AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 En jeg så på fb la ut bilde kl 20 på julaften. Gaven fra min mann til jul. Der var bilde av en veske til 40.000. jeg vet hun kjøpe en i april til samme pris,og som hun solgte i okt med tap. Syns det virker svulmende å legge ut like ting. Er det kompensasjon for noe? Skal hevde seg, heve seg,komplekser? Når en vet damen er uføretrygdet, og mannenn er vanlig arbeider. Nå skal det sies at de er veldig opptatt med å være lik piffen begge to, men det virker latterlig på mange. Vi ser aldri de virkelig rike her i landet legger ut slikt på sosiale medier? Blir målløs for hver gang jeg ser noe slikt. Jeg har råd til å kjøpe meg en slik veske, også til mine to barn....jeg vil da ikke fortelle det. Anonymous poster hash: 1f762...8c1
Solstrålen. Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 Synes også slikt er teit. Jeg svarer hvis noen spør hva jeg har fått, men legger det ikke ut. Dessuten får jeg sjelden dyre ting slik som det. Var ett par på Facebook veggen min som hadde kjøpt DYRE merkevarer til hverandre. Jeg tenkte bare javellja når de la det ut. De får gjøre som de vil. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Ja, sånn er det for mange desverre. De føler at man må vise at de er økonomisk sterke og uavhengige, at de har en slags stor makt. Mens realiteten kan de være lavtlønnede folk som skaffer seg alle disse tingene for å skaffe seg luksus ting. De rike derimot, de fleste iallefall tenker ikke slikt. De liker sjelden å bruke penger på tull, og pleier vanligvis å unngå lån og heller bare bruker en brøkdel av formuen på stas, mens resten investeres.Anonymous poster hash: 12f0f...8bd 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Usj. Det er nå ganske trist synes jeg at noen føler de må meddele slikt. For alle andre er det jo åpenbart at man må hevde seg. Men for all del - folk bruker pengene sine som de vil og dersom de synes det er verdt det, så dem om det. Når noen har god råd så kommer det som regel frem uansett og man trenger ikke anstrenge seg for å uttrykke det - f.eks. dersom man reiser mye til eksotiske steder, spise mye ute osv. Nå kjenner jeg én jente med veldig god råd (eller dvs. foreldre har mye penger) som iblant legger ut bilder på instagram av ting hun har kjøpt. Hun er riktignok i motebransjen, blogger for et moteblad og tar veldig fine og artistiske bilder. Terskelen for slikt er nok noe lavere på instagram enn facebook også. Anonymous poster hash: 64749...b09
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Jeg er en av disse som flere ganger har lagt ut bilde av dyre gaver. Ikke for å skryte eller fordi jeg tror jeg er noe bedre enn andre, men rett og slett fordi jeg også vil dele hva jeg har fått, på samme måte som alle andre gjør. Skal man måtte skjule hva man har fått bare fordi det er litt dyrere enn hva naboen har fått? Anonymous poster hash: 16cf0...ce7 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 Janteloven lenge leve. Anonymous poster hash: d6eea...962 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #8 Skrevet 1. januar 2014 Janteloven lenge leve. Anonymous poster hash: d6eea...962 Enig. Det aller teiteste er de som reagerer på dette. Hadde det ikke vært for personer som Ts, så hadde ikke folk syntes det var gøy å legge ut slikt på facebook i det hele tatt. Anonymous poster hash: e827c...7b9 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #9 Skrevet 1. januar 2014 Usj. Det er nå ganske trist synes jeg at noen føler de må meddele slikt. Anonymous poster hash: 64749...b09 Trist å vise at man har penger? Hvorfor det? Bare fordi det er så mange misunnelige folk? Anonymous poster hash: e827c...7b9 2
Tabris Skrevet 1. januar 2014 #10 Skrevet 1. januar 2014 Trist å vise at man har penger? Hvorfor det? Bare fordi det er så mange misunnelige folk? Anonymous poster hash: e827c...7b9 Nei, kanskje heller for det regnes å være temmelig vulgært. 12
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #11 Skrevet 1. januar 2014 Om du er oppvokst i små eller vanlige kår. Du er vant til å kjøpe på salg. .Ikke for at du ikke har pengene,men syns det er bortkastede penger. Jeg kan kjøpe de dyreste merkeklær,men hvorfor skal jeg det? Navnet drar tusenlapper. Noen syns dette er stas å vise seg frem. De må jo ha komplekser for et eller annet her i verden. Så kompenserer de ved å kjøpe dyre ting. Vet jo folk som kjøper vesker til 50.000 ,og de er ikke i jobb engang. Da klarer vi uten komplekser å tenke. Vet om et ektepar som meldte seg inn i Høyre,og profilerte det høyt overalt. (de har lært engang, at der kunne de treffe kun folk med penger) Så tok de jaktprøven, skaffet seg hund for det. Kan ramse opp alt de har gjort,men det har jeg ikke tid til. Folk ler jo rått av de, når de kjenner bakgrunnen. De har alltid en unnskyldning for at det måtte de bare ha...å det må vi ha. At de er lykkelige,nei det tviler jeg på. De strever en kamp de aldri kan vinne. Om jeg skulle kjøpt meg veske til 50.000,så skulle jeg ikke ha fortalt noen om det. Ikke ser jeg forskjell på en veske koster 50.000 eller 5000. Ja, jeg har pene vesker,og de er av god kvalitet. Begrunnelsen veskefolket bruker er: den varer livet ut. Uansett, så vil de aldri bruke vesken livet ut. Det kommer stadig ne moter,og de må følge den også. Gir meg enda over for slike hodeløse folk Anonymous poster hash: 1f762...8c1 2
Gjest Ravgull Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Jeg har postet bilder av julegaver og bursdagsgaver på facebook før. Men sjelden er det budskapet "se, hvor heldig jeg er" eller "se, hvor dyr gave jeg fikk". Budskapet mitt er oftest "Se, så snill mor/far/søsken/samboer jeg har", og litt for å drysse litt ære på dem for å ha funnet på noe spesielt morsomt, kreativt eller noe som passet midt i blink. Jeg ser ikke noe vulgært i det når jeg har begrenset postene til mine facebookvenner og ikke poster det til hele verden. ...om folk er interessert i noe annet enn glansbildet av mitt liv med svært selektive oppdateringer, da får de enten slette meg som venn eller ennå bedre: Komme på besøk og drikke kaffe. Så skal jeg blåse ut om alt som går galt for tiden. 1
Gjest Pheel Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Må da vel være lov å være stolt over og glad for en gave man har FÅTT. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Hvor skal grensen går før det ikke er greit å legge det ut? 2000 kr? 5000? 10 000? Anonymous poster hash: fe230...578 2
Gjest Whitestripes Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Vi har det virkelig alt for godt i dette landet, når folk kjøper vesker til 40.000 kr. Helt vanvittig. Tenk hvor mye fornuftig man kunne brukt de pengene til. Jeg kan fint kjøpe meg en veske til 40` om jeg ønsker det, men det er jo aldeles hinsides en hver fornuft. Selv om man har penger, trenger man ikke bruke dem på bare tull. Om folk legger ut sånn på facebook kunne ikke brydd meg mindre. Folk legger jo ut alt mulig idiotisk der. Det jeg synes er smakløst, er å hive vekk penger på merkevarer til flerfoldige tusen, når en kunne brukt dem til noe mye mer fornuftig. Klassisk first world problem. 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Vi har det virkelig alt for godt i dette landet, når folk kjøper vesker til 40.000 kr. Helt vanvittig. Tenk hvor mye fornuftig man kunne brukt de pengene til. Nesj, nå overdriver du. Hva med folk som kjøper bil til 6-700 000 når de kunne fått en nesten like bra bil for halve summen? Det er jo langt mer vanlig, men få reagerer på det. Grunnen er opplagt, bil er en mannegreie og menn blir ikke misunnelige på samme måte "å fy faen, han Per la ut bildet av den nye Audien sin, så vulgært asså". Nei, slik holder man ikke på. Kvinner derimot klikker selvsagt om andre kvinner har en litt dyr veske eller kjøper dyre klær til barna, ja, slik er det visst bare. Anonymous poster hash: e827c...7b9 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 Tone Damli la da ut bilde av klokka si til 40 000 Så jo, Fiffen skryter de og. Petter Stordalen som fester for hundrevis av tusen kroner med kjendiseliten i Norge dagen før 17.mai. Så joda, de skryter da de og. Anonymous poster hash: 36414...786 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Trist å vise at man har penger? Anonymous poster hash: e827c...7b9 Nei. Fordi det handler om folk som IKKE har penger. Dette er jo jevnt over trenden. De med god råd gjør det ikke, de med dårligere råd (som må spare lenge) gjør det oftere. Litt korttenkt å avskrive det som misunnelse. Man er jo ikke misunnelig på de som har mindre, men må late som de har mer. Anonymous poster hash: 64749...b09 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Nei. Fordi det handler om folk som IKKE har penger. Dette er jo jevnt over trenden. De med god råd gjør det ikke, de med dårligere råd (som må spare lenge) gjør det oftere. Litt korttenkt å avskrive det som misunnelse. Man er jo ikke misunnelig på de som har mindre, men må late som de har mer. Anonymous poster hash: 64749...b09 Heh? Når en mann gir en veske til 40 000 til kona, så betyr det at de ikke har penger men bare later som? Anonymous poster hash: e827c...7b9 1
Gjest Whitestripes Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Nesj, nå overdriver du. Hva med folk som kjøper bil til 6-700 000 når de kunne fått en nesten like bra bil for halve summen? Det er jo langt mer vanlig, men få reagerer på det. Grunnen er opplagt, bil er en mannegreie og menn blir ikke misunnelige på samme måte "å fy faen, han Per la ut bildet av den nye Audien sin, så vulgært asså". Nei, slik holder man ikke på. Kvinner derimot klikker selvsagt om andre kvinner har en litt dyr veske eller kjøper dyre klær til barna, ja, slik er det visst bare. Anonymous poster hash: e827c...7b9 Deg om det. Jeg synes begge deler er like dumt og unødvendig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå