Gå til innhold

Hvor mange % av kvinner må man "hate" for å være en "kvinnehater"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først av alt må jeg bare påpeke at det er en helt ærlig sak å være idiot, og at dette ikke er god grunn til å hate noen. Idioti er jo tross alt et resultat av arv og miljø, altså faktorer man ofte ikke har hatt noen reell inflytelse over. Derfor har jeg også satt ordet "hat" i anførselstegn i overskriften, ettersom jeg egentlig ikke hater noen.

Men helt oppriktig mener jeg at ca. 75% av kvinner er idioter. Altså 3 av 4, sånn jevnt over. Gjør det meg til en "kvinnehater", mener dere? Jeg mener jo ikke at alle kvinner er idioter, ikke 100% av kvinner. Så jeg kan vel neppe beskyldes for å generalisere.

For menn vil jeg anslå andelen av idioter til å ligge på rundt 50%.

Dette er basert på mennesker jeg treffer i dagliglivet, ting jeg leser på Kvinneguiden, hva mannlige journalister produsere i forhold til kva kvinnelige journalister produserer og hva menn interesserer seg for i forhold til hva kvinner interesserer seg for.

Men hva mener dere? Er inntrykket mitt om at 75% av kvinner og 50% av menn er idioter å regne som "kvinnehat"? Hvor vil dere legge grensa mellom la oss si "sunn skepsis" og "kvinneforakt"?

Anonymous poster hash: f3607...127
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Du er kvinnehater vist du kommer med en negativ bemerkning angående kvinner. Eller minner dem på at kvinner er like udugelige som det vi menn er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ca. 3.5 milliarder kvinner i denne verdenen. Å mene at 75 % av dem er idioter er idiotisk. Hvor mange av de 3.5 milliarder kvinnene har du møtt?

Anonymous poster hash: df993...ee4
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg ville kalt det "kvinnehater" men vil vel kalle det i overkant negativt menneskesyn og noe unyansert. Du sier det er basert på dine erfaringer, men disse er jo også veldig begrenset. De fleste mennesker i verden har du jo aldri møtt eller snakket med. Så å anslå det til "50%" eller "75%" er egentlig bare ren gjetning.

Nå har man kanskje ulik oppfatning av ordet "idiot". En "idiot" er for meg en med lav IQ, et helt barnlig sinn og ingen forståelse av dagligdagse problemer. Altså ikke mentalt tilbakestående, men så dum du blir før du har en diagnose.

Så andelen av idioter i samfunnet er for meg ikke såå stor. Min erfaring er likevel at de aller, aller fleste har liten forståelse av samfunn og politikk, noe lav moral, er ganske late og ikke spesielt intelligente. Det er demokratiets problem - de store massene er ikke spesielt reflekterte.

Når det gjelder å være oppegående, så er det et biologisk faktum at det er flere "ekstremer" blant menn. Det er flere menn med lavere IQ enn kvinner, men "geniene" på toppen er oftere menn (dog det er ekstremt få). Dette betyr ikke at jeg hater eller engang misliker menn flest, men om jeg skulle "gjette" slik du gjør, så ville det for meg vært motsatt - altså 75% mindre intelligente blant menn.

Anonymous poster hash: df167...1ca
  • Liker 1
Skrevet

Idiotisk er det uansett.

Skrevet

Det finnes ca. 3.5 milliarder kvinner i denne verdenen. Å mene at 75 % av dem er idioter er idiotisk. Hvor mange av de 3.5 milliarder kvinnene har du møtt?

Anonymous poster hash: df993...ee4

Jeg deler ikke TSs oppfatning når det gjelder prosentandel idioter blant kvinner, jeg har i det hele tatt ikke for vane å kalle folk idioter, selv om jeg er smertelig bevisst at negative egenskaper florerer blant menneskene, både blant menn og kvinner, og det er vel ingen som er fri negative egenskaper. Men noen negative trekk er mer vanlige hos visse grupper enn hos andre, og det kan være interessant å se på slike statistiske forskjeller så lenge man husker at det ikke betyr at man dermed sier noe om ett bestemt medlem av gruppen - selv om det er få kvinnelige sjakkspillere på toppnivå og menn som gruppe er bedre i sjakk enn kvinner betyr det ikke at jeg hadde hatt noen sjans mot Judit Polgár. Ikke mot søsteren Susan Polgár heller, for den saks skyld. Dette er en erkjennelse som sitter langt inne for en del kvinner her på KG, det virker som man tror det er umulig å snakke om generelle trender og statistiske forskjeller mellom grupper, men det er selvsagt ikke umulig, det er tvert imot fullt mulig og til og med svært interessant.

Skrevet

Dette er en erkjennelse som sitter langt inne for en del kvinner her på KG, det virker som man tror det er umulig å snakke om generelle trender og statistiske forskjeller mellom grupper, men det er selvsagt ikke umulig, det er tvert imot fullt mulig og til og med svært interessant.

Nei, det er ikke dette som er problemet for en del kvinner her på KG. Problemet er at dette blir fremlagt i tråder a la "kvinner er idioter", "jeg hater kvinner", "kvinner fortjener å brukes", "dere er alle horer" osv. Da nytter det ikke å syte i etterkant for at man ikke blir tatt seriøst - man har selv lagt grunnlaget for hva slags type diskusjon man ønsker og hvilket nivå man har lagt seg på når man starter slike tråder.

Og når det går tretten på dusinet av slike tråder - spesielt i ferier siden mange da kjeder seg i ferien eventuelt har fått avslag på byen og kommer hit for å spre sin bitre edder og galle - da begynner man å bli temmelig lei. Da er ikke problemet "mangel på erkjennelse" hos en del kvinner på KG - problemer et en del menn som kommer hit på KG totalt blottet for sosiale antenner, normal anstendighet og allmenn høflighet, kun for å bruke KG som sin personlige søppelbøtte. DET er problemet.

• Liker 15
Skrevet

Nei, det er ikke dette som er problemet for en del kvinner her på KG. Problemet er at dette blir fremlagt i tråder a la "kvinner er idioter", "jeg hater kvinner", "kvinner fortjener å brukes", "dere er alle horer" osv. Da nytter det ikke å syte i etterkant for at man ikke blir tatt seriøst - man har selv lagt grunnlaget for hva slags type diskusjon man ønsker og hvilket nivå man har lagt seg på når man starter slike tråder.

Og når det går tretten på dusinet av slike tråder - spesielt i ferier siden mange da kjeder seg i ferien eventuelt har fått avslag på byen og kommer hit for å spre sin bitre edder og galle - da begynner man å bli temmelig lei. Da er ikke problemet "mangel på erkjennelse" hos en del kvinner på KG - problemer et en del menn som kommer hit på KG totalt blottet for sosiale antenner, normal anstendighet og allmenn høflighet, kun for å bruke KG som sin personlige søppelbøtte. DET er problemet.

Men dette er jo ikke riktig, jeg har selv gang på gang møtt argumentet «Det går ikke an å generalisere» selv om jeg uttrykkelig har gjort klart at jeg snakker om tendenser og trender og ikke påstår at dette er egenskaper som deles av alle individer i gruppen jeg snakker om. Likevel ser mange KG-kvinner en allkvantor (som ikke er der) og tror jeg uttaler meg om alle kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Ja du er kvinnehater. Om det så bare hadde vært 1 % av kvinnene du hater. Fordi du har klassifisert det som kvinner, og ikke enkeltindivider. Du går på kjønnet og ikke hver enkelt person.

Og at du har så mye hat i deg, betyr at DU har problemer. Det er ikke disse kvinnene du hater, som er problemet, men ditt problem at du hater de.

Anonymous poster hash: 4d325...d7f
  • Liker 8
Skrevet

Nei nei,altså en kvinnehater er en som hater kvinner. Som mener det er ok med voldtekt og vold mot kvinner,at kvinner ikke skal ha muligheter eller valg,og at kvinner ikke har noen verdi.

At du synes kvinner er idioter,uinteressante,dumme eller whatever,gjør deg jo ikke til en person som hater kvinner.

Jeg hater ikke menn selvom jeg synes de fleste menn jeg snakker med til daglig oppfører seg som banale apekatter.

Skrevet (endret)

Ja du er kvinnehater. Om det så bare hadde vært 1 % av kvinnene du hater. Fordi du har klassifisert det som kvinner, og ikke enkeltindivider. Du går på kjønnet og ikke hver enkelt person.

Og at du har så mye hat i deg, betyr at DU har problemer. Det er ikke disse kvinnene du hater, som er problemet, men ditt problem at du hater de.

Dette er jo ulogisk: Hvis TS hater 1% av alle kvinner hater han dem jo åpenbart ikke fordi de er kvinner, men pga noe disse 1% av kvinnene har felles. Da er det jo ikke det kvinnelige han hater, men noe annet. Og det kan da ikke være galt å hate nazister fordi de er nazister, eller mener du kanskje man bare skal kunne snakke om nazister som enkeltmenesker, aldri som en gruppe?

(Selv hater jeg svært få, jeg vil vel knapt si jeg hater nazister, men jeg vil ikke fordømme de som gjør det.)

Endret av Cuckold
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ulogisk: Hvis TS hater 1% av alle kvinner hater han dem jo åpenbart ikke fordi de er kvinner, men pga noe disse 1% av kvinnene har felles. Da er det jo ikke det kvinnelige han hater, men noe annet. Og det kan da ikke være galt å hate nazister fordi de er nazister, eller mener du kanskje man bare skal kunne snakke om nazister som enkeltmenesker, aldri som en gruppe?

(Selv hater jeg svært få, jeg vil vel knapt si jeg hater nazister, men jeg vil ikke fordømme de som gjør det.)

Så lenge man klassifiserer innenfor kjønn, eller gruppe, så har man jo allerede generalisert. Da har man ikke lengre individuelle personer i sitt tankesett, men en gruppe mennesker.

Man kan si "jeg hater det nazistene gjorde" og da er man ikke en nazihater. Da er det ikke menneskegruppen man hater, men hva de gjorde.

TS sier jo han hater 75 % av alle kvinner. Han er jo så klart en kvinnehater da. Ant hater han de helt frem til det motsatte er bevist. Og om han så hadde endt opp med å bare hate 1 % så hadde han allikevel møtt kvinnene med hat, før han evnt hadde endret mening. Da er det hat mot en folkegruppe.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Så lenge man klassifiserer innenfor kjønn, eller gruppe, så har man jo allerede generalisert. Da har man ikke lengre individuelle personer i sitt tankesett, men en gruppe mennesker.

Man kan si "jeg hater det nazistene gjorde" og da er man ikke en nazihater. Da er det ikke menneskegruppen man hater, men hva de gjorde.

TS sier jo han hater 75 % av alle kvinner. Han er jo så klart en kvinnehater da. Ant hater han de helt frem til det motsatte er bevist. Og om han så hadde endt opp med å bare hate 1 % så hadde han allikevel møtt kvinnene med hat, før han evnt hadde endret mening. Da er det hat mot en folkegruppe.

Nei, har du i det hele tatt lest det jeg skrev? Hvis TS bare hater 1% av kvinnene er det jo åpenbart ikke gruppen kvinner han hater, men en undergruppe som har visse egenskaper 99% av kvinnene ikke deler. Da blir det logisk sett feil å si at han hater kvinner. Siden alle kvinner er kvinner og TS ikke hater 99% av dem, er det åpenbart ikke det at de er kvinner som gjør at han hater dem, men noe annet, enten en eller flere faktorer som gjør at disse 1% blir verdt å hate. Men uansett hva dette «noe» er som gjør at TS finner dem verdt å hate kan det ikke være det at de er kvinner. For da skulle han hatet alle kvinner.

Endret av Cuckold
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de seriøse trådene blir oversett! Skriver man som cuckold og legger frem saklige, logiske resonnementer blir man enten møtt med "herregud" eller så blir tråden rett og slett ikke lest. Og du er jo selv et prakteksempel på de som bare uttaler seg når de kan kritisere saklighetsnivået i en debatt. Kvinner vil ikke ha en diskusjon, de vil fortelle oss hva som er akseptabelt og hva som ikke er det.

Anonymous poster hash: 6a960...9cb

• Liker 1
Skrevet

Cuckold: Hvis man er uenig i en generalisering, så trenger ikke det bety at man ikke evner å se mønster og trender. Man kan rett og slett være uenig i de trender og mønster som blir fremlagt. Utover det kan jeg ikke uttale meg noe særlig om hva eventuelt andre debattanter har lagt frem.

AB: Synes da det har vært mange mer saklige diskusjoner om disse temaene, jeg. Kan slett ikke se at de blir oversett. F.eks så har Cuckolds tråder ofte blitt lange diskusjoner over mange sider. Og om dine tråder blir oversett, så kan jeg ikke se at det å fremstå som komplett idiot uten kunnskap om allmenn høflighet og sosiale antenner skal være et bedre alternativ.

• Liker 4
Skrevet

Først av alt må jeg bare påpeke at det er en helt ærlig sak å være idiot, og at dette ikke er god grunn til å hate noen. Idioti er jo tross alt et resultat av arv og miljø, altså faktorer man ofte ikke har hatt noen reell inflytelse over. Derfor har jeg også satt ordet "hat" i anførselstegn i overskriften, ettersom jeg egentlig ikke hater noen.

Men helt oppriktig mener jeg at ca. 75% av kvinner er idioter. Altså 3 av 4, sånn jevnt over. Gjør det meg til en "kvinnehater", mener dere? Jeg mener jo ikke at alle kvinner er idioter, ikke 100% av kvinner. Så jeg kan vel neppe beskyldes for å generalisere.

Dette er basert på mennesker jeg treffer i dagliglivet, ting jeg leser på Kvinneguiden, hva mannlige journalister produsere i forhold til kva kvinnelige journalister produserer og hva menn interesserer seg for i forhold til hva kvinner interesserer seg for.

Men hva mener dere? Er inntrykket mitt om at 75% av kvinner og 50% av menn er idioter å regne som "kvinnehat"? Hvor vil dere legge grensa mellom la oss si "sunn skepsis" og "kvinneforakt"?

Jeg mener at du sannsynligvis er sånn cirka 78 % komplett idiot, 63 % useriøs, 1 % provokativ, 58 % prosent asosial og 44 % tilbakestående.

• Liker 2
Skrevet

Anonymous poster hash: f3607...127

Du kan synes 100 prosent av kvinner er idioter uten å være kvinnehater. Misogyni, på samme måte som rasisme er å hate noen kun i kraft av det faktum at de er kvinne (eller har mørk hud).

Skrevet

Cuckold: Hvis man er uenig i en generalisering, så trenger ikke det bety at man ikke evner å se mønster og trender. Man kan rett og slett være uenig i de trender og mønster som blir fremlagt. Utover det kan jeg ikke uttale meg noe særlig om hva eventuelt andre debattanter har lagt frem.

AB: Synes da det har vært mange mer saklige diskusjoner om disse temaene, jeg. Kan slett ikke se at de blir oversett. F.eks så har Cuckolds tråder ofte blitt lange diskusjoner over mange sider. Og om dine tråder blir oversett, så kan jeg ikke se at det å fremstå som komplett idiot uten kunnskap om allmenn høflighet og sosiale antenner skal være et bedre alternativ.

Nå var det vel bare et par dager siden jeg prøvde meg med et lang innlegg i en tråd om feminisme jeg håpet skulle stimulere til noen interessante svar, men det skjedde aldri. Det blir enten fleipet bort, man blir tillagt mer ekstreme argumenterer enn det man har, eller man får beskjed om at trådens tone satt av TS, umuliggjør en god debatt.

Dette gjelder forsåvidt alle tråder hvor man diskuterer kjønn, politikk, rase, eller religion. Peker man på interessante forskjeller i menns og kvinners atferd får man beskjed om å ikke generalisere, men det mange ikke ser ut til å skjønn er at generaliseringer er helt nødvendige for å være i stand til å debattere noe som helst. Når man da blir møtt med anekdoter og "veninna til naboen"-argumentasjon som liksom skal motbevise noe, er det tydelig at mange hadde trengt et kurs i både logikk, statistikk, og argumentasjonsteknikk.

Når det er sagt er ikke kvinnene på forumet her noe verre enn menn når det kommer til dette. Det virker som de fleste på forhånd har plassert seg og meningsmotstandere i to helt separate, ikke overlappende, båser, og ikke er interessert i verken å prosessere argumentene, eller reflektere over hvor de ligger i forhold til deres egne.

• Liker 2
Skrevet

Nå var det vel bare et par dager siden jeg prøvde meg med et lang innlegg i en tråd om feminisme jeg håpet skulle stimulere til noen interessante svar, men det skjedde aldri. Det blir enten fleipet bort, man blir tillagt mer ekstreme argumenterer enn det man har, eller man får beskjed om at trådens tone satt av TS, umuliggjør en god debatt.

Dette gjelder forsåvidt alle tråder hvor man diskuterer kjønn, politikk, rase, eller religion. Peker man på interessante forskjeller i menns og kvinners atferd får man beskjed om å ikke generalisere, men det mange ikke ser ut til å skjønn er at generaliseringer er helt nødvendige for å være i stand til å debattere noe som helst. Når man da blir møtt med anekdoter og "veninna til naboen"-argumentasjon som liksom skal motbevise noe, er det tydelig at mange hadde trengt et kurs i både logikk, statistikk, og argumentasjonsteknikk.

Når det er sagt er ikke kvinnene på forumet her noe verre enn menn når det kommer til dette. Det virker som de fleste på forhånd har plassert seg og meningsmotstandere i to helt separate, ikke overlappende, båser, og ikke er interessert i verken å prosessere argumentene, eller reflektere over hvor de ligger i forhold til deres egne.

Det er liten vits i å forsøke med seriøse innlegg i tråder som dette, ja. Jeg er enig i at trådens tone er satt, og de fleste som kommer inn her og leser tråden vil svare utfra trådstarters nivå og tone. Ønsker man en seriøs debatt så må man starte en egen tråd.

At det er lavt nivå på argumentasjonsteknikkene og høy grad når det kommer til bruk av hersketeknikker og retorikk, skal jeg være den første til å si meg enig i. Det gjelder ikke bare i tråder om kjønn, det gjelder alle forsøk på seriøse debatter. Det er ikke unikt for KG, det finner vi i de fleste diskusjonsfora på nett (og i virkeligheten). Det er derfor jeg ikke lenger ser på KG som et sted for seriøs diskusjon generelt sett, og mine innlegg er derfor som regel korte svar i tråder som dette eller omhandler mer praktiske spørsmål (som AB tidligere påpekte).

Jeg har vært på KG (og andre fora) i mange år og hatt min tid som seriøs debattant - det er temmelig fåfengt har jeg funnet ut, og ender som regel alltid bare i frustrasjon og er lite konstruktivt, nettopp av de grunner du selv påpeker.

• Liker 2
Skrevet

Men dette er jo helt irrelevant for det vi diskuterer, legg merke til hva jeg sier, jeg beklager meg ikke over at det finnes noen som er uenig i en generalisering, det jeg påpeker er at det er så mange KG-kvinner som tror generaliseringer er uakseptable uansett, rett og slett fordi disse debattantene ikke forstår hva en generalisering er. De tror en generalisering som «Menn er høyere enn kvinner» er der samme som påstanden «Alle menn er høyere enn alle kvinner» (og dermed uriktig).

Det er for øvrig sleivete å si at TS har skylden for denne kulturen og at alt handler om at «trådens tone er satt». Jeg har til gode å se Genesis dra igang en tråd som ikke fortjener ordentlige svar, når han viser til et innlegg han skrev for et par dager siden der han bare ble avfeiet med at «du generaliserer, og det er forbudt» blir det for lettvint å gi Genesis eller trådens TS skylden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...