Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører raketter jevnt og trutt gjennom hele 31. desember (og i og for seg gjennom mye av romjulen også). Rakettene skal jo skytes opp ved midnatt for å feire overgangen til det nye året, så mitt spørsmål er til dere som skyter opp raketter før midnatt. Hvorfor gjør dere det?

Anonymous poster hash: b9869...ccf
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skyter opp noen før for at barna skal få sett dem.

Anonymous poster hash: 60b35...1a6
  • Liker 2
Skrevet

Syns faktiskt det er utrolig respektløst. Om man skal skyte opp for ungene så burde det vært satt en tidsramme for dette. Slik det er nå her så smeller det i ett sett og det fortsetter frem til det store rabalderet ved midnatt. Jeg har et barn som skal sove, men han sovner jo ikke når det bråker så fælt ute.

Spesielt forbanna blir jeg på de som må stå rett forran huset vårt og sende opp raketter. Hele huset rister jo. Faen jeg er så sint

Anonymous poster hash: eb76f...c1a

• Liker 18
Skrevet

Nei. Og det irriterer meg grønt alle som gjør det! Nå er heldigvis ikke hunden vår redd for fyrverkeri, men det er det mange dyr som er.

• Liker 20
Skrevet

Jeg synes at hvis man skal la barna også se, kan man heller legge de til vanlig tid, og vekke de igjen til 12. Har selv barn, og vi gjør det.

Bikkjene er jo livredde de også, så jeg synes absolutt det holder med fyrverkeri fra 12..

• Liker 24
Skrevet

Naboene våre kjøper visst haugevis med raketter, også lar de ungene skyte det ut iløpet av hele romjula. Er vanvittig irriterende når man har en hund som er skuddredd.

De glemte en boks med raketter ute her om dagen, jeg tømte en bøtte vann på de. Så ble det litt mindre hvertfall.

Anonymous poster hash: faf8b...588
  • Liker 18
Skrevet

Vi skyter opp noen før for at barna skal få sett dem.

Anonymous poster hash: 60b35...1a6

Vi vekte oppigjen barna kl 23.40, fordi vi ikke ville plage andre med støy. Det er lov å ta hensyn til andre. Tenk spesielt på de stakkars dyrene som lider i kveld..

• Liker 20
Skrevet

Det der er utrolig irriterende. Nå har jeg bare katter som ikke bryr seg men føler med de som har barn og andre dyr.

Her har de holdt på siden julaften. Tenkte faktisk på dette istad- hva er egentlig vitsen?

• Liker 8
Skrevet

Jeg skyter med en annen slags rakett, if you know what I mean ^^

Anonymous poster hash: f7ee4...316

Skrevet

Nei, jeg har sluttet med slik forsøpling. Jeg fatter ikke at noen kan tenke at det er akseptabelt med en slik massiv miljøforurensing på nyttårsaften. Bare tenk, over hele verden sendes det opp raketter for milliarder om ikke mer. Og vi klager på at det er skadelige miljøstoffer rundt oss?? I tillegg flyter havene av søppel. Så nei takk! Jeg støtter ikke nyttårsraketter eller raketter i det hele tatt.

Anonymous poster hash: ea418...561
  • Liker 8
Gjest bustyvel
Skrevet

Tviler på at alle som skyter opp gjennom hele 31.des gjør det for barnas skyld. Jeg har bikkje som ikke bryr seg, men mange redde dyr rundt omkring tror jeg :(

• Liker 3
Skrevet

Til dere som skyter opp fordi ungene skal få sett det, for å prøve først, for å ikke forsvinne i det store fyrverkeriet eller for hvilken som helst annen grunn:

I dette øyeblikket ligger hunden min under senga mi og skjelver, blank i blikket, uryddig i pelsen, og hyperventilerer og klarer verken å drikke eller å spise. Dette er vanligvis en harmonisk hund som ikke en gang bjeffer på katter; hun reagerer ikke når ungene deres hyler henne i øret og lugger henne i pelsen og sitter seg på ryggen hennes. Nå er hun vettskremt og livredd og har det mildt sagt helt forjævlig.

Hvorfor? Fordi DERE er så jævlig egoistiske at dere ikke tenker på at tidsrammen faktisk er der for en GRUNN.

Tusen jævla takk, fra meg og alle andre dyreeiere som nå prøver å holde liv i håpet til dyrene. Vi som må sitte inne hele nyttårsaften, ikke bare når rakettene skulle vært skytt opp, men også ellers hele tiden fordi DERE ikke klarer å tenke utover deres egen nesetipp. Dyra våre lider i kveld og i natt ene og alene fordi dere er noen uansvarlige egoister. Tusen takk for det...

Ungene KAN DU FAKTISK vekke opp seinere. Jeg kan derimot ikke gå fra hunden min, og kom faen ikke med noe "men det er bare en hund" - det er babyen min. Om ungen deres hadde vært så vettskremt at det gikk dem på helsa løs hadde det ikke vært like gøy, hæ?

Anonymous poster hash: 138c3...676
  • Liker 26
Skrevet

Jeg synes at man kan vekke barna igjen hvis de absolutt må se rakettene. Det er tullete å skyte opp raketter før midnatt.

Anonymous poster hash: b9869...ccf
  • Liker 17
Skrevet

Til dere som skyter opp fordi ungene skal få sett det, for å prøve først, for å ikke forsvinne i det store fyrverkeriet eller for hvilken som helst annen grunn:

I dette øyeblikket ligger hunden min under senga mi og skjelver, blank i blikket, uryddig i pelsen, og hyperventilerer og klarer verken å drikke eller å spise. Dette er vanligvis en harmonisk hund som ikke en gang bjeffer på katter; hun reagerer ikke når ungene deres hyler henne i øret og lugger henne i pelsen og sitter seg på ryggen hennes. Nå er hun vettskremt og livredd og har det mildt sagt helt forjævlig.

Hvorfor? Fordi DERE er så jævlig egoistiske at dere ikke tenker på at tidsrammen faktisk er der for en GRUNN.

Tusen jævla takk, fra meg og alle andre dyreeiere som nå prøver å holde liv i håpet til dyrene. Vi som må sitte inne hele nyttårsaften, ikke bare når rakettene skulle vært skytt opp, men også ellers hele tiden fordi DERE ikke klarer å tenke utover deres egen nesetipp. Dyra våre lider i kveld og i natt ene og alene fordi dere er noen uansvarlige egoister. Tusen takk for det...

Ungene KAN DU FAKTISK vekke opp seinere. Jeg kan derimot ikke gå fra hunden min, og kom faen ikke med noe "men det er bare en hund" - det er babyen min. Om ungen deres hadde vært så vettskremt at det gikk dem på helsa løs hadde det ikke vært like gøy, hæ?

Du har faktisk et ansvar selv også når det gjelder hunden din. Har du forberedt hunden på rakettene? Ved f.eks å venne hunden til dem før nyttårsaften?

Er det ikke en lov som sier når man kan skyte raketter? Her har de holdt på siden 2 tiden. Veldig irriterende. Sender ikke opp noen selv da jeg er livredd for å bli skadd.

• Liker 5
Skrevet

Du har faktisk et ansvar selv også når det gjelder hunden din. Har du forberedt hunden på rakettene? Ved f.eks å venne hunden til dem før nyttårsaften?

Er det ikke en lov som sier når man kan skyte raketter? Her har de holdt på siden 2 tiden. Veldig irriterende. Sender ikke opp noen selv da jeg er livredd for å bli skadd.

Ikke alle hunder man kan trene opp til å takle raketter. Ene hunden jeg har driter langt i raketter og kunne ikke brydd seg mindre, mens den andre, uansett hvor mye jeg jobber med det, er like redd hvert år.

Anonymous poster hash: faf8b...588

• Liker 11
Skrevet

Hva mener du egentlig? Når du har en "baby" som du sier, så må du jo ta det ansvaret. Kan ikke gå fra babyen din, selv om det virker som det er det du har lyst til?

Anonymous poster hash: c69e9...efd

• Liker 3
Skrevet

En ting er dyr vi kan jobbe med, som er inne, men tenker noen på alle de ville dyrene som også blir skremt av raketter gjennom hele romjula? For det gjelder faktisk ikke bare naboens hund.

Vis hensyn, skyt kun opp raketter kl. 00.00, hvor vanskelig er det egentlig?

Og hvis barna ikke er gamle nok til å være oppe til midnatt, så er de strengt tatt heller ikke gamle nok til å feire nyttår.

Anonymous poster hash: 92dc9...5c5
  • Liker 23
Skrevet

Syns faktiskt det er utrolig respektløst. Om man skal skyte opp for ungene så burde det vært satt en tidsramme for dette.

Anonymous poster hash: eb76f...c1a

Den lovlige tidsrammen er fra kl 18 om kvelden. Vi skjøt opp kl 18 og la barna etterpå.

Men vi skjøt selvfølgelig ikke opp rett utenfor noen andres hus. Her er det over 300 meter til nærmeste bolighus.

Anonymous poster hash: e59d4...d42

• Liker 1
Skrevet

Og hunder kan man jo ta med vekk fra rabalderet. Vi hadde hund da jeg var liten, og derfor tok pappa en kjøretur til fjells med hunden nyttårsaften.

• Liker 1
Skrevet

Og hunder kan man jo ta med vekk fra rabalderet. Vi hadde hund da jeg var liten, og derfor tok pappa en kjøretur til fjells med hunden nyttårsaften.

Igjen, jeg ser mange fokuserer på hunder og husdyr, men tenker dere ikke på alle dyrene som befinner seg rundt omkring som er ville?

Jeg må si jeg undrer meg veldig over argumentasjonen, det er ikke bare husdyr som blir skremt av fyrverkeri. Ser ut til at altfor mange har altfor lett for å glemme de som bor ute hele året, bare for å oppleve gleden av fyrverkeri over mange dager og timer selv.

Anonymous poster hash: 92dc9...5c5

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...