AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Del Skrevet 31. desember 2013 Verden flommer over av søppel allerede, og det er en massiv forurensning som skjer hvert eneste år på nyttårsaften, i tillegg er det skadelig for dyr og barn og mange mister sine hjem pga dette. Hva skal vi egentlig med nyttårsraketter eller raketter ved feiringer??? Si NEI! Jeg har ikke kjøpt nyttårsraketter på minst 10 år, og jeg overlever å feire nyttår uten slik miljøforurensning. Si NEI til nyttårsraketter og raketter forøvrig! Anonymous poster hash: 4617a...171 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 31. desember 2013 #2 Del Skrevet 31. desember 2013 Ingen av oss vanlige dødelige har lov å sende opp raketter anyway, med mindre man har et sånt pyroteknisk kurs eller hva det nå heter. Så du får rette sinnet ditt til staten og kommunene, som eventuelt står for felles oppsending. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #3 Del Skrevet 31. desember 2013 Ingen av oss vanlige dødelige har lov å sende opp raketter anyway, med mindre man har et sånt pyroteknisk kurs eller hva det nå heter. Så du får rette sinnet ditt til staten og kommunene, som eventuelt står for felles oppsending. Jeg snakker om raketter som kommuner sender opp ved feiring av ymse... Og jo, vi kan si nei, ved å protestere og klage, og la det tydelig skinne igjennom at vi ikke er interessert i den form for feiring. Eller vil ikke du bidra med litt samfunnsansvar? Anonymous poster hash: 4617a...171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #4 Del Skrevet 1. januar 2014 Kanskje vi burde forby talglys og telys også? Samtidig som vi forbyr kaffetraktere, vaskemaskiner og alt annet som ofte starter husbranner... Tenk hvor mange som har mistet hus og liv der. Man kan ikke forby alt man ikke liker. Du kan personlig ta avstand fra det, men å ville ha et totalforbud, det er for drøyt. Anonymous poster hash: d2074...724 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 2. januar 2014 #5 Del Skrevet 2. januar 2014 Fyrverkeri er ganske flott, når det er skikkelig, så jeg er veldig for offentlige fyrverkeri. De private oppsendelsene kan jeg styre min begeistring for. Det er alt for farlig, både for den som tenner lunta, omgivelsene, og mht brannfare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #6 Del Skrevet 2. januar 2014 Jeg synes det er helt ok med nyttårsraketter én gang i året. Men at private, mer eller mindre fulle og uerfarne folk skal styre med krutt uten verneutstyr og sende det opp i hytt og vær fra lillejulaften til fjerde januar, det skjønner jeg ikke poenget med. Jeg gjør derfor min stille protest ved å ikke kjøpe fyrverkeri selv, men heller gi en liten sum til foreningen som organiserer felles fyrverkeri. Ikke nok med at deres er mye tryggere og sendes opp fra toppen av fjellheisen slik at store deler av befolkningen kan nyte det, men de har også tilgang til langt større og vakrere fyrverkeri enn det vi privatpersoner får kjøpt for oppimot tusenlappen. Anonymous poster hash: 9f88c...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 2. januar 2014 #7 Del Skrevet 2. januar 2014 Jeg snakker om raketter som kommuner sender opp ved feiring av ymse... Og jo, vi kan si nei, ved å protestere og klage, og la det tydelig skinne igjennom at vi ikke er interessert i den form for feiring. Eller vil ikke du bidra med litt samfunnsansvar? Anonymous poster hash: 4617a...171 Kommunene sender heller ikke opp raketter (eller raketter med styrepinne som man av en eller annen grunn velger å kalle det). Kort og godt, det eneste fyrverkeriet som blir sendt opp her i landet, er alt annet enn raketter (ja med styrepinne altså). Så lenge det er lov, og jeg syns det er gøy, sender jeg opp. Det er ikke snakk om å barbere hamstere heller. En annen ting som er nesten like gøy, er å se på store fyrverkeri arrangert av proffer (f.eks på oppdrag fra kommunen). Men å forby alt fyrverkeri er helt urealistisk, trist og unødvendig. Det er en svært begrenset periode med bangbang, så det bør gå an. På samme måte som det bør gå an å fråtse litt i juleferien, så lenge man har pause resten av året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #8 Del Skrevet 2. januar 2014 Savner rakettene jeg De var absolutt flottest å se på. Så jeg støtter ikke deg å sier NEI til fyrverkeri nei. Bedre enn ingenting. Anonymous poster hash: 8640b...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s@nd Skrevet 2. januar 2014 #9 Del Skrevet 2. januar 2014 Jeg er for rakettskyting en gang i året, jeg; om det gjøres med måte. Man må ta forhåndsregler, det er viktig. Spesielt å la voksne folk som vet hva de driver med, skyte opp rakettene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Del Skrevet 3. januar 2014 Survival of the fittest... Har "lekt" med fyrverkeri i snart 7 år på nyttårsaften, i alt fra edru til "fyllearrest"-tilstand og har enda ikke klart å skade meg selv eller andre. Idioter har alltid og vil alltid eksistere, så jeg synes ikke vi skal frata alle gleden ved å skape sitt eget lille show på nyttår. De har tatt vekk rakettene, og det kan vel kanskje være nok. Anonymous poster hash: b08c5...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #11 Del Skrevet 5. januar 2014 Skal vi slutte ut å hogge ned juletre også da? Eller å kjøre bil, reise med fly osv? Anonymous poster hash: 9a31d...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #12 Del Skrevet 5. januar 2014 Ja kan gjerne slutte med alt av miljøhensyn jeg! Anonymous poster hash: 4617a...171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 5. januar 2014 #13 Del Skrevet 5. januar 2014 Uenig OG hvis man skal boikotte raketter, må man boikotte: Alkohol - ødelegger familier og mennesker Røyk - helseskadelig Palmeolje - skader miljø, dyr og mennesker Tunfisk - skader delfiner Og så videre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå