Gå til innhold

Reductil, finnes det lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La ut samme tråd på kroppsforumet, for å få flere svar. Moderator kan flette disse trådene, dersom det er nødvendig.

Jeg har en BMI på 32, og trenger virkelig å gå ned i vekt. Derfor sendte jeg et spørsmål til legen min, via en nettside for spørsmål og svar til legesenteret mitt, om jeg kunne få reductil. Jeg brukte masse tid på å lese meg opp på andre sine erfaringer med dette legemiddelet, og kom frem til at det hadde passet ypperlig for meg. Etter at spørsmålet til legen var sendt, sa en venninne at dette legemiddelet ble trekt tilbake i 2010. Deretter fikk jeg svar fra legen min "selvfølgelig kan vi prøve med reductil, kjemi" skrev han.

Når jeg googler får jeg opp kun ett slankemiddel på resept, og det er xenical, som har helt andre virkemåter enn reductil har. Er reductil eller tilsvarende tilbake på markedet, eller er det legen min som ikke er helt oppdatert på hva som finnes?

Noen som har erfaringer med xenical forresten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,reductil finnes ikke lengre.Både den og acomplia tror jeg den het.. med samme virkemåte ble trukket tilbake.acomplia virka kjempebra.Kilo raste av meg.Så nå har de kun xenical og den virker på en helt annen måte.Skiller ut fett du spiser så du bor på doen,hehe.De andre virka på hjernen.Men som legen min sa for sikkert 5 år siden at de må jo snart komme med noe tilsvarende..ser de gikk ut i 2008 og 2010.Du får høre om det er noe nytt i komminga..lykke til.

Skrevet (endret)

Jeg har regulert min appetitt - og jeg var forferdelig til å overspise og hadde et konstant sug etter godterier - ved hjelp av naturlige metoder:

Bestemme hvor mange kalorier jeg skal ha hver dag ved å legge meg på eller litt over BMR.

Få nok hver dag av all næringen jeg skal ha, ved å bare spise ubearbeidet mat, og variert.

Porsjonskontroll og kaloriregistrering i MyFitnessPal el l.

Intuitiv spising, lage og spise god mat og nyte maten.

Fokusere på sensory-specific satiety, men motsatt av Rolls' konklusjon - jeg spiser mat med flere smaker, farger, konsistenser til hvert måltid.

Lære meg å ikke være redd for å bli sulten. Det kommer mer mat om max tre timer!

Lære meg å kjenne etter signaler på sult og metthet - metthetsskalaen.

Lære meg å ikke være redd for fett eller karbohydrater, men også lese om hva sukker og sterkt bearbeidet mat gjør med hjernen og appetitten.

Jeg var på ca BMI 31 da jeg startet (ikke med alt på en gang) og har gått ned 8-9 kilo i høst uten legehjelp, bare med forum-drahjelp :laugh:

Endret av Pringle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...