Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår skulle jeg på jobb 5:30, og da måtte jeg stå opp 4:30. Da jeg våknet, slo jeg av alarmen og skulle til å gå i dusjen. I det jeg dro av alarmen titten jeg på klokka. Den viste 8:10. Jeg hadde forsovet meg ca, 3,5 timer :jolie: Jeg forstod ingenting da jeg så på klokken. Jeg hadde ikke hørt noen alarm, men jeg vet at jeg sko den på! Jeg hadde også fått 3 anrop på den tiden. Men jeg hadde ikke hørt noen av tingene.

Hva skal jeg gjøre for å ikke "ignorere" alarmen igjen? Jeg vet at det ikke er noe galt med alarmen, eller mobilen. Det er meg det er noe galt med! Det er egentlig skikkelig flaut i og med at jeg bare har vært på jobben i noen få dager. What to do ? :trist:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri forstått åssen folk klarer å sove gjennom sånt :fnise: Hva om brannalarmen går?:P Men hva med å kjøpe en sånn gammeldags klokke som virkelig lager rabalder? Sånn som dette;

http://bloggfiler.no/heddahellekalland.blogg.no/images/307425-10-1271148767514.jpg

Evt. kan du følge eksempelet til faren min; han ble lei av at brutter'n ikke dro seg opp om morran så han satte en sånn brannalarm, sånn som man har på skoler og offentlige bygg, til å gå av. Vet ikke åssen han gjorde det, men det kan du sikkert finne ut av på nettet.

Anonymous poster hash: ed7d0...92c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med det samme.

Jeg prøver så godt jeg kan å dobbeltsjekke så alarmen er på, men rett som det er våkner jeg senere, og noen ganger med mobilen i senga, hvilket tilsier at jeg har slått av alarmen (bruker telefonen) og sovnet igjen - men jeg husker det ikke en gang!

Anonymous poster hash: 45d6c...3a2
  • Liker 1
Skrevet

Samme her! Flere ganger har jeg våknet med mobilen i senga, uten å ha forstått hvordan jeg har skrudd den av. Men et annet problem jeg har er at alarmen går i virkeligheten, men jeg oppfatter det som om den ringer i drømmen. Jeg skrur den av flere ganger i drømmen, men den fortsetter å ringe. Etter flere titalls minutter skjønner jeg at alarmen er på i IRL ! :wow: Ikke lett å være meg ass xD

Men takk for tips, håper på flere :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med det samme om jeg har på kunn en alarm. Så jeg har ofte på både 10 og 15 alarmer :)

Anonymous poster hash: f3832...060
Skrevet

Hehe, det kan være fort gjort å sove gjennom disse gammeldagse vekkerklokkene også. Jeg har vanligvis tre gammeldagse vekkerklokker og mellom seks og ti alarmer på mobilen. Er virkelig ikke noe morgenmenneske! :laugh: Bytter jevnlig alarmtone på de på mobilen, ellers hadde jeg sovet gjennom alle etterhvert :fnise:

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Skaff deg en vekkeklokke i tillegg til telefonen som du setter på ring noen minutter etter mobilen, og hvis du har en telefon hvor den er mulig så legger du inn flere alarmer.Vet ikke om dette hjelper,men det skader ikke å prøve ;)

Gjest Runforit
Skrevet

Sett på flere alarmer og ikke ha alle i nærheten av senga. Har du en ved soveromsdøra og utenfor soverommet og på badet så må du reise deg opp for å slå dem av og da er du allerede oppe og på badet ved siste klokke :P

AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg vekkerklokke med wake-up light. Det redder meg i hverdagen nå på vinteren (på sommeren er det enklere å våkne uansett).

Anonymous poster hash: 3e937...783
  • Liker 2
Skrevet

Tusen Takk for tipsene ! Dere er BEST! :danse::danse::danse:

Jeg har faktisk en Wake-up Lampe på nattbordet, og NÅ har jeg funnet ut hva jeg gjorde galt med den i her forleden dag da jeg skulle på jobb. Jeg la med 00:30,og da satte jeg på alarmen, men den gikk på idag morges da jeg kom hjem :(
Med Andre Ord så må man sette på Wake-Up lampen før klokken 24 :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Tusen Takk for tipsene ! Dere er BEST! :danse::danse::danse:

Jeg har faktisk en Wake-up Lampe på nattbordet, og NÅ har jeg funnet ut hva jeg gjorde galt med den i her forleden dag da jeg skulle på jobb. Jeg la med 00:30,og da satte jeg på alarmen, men den gikk på idag morges da jeg kom hjem :(

Med Andre Ord så må man sette på Wake-Up lampen før klokken 24 :fnise:

Det var rart, for det må vi ikke her.

Anonymous poster hash: f3832...060

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om den er instilt på 12 eller 24 timer. Ikke alle wake-up light går på 24 timer.

Anonymous poster hash: 3e937...783
  • Liker 1
Skrevet

Stemmer det :fnise:

Er hvertfall slik på min Philips :blomst:

Skrevet

Jeg har klokkeradio, og ei vekkeklokke med snooze-effekt. Det holder faktisk, jeg bruker sjelden mobilen. Men klokkeradioen må være innstilt på vekking på riktig dato, hvis ikke risikerer jeg at den slår seg på midt på natta. Av en eller annen grunn. Jeg har vanligvis ikke problemer med å stå opp om morgenen, våkner av klokkeradioen eller vekkeklokka jeg da. Om jeg er særlig opplagt er nå en annen side av saken, men det er jo hva jeg gjør det til selv. Nok søvn. I morgen er det igjen tidlig opp etter to uker juleferie...

Skrevet

Jeg har klokkeradio, og ei vekkeklokke med snooze-effekt. Det holder faktisk, jeg bruker sjelden mobilen. Men klokkeradioen må være innstilt på vekking på riktig dato, hvis ikke risikerer jeg at den slår seg på midt på natta. Av en eller annen grunn. Jeg har vanligvis ikke problemer med å stå opp om morgenen, våkner av klokkeradioen eller vekkeklokka jeg da. Om jeg er særlig opplagt er nå en annen side av saken, men det er jo hva jeg gjør det til selv. Nok søvn. I morgen er det igjen tidlig opp etter to uker juleferie...

Samme her! Jeg holder på å bli sprø :bond:

Men da er det bare 2 dager igjen til helg :hakeslepp:

Egentlig ganske godt å bli vant med en rytme uten at det skal gå så mye utover skolearbeidet :opplyser:

AnonymBruker
Skrevet

gjort det flere ganger :P men det som var redningen for ei venninne av meg var denne http://www.coolstuff.no/Flying-Alarm-Clock

Jeg hadde sprunget etter propellen, satt den på plass for så å lagt meg i senga under dyna fordi jeg "bare skulle slappe litt av før jeg står opp"...

Anonymous poster hash: f5175...61e

Skrevet

Jeg hadde sprunget etter propellen, satt den på plass for så å lagt meg i senga under dyna fordi jeg "bare skulle slappe litt av før jeg står opp"...

Det gjør jeg HVER DAG når jeg skal til skolen :fnise:

sykt deilig etter man har dusjet å legge seg ned i god og varm dyne :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jeg HVER DAG når jeg skal til skolen :fnise:

sykt deilig etter man har dusjet å legge seg ned i god og varm dyne :hug:

Hehehe, ja.

Av en eller annen rar grunn så har jeg veldig god kvalitet på søvnen etter nattevakter. Legger meg sånn ca kl 8 og våkner uthvilt av meg selv i ett-to-tiden. Uansett om det er sommer eller vinter. Ingen behov for å slumre da. Men å stå opp tidlig om morgenen sliter jeg veldig med uansett om jeg har fått lite eller mye søvn. Bare slumrer og slumrer... Standarden er at jeg slumrer minst en halvtime før jeg klarer å stå opp. Flaks at jeg pleier å ha fleksitid når jeg jobber dag.

Skrevet

Ukene går fort. Enkelte påstår at ukene består bare av mandag og fredag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...