Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vegetarianer, rett og slett fordi det ikke er naturlig for meg å spise kjøtt. Jeg vil ikke og klarer ikke å spise døde dyr. Familien min spiser kjøtt, men kutter ned litt på det til vanlig fordi de mener vi ikke trenger så my ekjøtt - noe jeg er veldig takknemlig for. Men i jula går alt som normalt, og jeg prøver å gjøre det beste for å oppføre meg normalt. Men å se kalkunen på kjøkkenet gjør meg så kvalm. Nå nettopp gikk det så langt at jeg braste ut i tårer, jeg synes det er så forferdelig. Mister matlysten helt, og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å sette meg til bords etterpå å se på at den blir spist.. Dette er ikke ment som klaging, for jeg klarer meg haha - jeg er jo egentlig vant til dette. Lurer bare på om det er noen fler her med samme "problem"? Og isåfall, hvordan takler dere det? Og hva skal dere andre ikke-kjøttspisere spise i kveld? :-)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig, har tilfeldigvis en omgangskrets med veldig mange vegetarianere og veganere, aldri hørt om den problemstillingen før. De fleste spiser jo kjøtt, det må du da være vant med?

Er ikke vegetarianer lenger selv, men har smakt nøttestek som var ganske godt, hadde nok laget noe sånt om jeg skulle laget vegetarmat. :) Før spiste jeg aldri annet kjøtt enn vilt i blant, synes det er et greit alternativ som jule/nyttårsmiddag også (har aldri forstått vegetarianere som synes det er helt greit med f.eks. egg men ikke vilt, om man først er det for moralske grunner).

Skrevet

Er vegetarianer fra 01 januar. Spiser nesten aldri kjøtt, men spiste da litt kalkun :) Så nå er det skjerpings!

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg hadde problemer med dette i starten(da jeg var 10år og valgte å bli vegetarianer),men man må bare lære seg å distansere seg fra tanken på hva andre spiser,ellers blir du etterhvert helt ødelagt :kvalm:

Og husk på at om du ønsker at andre skal respektere ditt valg og ikke gjøre noe stort nummer ut av hva du spiser, så må du også respektere at andre velger et kosthold som innebærer å spise kjøtt :)

Anonymous poster hash: 78775...8ca
  • Liker 2
Skrevet

Slet også en del med dette da jeg ble vegetarianer for mange år siden. Det er jo en grunn til at man har valgt det, så det er klart at å se dyr som blir spist ikke er noe hyggelig. Jeg syns fremdeles det er verre å se "hele dyr" bli spist. Vanskeligere å ikke tenke på prosessen det har vært gjennom, enn om det et skinkestykke liksom. Men som nevnt over her må man liksom bare prøve å distansere seg fra det så godt som mulig, for kjøttspising kommer du nok til å måtte overvære uansett i fremtiden... Her spiste alle noe fancy biffgreier på nyttårsaften, bortsett fra meg som spiste quorn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...