjem og skal helst komme overens. Når du kontakter dem så skriv heller noe som ligner på en jobbsøknad enn noe som: "Hei, jeg vil gjerne bo sammen med dere!" Presenter deg på en skikkelig måte.

AnonymBruker
Skrevet

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=600013&page=1 Bare les denne tråden først, så vet du hva du går til når du vil bo sammen med andre i kollektiv...

Har ikke noe valg, ALT For dyrt å bo alene. :laugh:

Når man flytter sammen i et kollektiv så er det viktig med magefølelse og at man er sikker på at den/de som flytter inn har orden i økonomien. Mange krever også referanser, for man slipper jo et nytt menneske inn i sitt hjem og skal helst komme overens. Når du kontakter dem så skriv heller noe som ligner på en jobbsøknad enn noe som: "Hei, jeg vil gjerne bo sammen med dere!" Presenter deg på en skikkelig måte.

Ja, jeg skjønner det, absolutt! - men, jeg aner ikke hva jeg skal skrive. Hei, studerer og jobber, mine interesser er blablabla, hva mer? :fnise:

Skrevet

Ja, jeg skjønner det, absolutt! - men, jeg aner ikke hva jeg skal skrive. Hei, studerer og jobber, mine interesser er blablabla, hva mer? :fnise:

Vær littgrann formell, fortell hva du kan bidra med, fortell om dine planer fremover og hvorfor du ønsker å bo akkurat der. Akkurat som i en jobbsøknad. Du må selge deg inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...