AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Er det bare meg eller er det ikke noe veldig sært over det å nevne både samboer, familiemedlemmer og andre bekjente de har daglig til ukentlig kontakt med, men likevel hevde seg venneløs? Ser ofte, særlig kvinner, hevde å være venneløs, men så viser det seg at de har ganske etablerte nettverk og masse facebookvenner. Forstår at de ikke nødvendgvis har veldig nære venner, men er det ikke rimelig stakkarslig å hevde at man er alene i verden når man faktisk ikke er det? Hva er det med kvinner og denne offermentaliteten? Anonymous poster hash: d3d64...a3c 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Jeg har også tenkt tanken, trodde også når man er venneløs, så har man faktisk ingen venner, men ofte viser det seg at de har både samboer og et lite nettverk. Hilsen venneløs kvinne Anonymous poster hash: 9e9aa...483 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 Hvorfor må det å være venneløs være det samme som å stå fullstendig uten nettverk? Og hvorfor kan det ikke være illle å stå uten venner selv om man har en form for nettverk utenom? Må man alltid sammenligne? Vennskapsrelasjoner er viktige for mange, og kan for mange ikke erstattes av at de har en del overfladiske bekjentskaper (Facebookvenner, eksempelvis) eller en annen form for relasjoner. Anonymous poster hash: 2a08d...05b 8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Jeg opprettet en av nyttårstrådene i dag, og om jeg husker rett så kalte jeg meg viggo venneløs. Og det var ikke uten grunn. Men det er nok noen som gjør det ja. Anonymous poster hash: 7e0cf...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Facebookvenner, familie og samboer er ikke det samme som venner. Du må vel fatte det? Vi har behov for mennesker som har forskjellige roller for oss. Det har da for faen meg ikke noe med offerrolle å gjøre.Men du er kanskje en av disse mennene på kg som har mye imot kvinner? Anonymous poster hash: 70d16...65d 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #6 Skrevet 31. desember 2013 Facebookvenner, familie og samboer er ikke det samme som venner. Du må vel fatte det? Vi har behov for mennesker som har forskjellige roller for oss. Det har da for faen meg ikke noe med offerrolle å gjøre.Men du er kanskje en av disse mennene på kg som har mye imot kvinner? Anonymous poster hash: 70d16...65d Har bare registrert at sånne tråder kommer hyppig. Av fortvilte jenter som ikke har noen venner, er så alene så, har det så grusomt, for samboer bare sitter og spiller, venninna er bare opptatt med typen sin, venninne to kritiserer bare at hun sutrer så mye osv osv, så hun stakkar er helt alene i verden. Jeg mener, det er greit å ville utvide nettverket sitt, men å portrettere seg som totalt ressurssvak og alene når man har både familie og samboer, er bare stakkarslig, og ikke minst villedende for de som faktisk er alene og tror de kan relatere. Jeg regner med de fleste ekte ensomme kunne tenkt seg venner som er i samme situasjon, da er det ufint at enkelte som bare har noen mangler i nettverket sitt skal melde seg på å for å få andre til å lytte til sutteret sitt. Ja, jeg er en av de mennene som elsker å høre kvinners forklaringer på sånn forsmådde oppførsel.Anonymous poster hash: 0a831...e03 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #7 Skrevet 31. desember 2013 Har bare registrert at sånne tråder kommer hyppig. Av fortvilte jenter som ikke har noen venner, er så alene så, har det så grusomt, for samboer bare sitter og spiller, venninna er bare opptatt med typen sin, venninne to kritiserer bare at hun sutrer så mye osv osv, så hun stakkar er helt alene i verden. Jeg mener, det er greit å ville utvide nettverket sitt, men å portrettere seg som totalt ressurssvak og alene når man har både familie og samboer, er bare stakkarslig, og ikke minst villedende for de som faktisk er alene og tror de kan relatere. Jeg regner med de fleste ekte ensomme kunne tenkt seg venner som er i samme situasjon, da er det ufint at enkelte som bare har noen mangler i nettverket sitt skal melde seg på å for å få andre til å lytte til sutteret sitt. Ja, jeg er en av de mennene som elsker å høre kvinners forklaringer på sånn forsmådde oppførsel.Anonymous poster hash: 0a831...e03 Men hvem er vi til å dømme hvem som er "ekte ensom"? Man kan være ensom selv om man har folk rundt seg. Anonymous poster hash: 70d16...65d 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #8 Skrevet 31. desember 2013 Men hvem er vi til å dømme hvem som er "ekte ensom"? Man kan være ensom selv om man har folk rundt seg. Anonymous poster hash: 70d16...65d Tja, jeg vil påstå at når man har samboer og etablert seg på den måten, så har man valgt selv å bli mer ensom. Du har ikke den samme tiden å investere i vennskap lenger når du er opptatt med samboer og etablering, kanskje til og med smått i hus, så det blir ofte helt feil å gnåle om ensomhet og venneløshet.Anonymous poster hash: 0a831...e03 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 31. desember 2013 #9 Skrevet 31. desember 2013 (endret) De føler seg ensomme og har ikke så stort nettverk som det ser ut som. At du kan ta facebookvenner for å være venner er litt rart. Jeg har kun en venn av de 200 som jeg har kontakt med noen måneders mellomrom, resten er bekjente. Endret 31. desember 2013 av Evilposelos 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #10 Skrevet 31. desember 2013 Det samboerskapet beviser bare at du prioriterer, og din sosiale situasjon er en prioritert og konsentrert nettverk. Du kunne sikkert hatt flust med venner om du valgte å nedprioritere kjæresten, og de kaffevennskapene du har tid til er neppe det virkelige ensomme personer uten nettverk har bruk for. Jeg vil tro mange av disse viggo venneløsene ville sagt seg fornøyd med en samboer selv, for de ser ut til å kun være ute etter en venn de også. Så disse etablerte viggovenneløsene har jo faktisk det de ensomme sikkert kunne tenkt seg. Anonymous poster hash: 0a831...e03 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #11 Skrevet 31. desember 2013 De føler seg ensomme og har ikke så stort nettverk som det ser ut som. At du kan ta facebookvenner for å være venner er litt rart. Jeg har kun en venn av de 200 som jeg har kontakt med noen måneders mellomrom, resten er bekjente. Jo da, jeg skjønner at man ikke nødvendigvis er venner med alle man har på facebook. Men det å være i et samboerforhold er et ganske stort steg unna de å være helt ensom, noe jeg mener man burde være for å høste for mye sympati i sånne tråder.Anonymous poster hash: 0a831...e03 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #12 Skrevet 31. desember 2013 Familimedlemmer og sambo og bekente på facebook er ikke venner. De er nettopp det, famiiliemedlemmer, sambo og bekjente. Jeg hadde en god venninne, trodde jeg, men nå har jeg bare sambo, familiemedlemmer og bekjente. Ingen av de kan overta den rollen min venninne hadde. Så ja, jeg føler meg som viggo venneløs, og leter etter en venninne som aldri ville sviktet meg på noe vis. Anonymous poster hash: 671c1...959
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #13 Skrevet 31. desember 2013 Jo da, jeg skjønner at man ikke nødvendigvis er venner med alle man har på facebook. Men det å være i et samboerforhold er et ganske stort steg unna de å være helt ensom, noe jeg mener man burde være for å høste for mye sympati i sånne tråder.Anonymous poster hash: 0a831...e03 En samboer kan aldri være den vennen som bare er din venn og ikke noe mer. Anonymous poster hash: 671c1...959
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #14 Skrevet 31. desember 2013 Jo da, jeg skjønner at man ikke nødvendigvis er venner med alle man har på facebook. Men det å være i et samboerforhold er et ganske stort steg unna de å være helt ensom, noe jeg mener man burde være for å høste for mye sympati i sånne tråder.Anonymous poster hash: 0a831...e03 Det at man har samboer betyr selvfølgelig veldig mye. Men man har da også behov for venner selv om man er i et samboerforhold. Men da er det nok også mindre rom for venner som ofte vil føle seg prioritert bort i forhold til samboeren som tross alt er den viktigste personen i livet. Merker det på venner at når de får seg samboer så prioriterer de heller å være hjemme å pule enn å finne på noe ute.Men herregud det er digg å pule så jeg skjønner de, gjør ikke dere? Anonymous poster hash: 608f6...1c6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #15 Skrevet 31. desember 2013 Familimedlemmer og sambo og bekente på facebook er ikke venner. De er nettopp det, famiiliemedlemmer, sambo og bekjente. Jeg hadde en god venninne, trodde jeg, men nå har jeg bare sambo, familiemedlemmer og bekjente. Ingen av de kan overta den rollen min venninne hadde. Så ja, jeg føler meg som viggo venneløs, og leter etter en venninne som aldri ville sviktet meg på noe vis. Anonymous poster hash: 671c1...959 Ærlig talt, du er etablert. Hvem innbiller du deg at skal gidde å være din perfekte venninne som du kan realisere deg selv gjennom? Hva har du å tilby henne når du har nok av relasjoner å ta deg av allerede? Å ikke ha den perfekte bestevenninnen er ikke det samme som å være viggo venneløs. Du har valgt det selv, helt enkelt, og du har prioritert som du har gjort. Det hadde vært interessant å høre fra dere som anser dere som helt venneløse uten noen relasjoner eller nettverk å nevne. Hadde dere vært fornøyd med å få være en oppofrende venninne som aldri svikter denne jenta som er opptatt med samboer og andre nettverk? Hadde dere også syntes det var godt å ha en samboer i stedet for å være hel alene, eller er dere kun ute etter å få mange gode venner?Anonymous poster hash: 0a831...e03 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #16 Skrevet 31. desember 2013 Ærlig talt, du er etablert. Hvem innbiller du deg at skal gidde å være din perfekte venninne som du kan realisere deg selv gjennom? Hva har du å tilby henne når du har nok av relasjoner å ta deg av allerede? Å ikke ha den perfekte bestevenninnen er ikke det samme som å være viggo venneløs. Du har valgt det selv, helt enkelt, og du har prioritert som du har gjort. Det hadde vært interessant å høre fra dere som anser dere som helt venneløse uten noen relasjoner eller nettverk å nevne. Hadde dere vært fornøyd med å få være en oppofrende venninne som aldri svikter denne jenta som er opptatt med samboer og andre nettverk? Hadde dere også syntes det var godt å ha en samboer i stedet for å være hel alene, eller er dere kun ute etter å få mange gode venner?Anonymous poster hash: 0a831...e03 Ærlig talt, hvem snakker om å ha en perfekt venninne å realisere seg igjennom? Er du helt lost eller? Hva er problemet ditt egentlig?!? Anonymous poster hash: 671c1...959 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #17 Skrevet 31. desember 2013 Ærlig talt, hvem snakker om å ha en perfekt venninne å realisere seg igjennom? Er du helt lost eller? Hva er problemet ditt egentlig?!?Anonymous poster hash: 671c1...959 Det er du som impliserer det. Har du samboer så er det meste du kan tilby kaffebesøk og kjedelige historier fra forholdet ditt. Å da hevde at man er venneløs, fordi man har etablert seg og lagt investert sosiallivet sitt i en partner, så kan man ikke prøve å hevde at man kan relatere til disse som knapt har familiemedlemmer.Anonymous poster hash: 0a831...e03 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #18 Skrevet 31. desember 2013 Det er du som impliserer det. Har du samboer så er det meste du kan tilby kaffebesøk og kjedelige historier fra forholdet ditt. Å da hevde at man er venneløs, fordi man har etablert seg og lagt investert sosiallivet sitt i en partner, så kan man ikke prøve å hevde at man kan relatere til disse som knapt har familiemedlemmer.Anonymous poster hash: 0a831...e03 Du har totalt misforstått noe veldig vesentlig. Godt nytt år forresten, og ikke glem det du har presset ut av deg i denne tråden når du sitter der som samboer, og ønsker deg en ny venn etter at denne sviktet deg på en måte du aldri kunne ha forutsett. Kanskje du da vil innse hvor langt ut på jordet du er. Anonymous poster hash: 671c1...959
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #19 Skrevet 31. desember 2013 Du har totalt misforstått noe veldig vesentlig. Godt nytt år forresten, og ikke glem det du har presset ut av deg i denne tråden når du sitter der som samboer, og ønsker deg en ny venn etter at denne sviktet deg på en måte du aldri kunne ha forutsett. Kanskje du da vil innse hvor langt ut på jordet du er.Anonymous poster hash: 671c1...959 Spar meg. Det var denne offermentaliteten jeg ville til livs. Du er ikke et offer bare fordi en venn svikter deg. Venner svikter hele tiden, det å etablere seg med samboer for tidlig kan også være en form for vennesvik. Poenget er, disse jentene som fkatisk er viggovenneløse, mangler et skikkelig nettverk og har lite veiledning og støtte i livet, er i en helt annet situasjon enn disse jentene som har nettverk, bare ikke en bestevenn/venninne. Og at de hører til i en helt annen kategori og burde ha overskudd nok til å faktisk bidra positivt og tilby seg vennskap til de som er totalt ensomme, annet enn å prøve å ta del i den sympatien som rettmessig deles ut til de i en så stusslig situasjon.Anonymous poster hash: 0a831...e03 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #20 Skrevet 31. desember 2013 Spar meg. Det var denne offermentaliteten jeg ville til livs. Du er ikke et offer bare fordi en venn svikter deg. Venner svikter hele tiden, det å etablere seg med samboer for tidlig kan også være en form for vennesvik. Poenget er, disse jentene som fkatisk er viggovenneløse, mangler et skikkelig nettverk og har lite veiledning og støtte i livet, er i en helt annet situasjon enn disse jentene som har nettverk, bare ikke en bestevenn/venninne. Og at de hører til i en helt annen kategori og burde ha overskudd nok til å faktisk bidra positivt og tilby seg vennskap til de som er totalt ensomme, annet enn å prøve å ta del i den sympatien som rettmessig deles ut til de i en så stusslig situasjon.Anonymous poster hash: 0a831...e03 Som sagt, du har virkelig misforstått totalt. Anonymous poster hash: 671c1...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå