Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 31 år.. Jeg er sånn passe utadvendt,men har et problem med å få meg venner nå som jeg er voksen.. Har flere venner fra tidligere, men jeg har liksom sklidd fra de, og kjenner ikke et stort behov for å være sammen med de.. Bor sammen med samboeren min som også er en knakandes flott type, men som også har samme problem.. Vi er aktive, og liker både å reise, gå en tur på byen, og tur i skog og mark, men vi har etter denne jula innsett at nå må vi gjøre noe, vi kan jo ikke bare være oss hele tida.. Vi synes jo selv at vi er noen knakende flotte folk, så vi skjønner jo ikke hvorfor ikke folk renner ned dørene hos oss..; er det noen som kjenner seg igjen, eller har noen gode tips??? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det ikke slike treff i større byer for de som ikke har venner eller som ønsker nye venner? I Oslo eller Bergen?

Anonymous poster hash: 307ef...ab5
Skrevet

Jeg er en jente på 31 år.. Jeg er sånn passe utadvendt,men har et problem med å få meg venner nå som jeg er voksen.. Har flere venner fra tidligere, men jeg har liksom sklidd fra de, og kjenner ikke et stort behov for å være sammen med de.. Bor sammen med samboeren min som også er en knakandes flott type, men som også har samme problem.. Vi er aktive, og liker både å reise, gå en tur på byen, og tur i skog og mark, men vi har etter denne jula innsett at nå må vi gjøre noe, vi kan jo ikke bare være oss hele tida.. Vi synes jo selv at vi er noen knakende flotte folk, så vi skjønner jo ikke hvorfor ikke folk renner ned dørene hos oss..; er det noen som kjenner seg igjen, eller har noen gode tips??? :)

Kan dere ikke få dere noen vennepar feks gjennom jobb og fritid.

Anonymous poster hash: d01d3...235

Skrevet

Vi bor i Telemark som er veldig liten plass, så her er det ingen slike ting, da er det kun for single... På min jobb er det kun damer i 50 åra, og på min samboers jobb er det kun menn i 50 åra, eller lærlinger på 18, så det er ikke så lett.. Jeg prøvde meg på å komme i prat med ei jente på elixia der jeg trener, men det blei så klient at jeg følte nesten at det virka som jeg sjekka hu opp..FLAUT!;)

• Liker 1
Skrevet

Hei TS, jeg har det på samme måte. Har ikke kjæreste heller og til hverdag ser jeg bare folk på enten 20 eller 50. Har dessverre ingen gode tips å komme med. Men skjønner problemet! :)

Anonymous poster hash: a5320...3a6
Skrevet

Har dere planer om barn? Vi (først jeg, og så han) ble kjent med nye mennesker gjennom barselgruppe og barnas barnehagevenner.

Anonymous poster hash: d6b2f...e33

Skrevet

Vi har samme problem...

Anonymous poster hash: 846d8...6e4
Skrevet

Våre nye landsmenn er mer sosiale og åpne for kontakt, samt folk som er nyinnflytta til bygda. Ellers må dere regne med at folk har sine klikker :)

Anonymous poster hash: 63c63...166

Skrevet

Nei ikke planer om barn med det første, så jeg føler ikke helt at å sette i gang med det bare for å få venner er riktig metode.. ;) ja skjønner at alle har sine klikker, og alle har tydeligvis nok med sitt.. Er vel derfor det er så vanskelig å få nye venner når man er forholdsvis voksen... Det er godt å høre at der er flere av dere som har samme problem, selv om ikke det helt løser det.. Føler meg ikke helt som en " freak" da hvertfall... :)

Skrevet

Er det så farlig at de fleste er i 50-åra da? Jeg er ca 10 år yngre enn deg, men har flere venner i 30-50-åra. Møtte de riktig nok gjennom en hobby da, så vi har jo det til felles, men vi har masse annet å snakke om også til tross for aldersforskjellen.

Skrevet

Neida jeg har en kollega på 47, og vi har det veldig gøy på jobb... Men når det kommer til fritiden så ser jeg jo at de er veldig mye mer opptatt av det materielle livet har å by på, og de har barn, barnebarn som de elsker å snakke om.. Og det er ikke helt i min gate, dessverre...

Skrevet

Vi er nye landsmenn, også rundt 30. Vi kommer i kontakt med nye folk på facebook, når vi er ute og går tur, ute på byen, på arrrangementer for andre nye landsmenn osv. Vi har mange venner, noen norske også. Men jeg har mest lyst å bli kjent m noen fra Spania, for å lære språket, men det sliter jeg med. Har dere vurdert å flytte til et større sted?

Skrevet

Nei det har vi ikke vurdert.. Det bor 57 000 pers her, så det er ikke så lite.. Og vi har jobber og familien vår her, så flytte er ikke et alternativ.. Hvertfall ikke nå..:)

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg sliter også med dette. *følge med* Har flere gode venner, men de bor så himla langt unna, og jeg sliter med å få nye på stedet jeg flyttet til i fjor...

Skrevet

Det er all flyttinga som er problemet. Da blir det sånn at ingen kjenner noen.

Eneste måten jeg kan se er at folk blir med på saker og ting der de kan treffe andre folk og sosialisere seg.

Langt i fra sikkert at det medfører noen vennskap da men.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke noe råd dessverre. Vi har det på samme måte. Med min forrige samboer hadde vi masse vennepar, men når det ble slutt valgte de fleste eksen min:'( Nå har jeg ny samboer som flyttet til meg og han kjenner ingen her. Han pendler til jobben der han kommer fra så kjenner ingen her. Jeg har kun noen venninner igjen, men vi har ingen par å finne på ting med. Vi har to barn, men allikevel vanskelig å bli venner med andre foreldre da alle har nok med sitt virker det som.

Så ingen råd, men føler med dere!

Skrevet

En idè kunne vært å arrangere bli kjent treff i område :) starte facebook gruppe eller sjekke om det allerede finnes noe lignende. En annen idè er å bli med på ting som skjer i nabolaget, velforening eller grendalag - f.eks lysfest, grillfest, sommerfest, gå alltid på 17. mai. Vi f.eks gikk ut kl. 12 i går for å se på fyrverkeri og kom i snakk med norske naboer, ble invitert på besøk og har avtalt å ha grillfest hos oss når det blir litt varmere.

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Telemark som er veldig liten plass, så her er det ingen slike ting, da er det kun for single... På min jobb er det kun damer i 50 åra, og på min samboers jobb er det kun menn i 50 åra, eller lærlinger på 18, så det er ikke så lett.. Jeg prøvde meg på å komme i prat med ei jente på elixia der jeg trener, men det blei så klient at jeg følte nesten at det virka som jeg sjekka hu opp..FLAUT! ;)

kan du ikke bli venner med folk på 50? Er du på kun jakt etter folk på din aldrer? Jeg er glad jeg har venner i alle aldre. Her spiller alder ingenting. ikke rart dere er alene...

Anonymous poster hash: 4bea7...128

• Liker 2
Skrevet

Samme for oss også..

Tror det er mest fordi vi kanskje ikke vet helt hva vi vil.

Hvordn er den "perfekte" vennen/venninnen?

Noen i Trøndelag her da?

AnonymBruker
Skrevet

1. Ikke klar for barn ennå og du er 31? Kremt!

2. Når man har nådd 30-årene har man et stort aldersspenn for potensielle venner. Alt fra "gammel nok til å være moren min", til 10 år yngre (jeg har f.eks venner felles med min tante, selv om hun er over 50)

3. Du kan ikke bare vente på ivitasjon, men tørre å være den som tar initiativ.

Anonymous poster hash: d6b2f...e33

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...