Miapia Skrevet 16. mai 2004 #1 Skrevet 16. mai 2004 Har spist det av og til på restaurant, og de er helt mørke og saftige, kjempegodt! Men hvordan tilberedes de??? De blir ikke sånn når de stekes i stekepanne hjemme hos meg, i alle fall... :-?
Hilde Skrevet 16. mai 2004 #2 Skrevet 16. mai 2004 Kanskje de er ovnsstekte..? De blir omtrent sånn når jeg ovnssteker de i alle fall. Men jeg pleier å ta ut stilken, og fylle champisene med feta og soltørkede tomater. Det blir i alle fall kjempegodt! Har også forsøkt oliven, løk og hvitløk med hell.
Miapia Skrevet 16. mai 2004 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2004 Å, det hørtes godt ut! Men bruker du folie oppå sånn at de ikke tørker ut? Hvor lenge ca. har du de i ovnen?
Amarone Skrevet 16. mai 2004 #4 Skrevet 16. mai 2004 Jeg pleier å dele champignon i to, ha smør og hvit pepper i mellom, legge dem sammen igjen og pakke dem inn i folie. Stekes i ovnen eller på grill til de er ferdige. Husker ikke hvor lang tid - bare prøv deg frem. Ca 15-25 minutter, tror jeg... Amarone
Tilde Skrevet 16. mai 2004 #5 Skrevet 16. mai 2004 Jeg pleier å legge store chamignoner uten stilk i en ildfast form, smøre dem med en blanding av olivenolje,sitron,hvitløk og timian (eller provencekrydder eller andre urter) Legger også noen smørklatter oppå.
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2004 #6 Skrevet 16. mai 2004 Kanskje de er ovnsstekte..? De blir omtrent sånn når jeg ovnssteker de i alle fall. Men jeg pleier å ta ut stilken' date=' og fylle champisene med feta og soltørkede tomater. Det blir i alle fall kjempegodt! Har også forsøkt oliven, løk og hvitløk med hell.[/quote'] Dette høres utrolig godt ut! Til og med jeg burde klare å lage dette. Har alle ingrediensene allerede. Nam!
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2004 #7 Skrevet 18. mai 2004 Vi bruker og å ovnssteke sjampinjonger. Bruker store sopp, og knekker av stilken, og fyller den med hakket sjalottløk, litt smør eller olivenolje og et lett dryss med merian. Nydelig til grillmat eller annet stekt kjøtt.
BlaBla Skrevet 21. mai 2004 #8 Skrevet 21. mai 2004 Fylte sjampinjonger er noe av det beste jeg får. Jeg pleier å ta ut stilken pluss litt til og fyller den med stekt bacon og løk og legger ost på toppen som igjen får litt krydder over seg. Bacon og løk blir noen ganger erstattet med hvitløkssmør, spørs hva man spiser. Smøret setter en helt nydelig smak. For nå blei jeg ikke no sluten. Godt det snart er lunjs og vi har en kjempefin kantine. Jeg steker dem på ca 225 grader. Og tar dem ut når jeg synes de ser fine ut. Du må neste bare prøve deg frem, men du trenger ikke ha noe folie over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå