Gå til innhold

Så han har innrømmet utroskap. Kan jeg fortelle svigers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en tråd tidligere her, der jeg hadde funnet ut at min mann hadde tatt med seg kondomer på julebordet. Han har etter mye press fra meg innrømmet utroskap. (ikke på julebordet, men for noen år tilbake). Jeg tror fortsatt ikke han har fortalt alt.

Julen har vært miserabel, og jeg har fortalt til min far at vi sliter (ikke grunnen). Svigermor ringte i dag og lurte på hvordan vi hadde det, og jeg kom med et halvhjertet svar som hun reagerte på. Glattet over, men lurer på om jeg bør si noe om at vi strever med ekteskapet. Det er en mulighet for at jeg kommer til å be om separasjon. Foreløpig er jeg i tenkeboksen, og prøver å fordøye det jeg har funnet ut.

Tidligere vanskelige perioder i livet har jeg alltid taklet selv, uten å blande inn venner og familie. Det har brent meg ut, så nå har jeg begynt å bli mer åpen. Men hva kan jeg si til hans foreldre, og når?

Anonymous poster hash: cce49...8a1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at deres sønn er en utro drittsekk.

Anonymous poster hash: 8dfce...c44
  • Liker 18
Skrevet

Stakkars menn som er forplikta i disse unaturlige monogamiene bare kvinner kan trives i. Spar han hvertfall for innblandelse av mora. Anonymous poster hash: 29538...347

• Liker 1
Skrevet

Ikke bland inn andre før dere har funnet ut av det. Ihvertfall ikke foreldre!

• Liker 10
Skrevet

Si at deres sønn er en utro drittsekk.

Utroskap har ingenting med å være drittsekk å gjøre. Det handler ganske enkelt om anledning.

Ikke ta råd fra et åpenbart skadefrydende menneske.

Anonymous poster hash: 29538...347

• Liker 2
Skrevet

Bare lurer på om jeg skal si at vi sliter, så de skjønner hvorfor vi er så usosiale.

Skrevet

Bare lurer på om jeg skal si at vi sliter, så de skjønner hvorfor vi er så usosiale.

Nå må du seriøst bli voksen. Samlivsproblemer er helt normale og gir dere ingen rett til å trekke dere tilbake. Du har ønsket deg et monogamt forhold, å tilbringe tid med den øvrige familien tilhører også monogamiet. Vær så god, det har du valgt helt frivillig. Og vil du ordne opp i problemene deres så begynner du ikke å kjøre egoløp i forhold til resten av familien. Du oppfører deg voksent og er med på ting som om ingenting har skjedd, som voksne, normale mennesker gjør.

• Liker 1
Skrevet

Nå må du seriøst bli voksen. Samlivsproblemer er helt normale og gir dere ingen rett til å trekke dere tilbake. Du har ønsket deg et monogamt forhold, å tilbringe tid med den øvrige familien tilhører også monogamiet. Vær så god, det har du valgt helt frivillig. Og vil du ordne opp i problemene deres så begynner du ikke å kjøre egoløp i forhold til resten av familien. Du oppfører deg voksent og er med på ting som om ingenting har skjedd, som voksne, normale mennesker gjør.

Jeg har ikke valgt å bli sviktet av mannen min. Men jeg får late som om alt er ok da.

• Liker 13
Skrevet

Du har ikke peiling på hva du snakker om ser jeg.

Anonymous poster hash: 3d75b...1d2

• Liker 28
Skrevet

Ts, du kan fint si at dere har problemer av en slik art at ingen av dere er i stand til å være noe særlig sosiale. Det er lov å trekke seg tilbake når slike ting skjer. De som påstår noe annet har ikke peiling på hvordan det er.

Anonymous poster hash: 3d75b...1d2
  • Liker 16
Skrevet

Dette var et merkelig svar... Hvorfor i all verden skal man ikke være ærlig på at man sliter litt innemellom?

Syntes det er modig gjort å stå frem som "ikke SÅ perfekt".

Er imidlertid enig i at det virker fornuftig å ikke fortelle hvorfor før du eventuelt velger å avslutte forholdet. En slik opplysning vil i så fall være mer til last for dere som par i ettertid.

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor ts ikke kan være ærlig og fortelle til svigers at de ikke har det helt bra i ekteskapet uten å fortelle grunnen. Skjønner jo at de sannsynligvis vil grave mer, men jeg mener hun er heldig om hennes svigers faktisk spør hvordan de har det. De bryr seg jo åpenbart.

Anonymous poster hash: aed09...2c9
  • Liker 6
Skrevet

Vi har pleid å involvere foreldrene når vi har problemer, eller er uenige med hverandre. Men da fordi vi begge har fornuftige foreldre som støtter og bidrar med sin livserfaring. Og som ikke dømmer eller tar parti, men som ønsker det beste for oss som par.

Men vi har aldri opplevd tillitsbrudd så alvorlig som utroskap. Det spørs om det er noe man ønsker at foreldre/svigerforeldre skal vite om det dersom dere ønsker å jobbe gjennom det og legge det bak dere. Kanskje best å være åpne om at dere sliter og har noe dere må finne ut av, men ikke si hvorfor.

Anonymous poster hash: 133d4...d73
  • Liker 1
Skrevet

Utroskap har ingenting med å være drittsekk å gjøre. Det handler ganske enkelt om anledning.

Ikke ta råd fra et åpenbart skadefrydende menneske.

Er du helt fjern? Å være utro skulle vært STRAFFBART. Men dere menn tenker jo bare med pikken så..

• Liker 7
Skrevet

Ja hvis det er naturlig samtale du har med dem. Viktig de vet hva som er galt.

• Liker 2
Skrevet

Er det mulig å legge noe sånt bak seg? Kan jeg noensinne stole på ham igjen?

Skrevet

Ja det er mulig. men da må han vise anger og fikse livet sitt. og så må du tilgi på ordentlig.

Er det mulig å legge noe sånt bak seg? Kan jeg noensinne stole på ham igjen?

• Liker 1
Skrevet

Greit å si at man sliter, men behøver ikke å fortelle alt. Den "ærligheten" er ikke så viktig.

Anonymous poster hash: ecab6...57d

Skrevet

Stakkars menn som er forplikta i disse unaturlige monogamiene bare kvinner kan trives i. Spar han hvertfall for innblandelse av mora.

Hvis monogami er så unaturlig for alle menn, så er det jo bare å ta konsekvensen av det da. La være å forplikte seg og spare både seg selv og andre for j#velskap.

Ansvar for eget liv er en fin ting. Godt nyttår.

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...