Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal, etter all sannsynlighet, starte på slankepillen xenical i midten av januar. Dermed må jeg leve med et kosthold med veldig lite fett, da all form for fett kommer ut igjen i form av "fettdiare". Dette vil jeg jo selvsagt unngå, og jeg er ute etter gode tips for å leve med et fettfattig kosthold.

Ingen potetgull, fete sauser, fet fisk osv sier seg selv, men jeg er ute etter tips som feks: spis en gulrot om du blir småsulten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor skal du ha xenical hvis du likevel ikke skal spise fett? Og en del fett må man jo ha. Hva har du tenkt å spise? Mitt tips hadde ellers vært "Spis variert naturlig mat som du liker flere ganger om dagen. Spis når du er sulten og slutt å spise når du er mett." Nå vet jeg ikke.

Endret av Pringle
Skrevet

Kan ikke spise fet fisk? Hvor skal du få omega fra om du ikke kan spise fett? Det er fett i tran også.

Og en gulrot om du blir småsulten? Lykke til!

• Liker 2
Skrevet

Regner med legen som skriver ut dette har gitt deg en kostholdsplan du skal følge samtidig?

Xenical (orlistat) har i følge de studiene som finnes svært begrenset effekt. Den svenske legen Andreas Eenfeldt har skrevet en del om de forskjellige slankemedisinene som finnes (Alli, Xenical/orlistat, reductil, etc)

http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/mediciner-for-viktnedgang

http://www.kostdoktorn.se/njutmetoden-spoar-fettsnalt-och-medicin

Jeg anbefaler deg å lese dem, og eventuelt ta dem opp med legen din slik at dere kan gå gjennom om det er verdt å ha diaré for et par kilo på et år.

Husk at du også bør ta vitamintilskudd om du bruker xenical siden den reduserer opptaket av fettløselige vitaminer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk Xenical av legen og det er noe av det verste jeg har vært med på. Man må leve ekstremt fettfattig for ikke å få store bivirkninger. Jeg ødela noen bukser på dette prosjektet, ja... Det lekker litt avføring av og til og det sviiiir og lukter helt forjævlig. Jeg unner ingen dette.

Hvis du virkelig skal gjøre noe så dumt som å ta Xenical, så har jeg noen tips:

• Kjøp en haug med ekstra underbukser
  • Ha alltid med deg ekstra underbukser
  • Ha alltid med deg noen små søppelposer til å legge skitne underbukser i
  • Ha alltid med deg analkrem
  • Aldri slipp ut noe du tror bare er gass uten å sitte på do. Med mindre du vil risikere å få oransj, illeluktende avføring rennende ned buksebeinet.

Anonymous poster hash: bc5c7...47a
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...