AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Heisann! Slik jeg har forstått det så burde man ha en samboerkontrakt når man blir samboere, spesielt om man har kjøpt bolig. En venninne av meg sier at om jeg f.eks. Kjøper en leilighet, hvorav min kjæreste flytter inn, så må vi dele det 50/50 etter å ha bodd sammen lenge, hun visste ikke eksakt hvor mange år. Stemmer dette? Finner det ingen steder på nettet. Anonymous poster hash: e3deb...0a9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 Dere bør ha kontrakt og evnt testament. Hvis en faller fra har man ikke samme rettigheter for ektepar. En advokat kan hjelpe dere så får dere gjort det skikkelig. Selv om man har vært samboer i flere år så har man på flere hold ikke samme rettigheter. Anonymous poster hash: c0bd7...f9d
Gjest Lille-pus Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Heisann! Slik jeg har forstått det så burde man ha en samboerkontrakt når man blir samboere, spesielt om man har kjøpt bolig. En venninne av meg sier at om jeg f.eks. Kjøper en leilighet, hvorav min kjæreste flytter inn, så må vi dele det 50/50 etter å ha bodd sammen lenge, hun visste ikke eksakt hvor mange år. Stemmer dette? Finner det ingen steder på nettet.Anonymous poster hash: e3deb...0a9 Nei. Nå er jeg ikke oppdatert på hvorledes dette eventuelt stiller seg med felles barn, men i utgangspunktet er det slik at samboere eier sine engne eiendeler og ikke har noe krav på seg om å dele etter ekteskapslovens bestemmelser. En leilighet som er tinglyst med deg som eneste eier er din.. bare din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå