AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Ettåringen vår kan bli så utrolig sint om natta Ofte sover han godt gjennom hele natta men av og til våkner han og er kjempesint, sånn som i går kveld feks... Våknet litt over kl 21 og hylte som besatt i 3 (!) timer. Vi får liksom ikke kontakt med ham og han vil ikke ha kos, bare vrir seg unna men vil likevel bli holdt (hyler enda verre hvis vi legger ham ned) I går sovnet han endelig etter tre timer, men da måtte vi ut og trille...(virket ikke som han brydde seg om rakettene, i det minste) Jeg skriver egentlig ikke dette for å få gode råd, og jeg vil helst ikke ha pekefingeren om at dette er "min egen skyld" - dette er tungt nok som det er. I perioder mens mannen min bar ham i går kveld så gråt jeg så voldsomt at jeg trodde hjertet skulle sprenges. Jeg trenger bare å vite at det er NOEN der ute som har opplevd det samme og at jeg ikke er verdens mest mislykkede mor Anonymous poster hash: 74e41...ad1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 Har opplevd det, men vet ikke hva som kan hjelpe. Tror dette bare er noe man må gjennom. Det går over! Min lillemor er snart 3 år og har ikke gjort dette på en stund nå.Anonymous poster hash: 52184...ec7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Kan det være natteskrekk? Jeg vet ikke, på mange måter kan det jo virke sånn men samtidig varer det så lenge...og i litt mer rolige stunder han kan la seg avlede en kort stund med feks en telefon (helt til han går lei og begynner å hyle igjen) Anonymous poster hash: 74e41...ad1
Gjest tuppesjura Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Om dere ikke får kontakt med ungen, så kan det være nattskrekk. Helt forferdelig mens det står på, men ungen er egentlig ikke våken. Sønnen min hadde det i flere år, og han så tilsynelatende våken ut, og så på oss som om vi var djevelen selv. Skjedde som regel hvis han ble overtrøtt før han ble lagt. For oss hjalp det å snakke rolig og "tvinge" han til å få trøst. Da slapp det raskest.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 Vi hadde det også sånn og det som fungerte hos oss var å vekke han helt, også starte legging på nytt. Nyttet ikke å sitte i mørket på rommet og prøve å trøste, måtte ta han med ned i stua. Vet det er "feil måte" å gjøre det på om det er nattskrekk, men bedre enn alternativet om det fungerer. Anonymous poster hash: d5bb2...64b
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 Hvis det er noen trøst så syns jeg dere er heldige siden han ofte sover godt gjennom hele natta;) Anonymous poster hash: f1b38...7fc
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #8 Skrevet 1. januar 2014 Hvis det er noen trøst så syns jeg dere er heldige siden han ofte sover godt gjennom hele natta;) Anonymous poster hash: f1b38...7fc Det syns vi også Men det er helt forferdelig å se ham så sint, og føle at det ikke er mulig å trøste. I tillegg til at han vekker alt i en mils omkrets... Anonymous poster hash: 74e41...ad1
Hedda-78 Skrevet 1. januar 2014 #9 Skrevet 1. januar 2014 Føler med dere. Det er tøft med vrælende barn om natta. Skjønner godt at du blir lei deg og føler deg maktesløs. Klem til dere!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #10 Skrevet 1. januar 2014 Kan det hende han har vondt i øret? Noen barn i den alderen er plaget med ørebetennelser, og da gjør det vondt når man legger seg ned fordi trykket i øret øker. Anonymous poster hash: 10caa...9bc
kokkos Skrevet 1. januar 2014 #11 Skrevet 1. januar 2014 Jeg tenkte også ørebetennelse. Vår har tidvis vært plaga av det, og det var time på time med hyl før vi fant ut av det. Stakkars liten (både min og din ) Masse sympati til dere. Jeg tror ikke nødvendigvis dette er noe dere har lagt opp til.
barnesangen Skrevet 1. januar 2014 #12 Skrevet 1. januar 2014 Vi har det akkurat sånn. Jente 14mnd. Har holdt på i mnd! Begynner i 02/03-tiden. Hun virker sint og veldig trøtt.Vil ikke trøstes-dytter oss bort, spytter ut smokken og kaster kosedyret. .ganske fortvilende og frustrende. Vi har prøvd å gå inn og ut flere ganger for å prøve å roe, men som regel blir vi hos henne uten å røre til hun får roet seg selv. Kan ta 2timer. Har lest litt om nattskrekk på nettet, men fått inntrykk av at det opptrer fra rundt 3-års alder. Tar gjerne i mot råd om noen har.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #13 Skrevet 1. januar 2014 Har en på 16 mnd som også kan få slike nattlige raptuser. Jeg prøver å vekke han og trøste, men han vrir seg og kaster smokk etc han og. Ender oftest i at han får sove med oss. Virker som han ikke egentlig er våken når dette foregår. Anonymous poster hash: 83ac5...f29
marihihia Skrevet 4. januar 2014 #14 Skrevet 4. januar 2014 (endret) Min gutt hadde det da han var rundt 1,5 år. Vi fant etterhvert ut at det kom i sammenheng med at rutiner ble brutt. Skjedde alltid på ferie, hvis vi hadde besøk lenge, hadde hatt noen stressende dager osv. Var også en del i forbindelse med bhgstart. Her hjalp det rett og slett og gi han veldig mye ro, trygghet, oppmerksomhet og hans vante rutiner på dagtid. Vi var med han alene konstant noen dager helt i ro, og da ga det seg. Absolutt ikke sikkert det er det samme hos dere, men en trøst er jo at sånne ting dom regel er i en periode, og så går det over. Endret 4. januar 2014 av marihihia
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #15 Skrevet 5. januar 2014 Kanskje dumt tips, men har dere prøvd å gi han en smertestillende stikkpille? Vi gjør det av og til nåt vi ikke aner hvorfor gutten vår hyler. Da blir han som regel i godt humør og sover godt videre. Vet ikke hva som er vondt, men det føles godt å kunne gjøre det bedre for han. Anonymous poster hash: 81317...c8f
Gjest Akiko Skrevet 5. januar 2014 #16 Skrevet 5. januar 2014 Ville sjekket ørene ja. Sånn i alle tilfelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå