AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Min svigerbror kjøpte seg hund i sommer. Han bor hjemme hos foreldrene sine og jobber 100%. De ville ikke ha hund, men han lovet dyrt og hellig at han skulle ta seg av den hunden helt alene. Nu vel. Sånn har det ikke blitt. Han drar på jobb og når han kommer hjem, drar han enten på trening eller til kompiser. På nyttårsaften satt det en liten og skremt hund igjen alene som vi måtte passe på, fordi han skulle på fest. Det virker som han er veldig glad i den, og han går mye tur med den når han først er hjemme, men han er som sagt nesten aldri hjemme. Jeg har aldri hatt dyr selv, så jeg vet ikke hvor mye det er vanlig å være sammen med dyret sitt. Er han for lite sammen med hunden sin? Anonymous poster hash: e6c65...5e0
kokkeliko Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 Det høres absolutt ut som dårlig hundehold! Jeg er student og er vanligvis borte 5-6 timer på dagtid. En dag i uka er jeg borte 9 timer og da er ei veninne hjemme hos meg og går tur med ham på formiddagen. Om jeg har vært borte hele dagen, drar jeg ikke noe sted på kvelden men inviterer heller noen hjem eller finner på noe hvor jeg kan ta ham med. Kunne ikke FALLE MEG INN, å etterlate hunden hjemme alene på nyttårsaften! Her satt vi hjemme i sofan sammen, da hunden er rimelig livredd bråket. Hadde heller besøk her hjemme, da jeg ikke kunne dra noe sted. Kanskje han bør finne noen til å hjelpe seg med å passe hunden noen timer på kveldstid. Om det er en liten og enkel nok hund finnes det sikkert noen ungdommer i 13-16 års alderen i området som kunne tenke seg å gå tur med og leke med den. Evt spørre en venn eller betale en voksen person
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Fikk ikke med at foreldrene passer på hunden når han ikke er hjemme, så hunden får luftet seg og får mat. Men de ville jo absolutt ikke ha hund, men de har nå blitt ufrivillige hundeeiere... Hunden ligger i gangen og venter på at han skal komme hjem store deler av dagen...Anonymous poster hash: e6c65...5e0
Brimi Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Det er et veldig uforutsigbart hundehold ihvertfall. Skjønner ikke mennesker som skaffer seg hund de ikke klarer å ta vare på. F.eks folk som ønsker seg en familiehund som skaffer seg gjetehund eller andre hunder som trenger mye mental og fysisk trening! Også klager de på at hunden etterpå! Bah 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Fyren høres umoden ut og ikke kapabel til å ta seg av et dyr. Det forplikter, og her failer han jo veldig. Anonymous poster hash: b3bd9...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 Umoden fyr, dårlig hundehold, uøykkelig hund. Trist.Anonymous poster hash: 6404d...6ae 1
Djungelvrål Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 Min svigerbror kjøpte seg hund i sommer. Han bor hjemme hos foreldrene sine og jobber 100%. De ville ikke ha hund, men han lovet dyrt og hellig at han skulle ta seg av den hunden helt alene. Nu vel. Sånn har det ikke blitt. Han drar på jobb og når han kommer hjem, drar han enten på trening eller til kompiser. På nyttårsaften satt det en liten og skremt hund igjen alene som vi måtte passe på, fordi han skulle på fest. Det virker som han er veldig glad i den, og han går mye tur med den når han først er hjemme, men han er som sagt nesten aldri hjemme. Jeg har aldri hatt dyr selv, så jeg vet ikke hvor mye det er vanlig å være sammen med dyret sitt. Er han for lite sammen med hunden sin?Anonymous poster hash: e6c65...5e0 Hvem er det da som lufter hunden og tar den med ut for å gå på do? Foreldrene?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Det er jo ikke direkte dårlig hundehold da jeg regner med foreldrene hans tar seg av hunden da denne svigerbroren din ikke har tid. Men han burde absolutt ikke hatt "ansvaret" for et levende dyr da han tydligvis ikke er moden nok. Du skriver ikke hvor gammel han er, men uansett så lenge han bor hjemme tenker jeg at han ikke er skikkelig voksen. Foreldrene burde ha stoppet han hvis de ikke ville bli ufrivelige hundeeiere, de må jo kjenne sønnen sin såpass at de visste at dette ikke kom til å fungere. Anonymous poster hash: d591b...b0a 1
Gjest Møremor Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 Hunder er veldig sosiale dyr, og han burde absolutt vie mer tid til den!
Gjest stian86 Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Min svigerbror kjøpte seg hund i sommer. Han bor hjemme hos foreldrene sine og jobber 100%. De ville ikke ha hund, men han lovet dyrt og hellig at han skulle ta seg av den hunden helt alene. Nu vel. Sånn har det ikke blitt. Han drar på jobb og når han kommer hjem, drar han enten på trening eller til kompiser. På nyttårsaften satt det en liten og skremt hund igjen alene som vi måtte passe på, fordi han skulle på fest. Det virker som han er veldig glad i den, og han går mye tur med den når han først er hjemme, men han er som sagt nesten aldri hjemme. Jeg har aldri hatt dyr selv, så jeg vet ikke hvor mye det er vanlig å være sammen med dyret sitt. Er han for lite sammen med hunden sin? Anonymous poster hash: e6c65...5e0 Dårlig hundehold uten tvil. Og forlate hunden på den dagen den trenger deg mest sier mye om han. Er han glad i hunden så omplasser han hunden. Har hatt hund i 4 år og hver nyttårs aften har eg vært hjemme med han. Ikke at han er så redd men vet aldri om noe plutselig gjør at de er redd. Er no viktigere for meg og passe på gutten min enn og drikke meg full. Så hils han og be han omplassere hunden eller sjerpe seg. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Han er ikke en god hundeeier nei, man skal ta vare på et dyr man har skaffet seg. Har aldri vært borte fra dyrene mine (hund og katter) på nyttårsaften. ER heller ikke borte fra dem hvos det er meldt tordenvær, det er de veldig redde for. Jeg er ikke i jobb og derfor kan jeg være en skikkelig hønemor for dyrene mine, mener ikke at andre skal være SÅ dyrekjær som jeg er, men har man dyr så SKAL man ta vare på det Anonymous poster hash: a2c5c...fc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå