AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Hei, Jeg har samboer og småbarn (0-2 år) og mannen, han er opptatt på sin s a k t e måte å få ferdig boligen sin som han oppgraderer "for oss" (Der skal jeg betale halve husleie, strøm, TV-lisens og kanaIpakke. I mellomtiden bor han gratis hos meg i for liten bolig (vi har ikke avtalt annet), har vart i 2 år). Han er hjemme med det ene barnet på dagtid når jeg er på jobb hver dag, vi har hver vår økonomi men felles deling på mat/husholdning/barna). Han har investert bra og lever av det samtidig som han ikke har vært i arbeid siste 3 årene (!) og dette vil vare fram til sommeren!! Da blir han friskmeldt ig må få seg jobb igjen gjennom sitt nettverk. Jeg kjenner jeg er mektig lei av at han hele tiden "er der". Han er naturlig nok mindre aktiv i denne fasen her i forhold til tidligere da han var leder, reiste mye, stadige jobbluncher ute og var glad ungkar med alltid et par damer på gang. Men han har også hatt langvarige og solide samboerforhold med sin "den ene". Nå har vi gått lei av hverandre med alle forpliktelsene og praktiske gjøremålene. Vi har ikke avlasting utenom barnehage for den ene og i påvente om plass for den andre (får muligens i juni). Før barna og oppussingen gjorde vi mer sammen. Nå blir det konstant avbrutt og det er sjelden tid til rydding, vask, komme a'jour, lese en bok eller oppdatere seg grundig innenfor et jobbemne. Lidenskap er borte og ingen sex. Må det være så håpløst?Anonymous poster hash: 82716...36a
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 (endret) Det høres ut som om dere går litt oppå hverandre. Hvorfor lar du ham bo gratis hos deg når du må betale leie hos ham i det nye stedet dere skal flytte til? Har dere samboerkontrakt? Er noen av barna hans, eller bare dine? Hvis han ikke har vært i arbeid de tre siste årene, hvordan kan han da ha stadige jobbluncher ute? Oppussing er ofte en faktor som gjør at forhold ryker. Har hørt at barn og oppussing er noen av de største utfordringene i parforhold (jeg er gift selv). Hvordan pusser han opp? Tror det er best å ta ett og ett rom ferdig fremfor å gjøre "litt her, og litt der". Endret 1. januar 2014 av Mrs. Random Nick
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Det høres ut som om dere går litt oppå hverandre. Hvorfor lar du ham bo gratis hos deg når du må betale leie hos ham i det nye stedet dere skal flytte til? Har dere samboerkontrakt? Er noen av barna hans, eller bare dine? Hvis han ikke har vært i arbeid de tre siste årene, hvordan kan han da ha stadige jobbluncher ute? Oppussing er ofte en faktor som gjør at forhold ryker. Har hørt at barn og oppussing er noen av de største utfordringene i parforhold (jeg er gift selv). Hvordan pusser han opp? Tror det er best å ta ett og ett rom ferdig fremfor å gjøre "litt her, og litt der". Ja, I'll Say vi går oppe på hverandre... Han var mye i jobbluncher etc da han var i arbeidslivet, typisk spennende bransje og lederstillinger og annet. Barna er våre felles, vi har ingen andre. Han finnes ikke handy...han klarer ikke å bytte lyspærer over komfyren. Det irriterer meg grenseløst å se ham ligge på sofaen og ha en passiv atferd. Han trener ikke pga må vente til han blir friskmeldt. Han har noen få håndtverkere som gjør seg - stort sett - ferdig rom for rom men det gjenstår endel...samboer er også pirkete/detaljfokusert (og kanskje ikke prosjektledertypen). Han skal liksom raske seg og stå på så vi får flyttet inn. Har aldri møtt på tregere mann.Anonymous poster hash: 82716...36a
Betasuppe Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Virker som du har fått han langt oppi halsen, og at det er et irritasjonsmoment at han bor hos deg gratis. Vanskelig å si hva han skal gjøre, men kanskje be han få baken i gir, eller flytte inn til sine foreldre, eller be han skaffe seg en hobby så han kommer seg ut.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 "Lar han" bo gratis fordi jeg (vi?) ikke ante at oppussingen ville ta så lang tid og...har jo nevnt det forsiktig et par ganger at "du bor jo gratis hos meg mens du pusser opp din" men nei, ingen respons annet enn oppgitthet og overraskelse. Jeg hadde vel også tenkt at det er en selvfølge at man deler husleie og strøm det stedet man bor sammen, enten det er midlertidig eller langsiktig.Anonymous poster hash: 82716...36a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 Virker som du har fått han langt oppi halsen, og at det er et irritasjonsmoment at han bor hos deg gratis. Vanskelig å si hva han skal gjøre, men kanskje be han få baken i gir, eller flytte inn til sine foreldre, eller be han skaffe seg en hobby så han kommer seg ut. Stemmer..en vi har uansett dilemmaet "hvor skal babyen har tar seg av på dagtid fram til jeg er ferdig jobb 16:00 være om han flytter til familie en halvtime unna med bil?" Blir veldig upraktisk..?Anonymous poster hash: 82716...36a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 Stemmer..en vi har uansett dilemmaet "hvor skal babyen har tar seg av på dagtid fram til jeg er ferdig jobb 16:00 være om han flytter til familie en halvtime unna med bil?" Blir veldig upraktisk..?Anonymous poster hash: 82716...36a Barnehage?Anonymous poster hash: bc0e6...a7e
Betasuppe Skrevet 1. januar 2014 #8 Skrevet 1. januar 2014 Stemmer..en vi har uansett dilemmaet "hvor skal babyen har tar seg av på dagtid fram til jeg er ferdig jobb 16:00 være om han flytter til familie en halvtime unna med bil?" Blir veldig upraktisk..?Anonymous poster hash: 82716...36a Innsatsen hans NÅ er jo en pekepinn på hvordan det blir senere... Høres litt ut som det man ser i programmet Sinnasnekkeren Du får konfrontere han skikkelig med det. Si at det er problem at han er der gratis, og at han er treg. Si at han må begynne å betale for seg. Be han finne på noe selv så du får deg tid selv - rett og slett. Er boligen hans også langt unna? Er den helt ubeboelig?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #9 Skrevet 1. januar 2014 Barnehage?Anonymous poster hash: bc0e6...a7e Er i kø...Anonymous poster hash: 82716...36a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #10 Skrevet 1. januar 2014 han betaler ikke husleie, forsikring, lisens, kanalpakke, strøm og internett hos deg , men du skal dele desse utgiftene i hans hus... jeg ville lagt sammen det han ikke har betalt og sagt at det er hva du allerede har kjøpt deg inn i huset hans med og alt du deretter tar av hans hus utgifter er ditt tilskudd til huset så du skal stå som medeier og det bør vere 50% Anonymous poster hash: d22de...030
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #11 Skrevet 1. januar 2014 Innsatsen hans NÅ er jo en pekepinn på hvordan det blir senere... Høres litt ut som det man ser i programmet Sinnasnekkeren Du får konfrontere han skikkelig med det. Si at det er problem at han er der gratis, og at han er treg. Si at han må begynne å betale for seg. Be han finne på noe selv så du får deg tid selv - rett og slett. Er boligen hans også langt unna? Er den helt ubeboelig? Bra forslag men vet også at han blir da oppgitt, sint, fornærmet etc. Hans bolig er i gangavstand fra min og den er ikke ubeboelig. Men han kan absolutt finne på å gjøre det slutt om jeg (igjen) foreslår at han flytter dit nå til det blir ferdig. Han hører liksom ikke på det når jeg nevner det.Anonymous poster hash: 82716...36a
Betasuppe Skrevet 1. januar 2014 #12 Skrevet 1. januar 2014 (endret) Bra forslag men vet også at han blir da oppgitt, sint, fornærmet etc. Hans bolig er i gangavstand fra min og den er ikke ubeboelig. Men han kan absolutt finne på å gjøre det slutt om jeg (igjen) foreslår at han flytter dit nå til det blir ferdig. Han hører liksom ikke på det når jeg nevner det.Anonymous poster hash: 82716...36a Da er jeg redd du må se på forholdet altså. Hvis han ikke vil høre på deg, så er dette kanskje ikke en person du vil bygge en fremtid med? Hvis det er irritasjon og spenninger i lufta så vil unger selv om de er 1-2 år gamle plukke opp dette... Og da har de det bedre med at man slår opp. Du burde uansett ta det opp at han kan burde jobbe oftere der, og være der til det er ferdig. Det er jo bare dra hjem til deg for å spise, og så gå til boligen for å bli ferdig. Bare si at det er et kjempeproblem at dere går på hverandre i leiligheten... IKKE MINST betale ! Hvis han truer med å gjøre slutt så er han kanskje ikke så engasjert og interessert i et forhold... Endret 1. januar 2014 av Betasuppe
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #13 Skrevet 1. januar 2014 TS her, Betasuppe har rett. Og jeg har da spissformulert og overdrevet litt i tråden, samt forskuttert reaksjoner. Det må sies. Så vi skal ikke dømme ham ennå. Det var jo en grunn til at vi en gang likte hverandre og falt for hverandre vi bare glemmer det litt i småbarnspraktiske hverdagene. Men i bunnen enig i svaret ditt og takk til alle. Det med bokostnader vil jeg ta opp mer ordentlig med ham og da blir han antakelig overrasket.Anonymous poster hash: 82716...36a 1
Betasuppe Skrevet 1. januar 2014 #14 Skrevet 1. januar 2014 Godt! Jeg tror du vil føle deg bedre av å bare ta det opp, og få det overstått. Da vet du hvor du har han. Ikke aksepter vage og unnvikende svar. Og vennligst svar på denne tråden når det er gjort så vi kan se hvordan det gikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå