Gå til innhold

Nord-Norge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har familie i nord-Norge, og skal snart på besøk til de. Jeg vil da ta med noe å gi i gave, men vet ikke helt hva. Er det noen ting vi har i sør-Norge (oslo) som de ikke har i nord-Norge? Det er sikkert et dumt spørsmål, men jeg har aldri vært i nord-Norge før. Så jeg vet ikke hvordan det er der.

Anonymous poster hash: 9b8ac...c12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor til Nord-Norge skal du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Nord-Norge? Det er stor forskjell på by og bygd. Her jeg holder til er det mye man ikke får tak i på matbutikkene f.eks, som man får tak i i Oslo. Jeg pleier å ta med kraft og sauser fra Jacobs blant annet.

Anonymous poster hash: 147d1...cec
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Familien min er fra Lofoten, men har nettopp flyttet til Hammerfest.

TS

Anonymous poster hash: 9b8ac...c12
AnonymBruker
Skrevet

Hør om det er noe de ønsker at du tar med da? Jeg får alltid "handleliste" på ikea når jeg reiser nordover for det har de ikke der og det er alltids noen ting søskenbarna ønsker seg der.... Det vil jeg tro er mye bedre enn å satse på å ta med "noe" uten at du vet om de liker det/ønsker det.. Det er ikke SÅ mange ting man ikke får tak i i Nord-Norge - vi snakker ikke ville vesten her akkurat.. Hadde jeg tatt med matvarer som en foreslår her ville mine slektninger blitt litt fornærmet for de har da mat der oppe også og kan da lage mat selv....

Anonymous poster hash: 61201...409
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det man ikke har i Nord-Norge da?

Ikea blir nevnt, og det stemmer jo det. Det er noen butikk-kjeder som ikke finnes der oppe, men ellers har man da det samme der som i Oslo og omeng.

Anonymous poster hash: b02f6...0bf
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

frukt og grønnsaker ?

Anonymous poster hash: c8c10...13c

Skrevet

Tror vi har det meste dere har, ja :) Så det er sikkert samme hva du kjøper

• Liker 3
Skrevet

Du kan ta med deg solskinn, det mangler vi i nord

• Liker 11
Skrevet

Du kan ta med deg solskinn, det mangler vi i nord

Vi kunne ha trengt noen mil med kjørbar asfaltvei også. :opplyser:

• Liker 5
Gjest Blubberella
Skrevet

Hvis de er kakemonser bør du kjøpe med noen kaker fra Deli Deluca. Det er det jeg husker fra Osloturene mine :nigo: Ellers har de vel tilgang til det meste innen høvelig grei avstand. IKEA har de i Tromsø men det er vel tvilsomt at de gidder å kjøre i 7 timer hver vei for å dra dit. Du kan jo fiske litt og høre om det er noe fra IKEA de har lyst på.

Skrevet

IKEA er ikke i Tromsø, ennå. Nærmeste er Haparanda, på grensen mellom Sverige og Finland. Men du, det er ikke noe uland du skal til, altså! VI har alt vil trenger her nord, ingenting rasjoneres. Jeg hadde blitt glad for en blomsterbukett, men kjøp den i blomsterbutikken på hjørnet her :-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om det er på tide at du kommer deg en tur til nordnorge.

Anonymous poster hash: b1b49...5e0
  • Liker 13
Skrevet

Evt jernbane og noen tog, om det ikke er for mye å forlange .. Vi kunne trengt det! :nigo:

• Liker 4
Skrevet

Det jeg savner mest fra Oslo er skikkelig krydder (type innvandrerbutikk-krydder), kaffe som ikke er fra dagligvarebutikken og olivenolje med chilli.

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i både Lofoten og Oslo, er ikke noe jeg savnet fra Oslo. Er ikke akkurat øde og forlatt i Lofoten. Men hammerfest vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: 48617...d02

Skrevet

Husk nå bare å passe deg for alle isbjørnene :fnise:

Skrevet

Vi har ikke Gucci eller Louis Vuitton-butikker, så ta med noe derfra :bolledeig:

Og husk det er ikke lov å mate pingvinene!!! :opplyser:

Gjest Nanne70
Skrevet

Hvor i Nord-Norge? Det er stor forskjell på by og bygd. Her jeg holder til er det mye man ikke får tak i på matbutikkene f.eks, som man får tak i i Oslo. Jeg pleier å ta med kraft og sauser fra Jacobs blant annet.

Anonymous poster hash: 147d1...cec

Det får jeg tak i på Spar på hjørnet ;) I Nord-Norge, på et lite tettsted med 1800 innbyggere.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...