Gå til innhold

Nyttårsforsett - Bort med fettet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet jeg ikke er den eneste med dette nyttårsforsettet:P Og mesteparten holder det vel ikke, men jeg har statistikken på min side; jeg har gjort det før, gått ned i vekt som nyttårsforsett og holdt meg der. Dette er ca. 2 år siden. Men nå vil jeg ned mer:) Skal i bikini i sommer :danse:

Jeg prøvde å ta av meg 5 kg mellom sommeren 2013 og julen som nettopp var, men den gang ei. Jeg rikket meg ikke; dog prøvde jeg å kun gå ned ved hjelp av kosthold i motsetning til for 2 år siden. Den gang hadde jeg hverken studier eller jobb å tenke på, og trente derfor kondisjon og/eller intervall 3 ganger i uka, og styrke en gang, pluss at jeg gikk en mil hver dag med 10 kg på ryggen, 6 dager i uken. Dette har jeg ikke sjangse til å gjennomføre nå med både studier og jobb, jeg har kanskje 11-12 timer fritid hver dag, og 8 av dem må jeg sove, resten går til lekser, husarbeid, matlaging, reising til og fra osv. så jeg må altså legge mesteparten av vekten på kostholdet, og så trene når jeg nå måtte få mulighet(samt ta trappa fremfor heis og slik "hverdags trim"). Dog gikk jo ikke det så bra sist så jeg er litt nervøs for at det ikke blir noe bikini i sommer:P

Jeg vet min BMR er ca. 1500(jeg er 170cm og 70-71kg), så i teorien med jobb og skole skulle jeg jo gått ned i vekt, men det fikk jeg jo ikke til før jul da jeg lå konsekvent på 1500:\ Så jeg vetta pokker hva det er jeg gjør feil, det er jo ikke verre enn kalorier inn vs. ut. Jeg fører matdagbok, og der fører jeg alt fra sukkerfri bra-for-tenna-tyggis til te-koppen uten sukker. Absolutt eneste jeg ikke fører er rent vann. Lar Grete Roede-kalkisen regne ut for meg, og må jeg spise noe annet enn det jeg har planlagt konfererer jeg med matdagboken først for å sjekke at jeg holder meg til kaloribudsjettet. Så hvorfor er det så vanskelig? :fnise:

Burde jeg gå enda lavere i kaloriinntaket?:S Har lavt stoffskifte, men det tar jeg jo medisiner for? Er sammensetningen av kostholdet feil? Forslag til hva jeg kan ha glemt å tenke på? :)

Kunne skrevet hvordan kostholdet mitt er sammensatt men tror jeg venter med det så det ikke blir så langt.

Anonymous poster hash: 47dc6...799
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg tid til å trene et par tre ganger i uka, man klarer ofte å få tid til litt mer enn man tror. Det behøver ikke være økter på flere timer. Personlig er styrke essensielt for å få opp forbrenning. Man bruker ikke så mye under selve treningen, men det øker under restitusjon.

Får man mer muskler forbrenner man også mer på sikt. Ja, det er mye mer tidkrevende med styrketrening men det er verdt det for mange, det er en litt mer varig investering enn bare kondistrening syntes jeg.

Anonymous poster hash: ca5e7...615

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...