Gå til innhold

Godt nytt år...eller? Fylla får fram det værste i kjæresten....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da sitter jeg her, alene, og gråter. Var på nyttårsfest med samboer, og hadde det fint. Jeg dro hjem litt tidligere for å lufte hundene, og da ble jeg likesågodt hjemme. Samboer ble igjen, og synte det selvfølgelig var greit.

Jeg ringte han innomellom, for å høre om ca når han kom hjem, og han svarte ca hver gang en halvtime. Men det gikk mange timer, og jeg ringte en siste gan sånn rundt 0630 tiden, og sa at jeg syntes det hadde vært koselig om han også kom hjem snart. Jeg dro 0100 fra festen, Det er da helvete bryter løs, og hvorfor jeg faen skal mase på at han kommer hjem. Han har tendenser til å være aggressiv i fylla, noe jeg også har skrevet om her tidligere. Han begynner å rope inn i telefonen, og kaller meg både idiot, dum i hodet, og drittsekk, og mener at jeg alltid lager drama.

Skal sies at det er en liten forhistorie her, at typen var utro i fylla, og at jeg av den grunn er litt usikker, så har hendt at jeg har ringt litt ofte når han er ute. Men føler selv at denne gangen var det rett så uskyldig å si at jeg håpet at han kom hjem snart.

Vi avsluttet samtalen, og ringte litt senere, og fikk på en måte avsluttet krangelen...trodde jeg. Når han kom hjem, stormet han inn på rommet og skrek hvor idiotisk jeg var, og kalte meg masse forskjellig (møkkakjerring, idiot, nå spytter jeg snart på deg, hater deg...) Mens han brøla ut satt jeg egentlig forskremt å gråt mens han gikk helt opp i fjeset mitt å ropte. Han sa også at jeg måtte slutte å vrenge trynet mitt. Han mente at det var forferdelig av meg å si at jeg hadde håpet at han kom hjem, og mente at jeg prøvde å gi han dårlig samvittighet. Hele krangelen bestod egentlig bare av at han brøla (vekte sikkert hele blokka), og at jeg gråt. Prøvde jeg å si noe, fikk jeg bare et truende blikk, og gjorde han enda sintere. Han truet med å rasere hele leiligheteb, og spytte på meg. Han tok også hånda over fjeset mitt, og dyttet det vekk, selv om jeg ikke så på ham.. (ikke hardt)..

Nå venter jeg på at han skal våkne... Han pleier å si unnskyld dagen etter, men er likevel så forferdelig å bare måtte tåle å bli skreket til, uten å kunne forsvare seg, for så at han sovner, og jeg sitter oppe i redsel. Han er slik noen ganger i året, oftes når han er full. Og noen ganger utenom, da han virker som å bli full av raseri. Skrev en tråd hen en gang om da han kastet et smørt knekkebrød på meg, og slo hull i døra med skohornet, da jeg stod på andre siden. Grunnen var at jeg ikke hadde lagt skohornet på rett plass.

Han har aldri slått meg, men han skremmer meg. Og han skremmer meg nok til å tie meg i krangler, slik at godtar det han sier. Han sier at jeg provoserer han, og at det er jeg som lager drama.....

Jeg lurer noen ganger på om det er slik lykkelige par har det? er dette vanlig? Han er min første kjæreste, og vi har vært sammen i 6 år....

Anonymous poster hash: 13766...a21
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så om det et "vanlig" så har du tenkt å finne deg i å bli behandlet slik? Ditt nyttårsforsett burde være å slå opp og finne deg en som ikke blir helt psyko når han drikker.

Godt nyttår.

• Liker 22
Skrevet

Hva med å starte 2014 med å tenke på deg selv og det du fortjener?

Hva med å... bare gå?

Hvorfor vente?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

det kalles psykisk vold og kan være like skadelig på deg. selv søkte jeg hjelp hos ATV . god hjelp

Anonymous poster hash: 26bfe...9b7

• Liker 6
Skrevet

Det der er ikke normal oppførsel. Det er ikke bare slag og spark som kvalifiserer som mishandling i hjemmet. At han er full er ikke en unnskyldning.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt. Er han "bare" aggressiv når han drikker, eller ellers også?

Jeg mener ikke at du skal ta på deg noe av skylden for at han blir aggressiv, men det virker som du har problemer med å stole på ham når du ringer så ofte for å spørre om han kommer hjem. Jeg hadde blitt litt gal og irritert hvis min kjæreste hadde gjort det, men det forsvarer ikke hans oppførsel. Hvis forholdet deres skal holde, tror jeg dere begge trenger hjelp til å få ordnet opp i problemene med tillit og kommunikasjon.

Hvis han ikke ser disse problemene selv, eller ikke ønsker å få hjelp med dem, ville jeg nok brutt ut sv forholdet.

Anonymous poster hash: 8bcf0...4d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ja jeg vet at jeg sliter med tillitt, og har jobbet med det siden jeg fikk vite at han var utro. Føler det blir en ond sirkel, ved at han blir sur om jeg ringer, og jo surere han blir jo reddere blir jeg. Men jeg føler at han ikke behøver å snakke til meg på måten han gjør. Jeg var absolutt ikke sur på ham da han sa han ble lenger, men han klikket når jeg sa at jeg håpet han kom hjem snart, da kl. var 0630.

Han er mye sinna i hverdagen også, men da er han som regel snillere i språkbruken. Men hender han kaster ting rundt seg eller sier stygge ting da også. Han blir som regel sint dersom jeg gjør ting feil, ifølge ham, eller har lagt ting på feil sted, eller at jeg ikke gjør ting han ber om med en gang...

AnonymBruker
Skrevet

Normale mennesker oppfører seg aldri slik, eller i nærheten av slik. Håper du drar fra han og aldri ser deg tilbake.

Anonymous poster hash: 8075a...22f

• Liker 9
Skrevet

Her må du tenke på om du vil leve slik på godt og vondt i fremtiden også. Ikke forvent eller tro at det blir noe bedre i tiden som kommer. Kan du tenke deg å leve slik du har gjort til nå de neste mange årene? Realistisk sett er det slik du vil komme til å få det. Du har det godt innimellom, men dette vil slite veldig på deg. Det er ikke akseptabel oppførsel.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uffda. Du hadde vært jækla masete om han ikke hadde gjort noe galt (sier selvinnsikten min, jeg er litt masete sjøl), men ettersom han har vært utro i fylla, så hadde jeg ikke akseptert dette i det hele tatt. Jeg ville tatt en skikkelig samtale når han er edru og i god form, og se om dere kan bli enige om noen retningslinjer for fyll som tar hensyn til dine følelser rundt hans utroskap. Neste skritt - parterapi. Og deretter - vel, kanskje du må handle ut fra din egen selvrespekt. Han har ikke rett til å skjelle deg ut og kalle deg stygge ting selv om du maser.

Anonymous poster hash: df1b9...d89
  • Liker 1
Skrevet

Dette er psykisk terror, og det er IKKE vanlig i et sunt forhold. Det betyr absolutt ingen ting om det er gjort i fylla, han har vist at dette er noe han er tilbøyelig til som person. Hvorfor skal du sitte og vente på han når han ikke bryr seg om deg? Et godt råd: pakk en bag og reis bort noen dager. Ved å sitte passiv og ta imot kjeft og truende oppførsel fra han, så signaliserer du at dette er greit. Det er det ikke! Tenk om dere får barn, de får garantert oppleve den samme mannen. Kom deg vekk, vær så snill.

• Liker 6
Skrevet

Avvis totalt noen form for unnskyldning i dag. Forklar tydelig at du ikke orker å ha det slik, og at du tviler sterkt på forholdet. Gir han uttrykk for at han vil kjempe for forholdet - at han er redd for å miste deg - vet du iallefall at det er føleser der. Hvis ikke, hadde jeg avsluttet forholdet.

Jeg hadde uansett dratt vekk en periode, og fått han til å føle seg utrygg. Bestemmer du deg for å gi alt en sjanse til - vil han isåfall forstå at han ikke har deg så trygt på plass, som han tydelig tror nå. Han føler tydelig at han kan behandle deg som han vil, for du ringer og du sitter hjemme og venter på han.

Det at han har vært utro, burde jo vært en grunn til at han var enda greiere mot deg. Han burde blitt med deg hjem, uten at du skulle spurt. (Dette burde han forstå selv).

• Liker 6
Skrevet

Dårlig match. Du maser (unnskyld, men å ringe gjentatte ganger og spørre når han kommer hjem, når dere allerede har avklart at det er greit at han blir igjen på festen er mas i mine øyne), og han overreagerer og blir kranglete.

Har du lyst til å fortsette å leve med en som går i taket på den måten? Og har du tenkt å fortsette med det maset? Ser det er en grunn til at du maser, men synes i grunnen ikke det at han er utro i fylla er noe godt argument for å fortsette å være sammen med ham.

Finn deg en fyr som ikke er utro og la vær å mase ;) .

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Takk igjen for svar... venter fremdeles på at han skal våkne. Jeg syntes dette er slitsomt. Og ja, vet at jeg innimellom maser, og visste at det sikkert var noen som reagerte på det. Da jeg dro fra festen i går, sa han at han kom til å komme om ikke så lenge.

Jeg vet at sikkert jeg gjør masse feil, og er langt fra perfekt. Vi har det mye fint sammen, men når jeg først gjør noe galt så smeller det så mye. Når han forteller meg hva han mener kan bli bedre med forholdet, er det som regel noe jeg må forandre på.... Er litt slitsomt å føle at jeg ikke noen gang blir helt bra nok...

Gjest Lille-pus
Skrevet

Mens du venter på at han skal våkne så kan du jo sette opp en liten liste over hva 'mye fint sammen' består av.

Du er usikker og utrygg... og det blir vel ikke bedre av å stadig ligge under for frykten for å ikke gjøre ting perfekt eller legge ting på helt perfekt sted...

• Liker 5
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Jeg syns ikke at hans oppførsel er ok uansett om du maser.

En naturlig reaksjon hadde vært og blitt irritert, men samtidig også hatt forståelse for det. Ikke klikke i vinkel og oppføre seg truende.

Det som er sikkert en at han har problemer med sinnet sitt, og så lenge han ikke innser at det er et problem så klarer ikke jeg å se at dette forholdet vil bli trygt og godt. Virker jo ikke som om han har spesielt mye selvinnsikt når han mener at det bare er du som må forandre deg.

Dere har i hvert fall endel problemer å løse, men da må begge være med på det. Skal ikke være sånn at man legger skylden over på den andre når man er en ganske stor del av problemet selv.

Spørsmålet er vel om du orker å leve i et sånt forhold. Virker jo som han har ganske mye kontroll over deg, og det er ikke sånn det er i et normalt forhold.

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er dere?

AnonymBruker
Skrevet

vi er i midten og slutten av 20årene

Skrevet

Så lenge han holder på sånn, så holder han deg nede.

Tilslutt blir det til at du går og venter på "noe positivt", og det "positive" kan være ting som for andre oppegående mennesker er et absolutt minstekrav. F.eks. at han står opp og sier unnskyld.

Seriøst; kan du reise et sted nå, så du ikke er der når han våkner? Ei venninne, kollega, mamma..noen? Også vurderer du om du kan være borte noen dager, så du får ting litt på avstand og kan vurdere hele greia?

Du skal ikke ha det sånn, han virker som en dritt. Ja, du maser, men faen heller, hva er grunnen til at du maser? Åjaaaaa, han var utro mot deg ja! Stemmer det! Noe av det styggeste man kan gjøre mot sin partner.

La ham gå, gi deg selv et herlig 2014. Du har sjansen NÅ, så ikke vent!

• Liker 7
Skrevet

Altså, hvis ikke du stoler på ham, og føler et behov for å ringe flere ganger fordi han er ute å drikker på nyttårsaften er det vel et godt tegn på at forholdet ikke er bra. Og samtidig er han sint ofte både på hverdager og på fylla og kaller deg masse dritt? og du er redd for ham når han drikke? Jeg ser virkelig ikke hvorfor du lurer på hva du skal gjøre en gang, hvorfor er du i et forhold som har så mange negative sider? Et forhold skal være preget av tillit og trygghet og sånn du forklarer virker det ikke som om noen av disse tingene er i forholdet. Jeg hadde sagt takk og farvel, du har ansvar for din egen lykke og han gjør deg tydeligvis ikke lykkelig i det lange løp. Det finnes fler fisker i havet;)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...