AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Eller med andre ord, ting som blir ansett som legemidler i Norge men ikke i resten av verden. Feks Benzoyl Peroxide eller Vitamin D-3 fra USA? Får man bot? Mister man varen? Tenker litt sånn at når det kun koster 60 kr for det jeg skal ha i utgangspunktet (og det varer et år) kan det jo være verd å ta risikoen og bestille. Med mindre jeg kan risikere noen bot eller liknende pga av det. Anonymous poster hash: 30a74...9cb
Millimani Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Blir det oppdaga kan du vel vente deg en reaksjon skulle jeg tro. Jeg har ingen erfaring, men ulovlig er ulovlig
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Det er mange som har gjort det, noen ganger fungerer det, andre ganger ikke. Men har ikke hørt noe om at folk har fått bot osv. Bare ett brev om at får å få ut varene må de ha resept. Merkelig at det ikke er strengere når det gjelder reseptbelagte midler, men virker ikke som det får noen represalia annet enn at du ikke mottar varene og taper pengene. Vil uansett ikke anbefale å putte i deg noe som er reseptbelagt i Norge uten at legen er informert og godkjenner det ved å gi deg resept. Tror ikke jeg hadde turt å kjøpe medisinske midler annet enn hos apoteket. Har hørt at f.eks ting lagd i Kina kan ha mye rart i seg som ikke er lovlig i Norge, og det er ikke lovlig for en grunn. Anonymous poster hash: 36596...752
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Ikke bestill sånne ting fra USA, bestill fra et EØS land, det er helt lovlig. Anonymous poster hash: 117c9...02d
Xena Empress Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Kommer an på hva du mener med legemiddel. Det som avgjør om du kan bestille, er om det er reseptfritt. Du kan f.eks. fint bestille paracet, allergimedisin osv. fra England. Det har jeg selv gjort. Pakken ble åpnet og sjekket, og jeg fikk alle varene. Benzoyl Peroxide får man reseptfritt på apoteket her i Norge (Basiron f.eks.), så det kan du fint bestille. Husk da å bestille fra EØS. Jeg har bestilt reseptfrie legemidler fra følgende sider www.echemist.co.uk og www.chemistdirect.co.uk, dette er begge nettbutikker som også har fysiske apoteker i England og er godkjent som apotek der borte. Jeg har også selv bestilt sterkere dose av vitaminer (som også ble sjekket), men fikk ikke noe sanksjoner på det. Når det gjaldt vitaminer bestilte jeg hovedsakelig fra USA, bare (iHerb og vitacost)
Waterstone Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Kommer an på hva du mener med legemiddel. Det som avgjør om du kan bestille, er om det er reseptfritt. Du kan f.eks. fint bestille paracet, allergimedisin osv. fra England. Det har jeg selv gjort. Pakken ble åpnet og sjekket, og jeg fikk alle varene.Benzoyl Peroxide får man reseptfritt på apoteket her i Norge (Basiron f.eks.), så det kan du fint bestille. Husk da å bestille fra EØS. Jeg har bestilt reseptfrie legemidler fra følgende sider www.echemist.co.uk og www.chemistdirect.co.uk, dette er begge nettbutikker som også har fysiske apoteker i England og er godkjent som apotek der borte. Jeg har også selv bestilt sterkere dose av vitaminer (som også ble sjekket), men fikk ikke noe sanksjoner på det. Når det gjaldt vitaminer bestilte jeg hovedsakelig fra USA, bare (iHerb og vitacost)
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Bestilte D - vitaminer fra Iherb rett før jul. De ble stoppet i tollen fordi dette ble regnet som legemidler. Bestilte samtidig noe annet, men de retunerte alt og det var det. Bestiller ikke noe mer derfraAnonymous poster hash: 7c5d7...01d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Bestilte D - vitaminer fra Iherb rett før jul. De ble stoppet i tollen fordi dette ble regnet som legemidler. Bestilte samtidig noe annet, men de retunerte alt og det var det. Bestiller ikke noe mer derfraAnonymous poster hash: 7c5d7...01d Tror du virkelig Iherb har noe med det norske tollvesenet å gjøre? Det var jo ikke Iherb som bestemte at du ikke fikk varen og at hele pakken ble sent tilbake... Og en annen ting, jeg bestile D-vitamin selv fra Iherb en gang uten å vite at dosen var for høy, fikk brev om legemiddel og fremvisning av resept, noe jeg ikke hadde. Hele pakken ble returnert. En måned senere omtrent hadde jeg plutselig 30 dollar på Iherb kontoen min til bruk Anonymous poster hash: 0edf2...75d
Waterstone Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Neida, jeg har ikke sagt at Iherb har skylden for det. Men jeg har jo nå fått med meg etterpå at mye som blir bestilt derfra blir stoppet i tollen. Nå har ikke jeg hørt noe fra Iherb etter det ble retunert, men det tar vel litt tid før jeg eventuelt hører noe. Tror du virkelig Iherb har noe med det norske tollvesenet å gjøre? Det var jo ikke Iherb som bestemte at du ikke fikk varen og at hele pakken ble sent tilbake... Og en annen ting, jeg bestile D-vitamin selv fra Iherb en gang uten å vite at dosen var for høy, fikk brev om legemiddel og fremvisning av resept, noe jeg ikke hadde. Hele pakken ble returnert. En måned senere omtrent hadde jeg plutselig 30 dollar på Iherb kontoen min til bruk Anonymous poster hash: 0edf2...75d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå