Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne likt å fått noen tips fra andre som kanskje har vært sånn som meg eller enda er det - om hva man kan gjøre for å finne roen og nyte øyeblikket her og nå.

Jeg er en veeldig rastløs person, ikke bare fysisk, men også psykisk. Har nylig flyttet hjemmefra, og allerede nå etter 6 mnd er jeg gørrlei stedet og vil flytte til et nytt. Går også ofte lei av skolen, enkelte mennesker og "higer" alltid etter noe annet enn det jeg gjør, eller å dra til et annet sted enn der jeg er. Enkelte ganger opplever jeg mennesker jeg er sammen med som jeg bare tenker "ah, jeg kunne vært her med deg for alltid.." I begynnelsen av det forholdet jeg er i nå, var det slik med kjæresten også. Jeg senket skuldrene og kunne virkelig slappe av..

Jeg er like glad i ham enda, men har fått denne rastløsheten og uroen tilbake. Jeg vil alltid gjøre noe annet! Moren min sa nylig til meg at hun tror at jeg higer etter noe som ikke finnes - og skaper uro og dramatikk rundt meg for å ikke kjede meg. Dette er jo et problem fordi det går utover andre som ikke er like spontane og tenker litt lenger utenfor boksen enn jeg gjør.

Aner ikke hva jeg skal gjøre for å klare å roe meg ned og konsentrere meg om det jeg bør gjøre, altså ta vare på forholdet vårt, skolen og ha det fint rundt meg og med de jeg er glad i. I stedet føler jeg meg som en kanon som bare vil sprenges og få utløp for alt jeg heller vil gjøre - som å reise, oppleve litt dynamikk i hverdagen og leve det jeg mener er livet. Men hva er egentlig livet?? Merkelig følelse, og slitsom :jolie:

Anonymous poster hash: bd54c...c31
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra til legen, få henvisning til psykolog/utreder/whatever de heter/ - sjekk om du har ADHD eller høyt stoffskifte (dette kan man bli helt tullete av! Jeg ble nistressa da jeg hadde det!.. klarte ikke å slappe av et sekund...). Mye kan endre seg hvis du får riktige medisiner HVIS det er en av delene du har. Hvis ikke: søk hjelp av venner/kjente til å takle rastløsheten, eller lær deg å leve med det :)

Anonymous poster hash: 3cb14...ba9
AnonymBruker
Skrevet

Som en bruker over her skriver, ville også jeg sjekket ad/hd og stoffskifte. Jeg har selv erfaring med høyt stoffskifte og det er en kurant sak og både utrede og behandle. Ad/hd tror jeg også går OK.

Anonymous poster hash: 748bf...c8d
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker.

Irrlys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...