Gå til innhold

Noen som jobber i barnevernet her eller kjenner retningslinjene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en familie. Barna får alt de trenger av materielle goder og moren er alltid der for dem, men hun virker samtidig skadelig for dem. Særlig det ene barnet er hun konstant ute etter å "ta" på noe. Hun hakker og konfronterer ekstremt hardt med anklagelser om hvordan h*n tenker og hvordan h*n er. Barnet har store sosiale problemer, og jeg mistenker at hovedgrunnen er hennes behandling. Likevel sitter hun der som den gode mor og skaffer all verdens spesialtiltak til han i form av utredninger, ADHD-medisiner, tiltak på skolen og what not.

Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 752bf...487
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Det er ikke ditt problem.

Anonymous poster hash: 0fb47...0d2
  • Liker 1
Gjest Malanthor
Skrevet

Ingenting. Det er ikke ditt problem.

Anonymous poster hash: 0fb47...0d2

Hvis alle tenkte som deg ville verden vært et forferdelig sted og leve.

Til TS.

Du kan sende en bekymringsmelding til barnevernet. De er da forpliktet til og følge den opp, men problemet med denne saken er at det sannsynligvis ikke er grunnlag for noen direkte inngripen. Det kan uansett hjelpe, og jeg oppfordrer alle til og melde fra om foreldre som gjør ting de ikke burde mot barna sine.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke du skal involvere saker som dette i saker der BV kan lage mer problemer enn det evt allerede finnes. Prioriter saker der alt er så jævlig at det ikke kan bli værre, for ellers kan det gå ut over barna.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ut fra din melding så hadde jo mor absolutt hatt behov for hjelp til kommunikasjon og grensesetting, det er dog vanskelig å "bevise" om mor ikke direkte ber om hjelp eller "tilstår" under samtale med barneverntjenesten.

Om barneverntjenesten mottar en melding har de en uke på å avklare om de skal ta kontakt med foreldrene for å gjøre en undersøkelse eller henlegge saken. De har da tre mnd på å undersøke saken og komme med forslag til tiltak eller henlegge saken.

Hva du skal gjøre i denne saken er vanskelig å si. Har du erfaring med barn med ADHD? Det er slik at mange av de har behov for en annen type oppdragelse enn andre. Hadde noen sett meg på morgenen med mitt ADHD barn (også autist) så tror jeg de hadde klødd seg i hodet til tider. Men igjen så hører det ut som mor har kjørt seg fast i et negativt spor.

*Barnevernspedagog og mor til barn med spesielle behov*

Endret av liv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...