Gå til innhold

Nyttårstråden - for oss som sitter alene i kveld.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er en 23 år gammel jente som kommer til å føle meg veldig ensom i kveld. Tenkte å opprette en tråd for å ikke føle meg helt viggo-venneløs (noe jeg egentlig er). Håper på at andre ensomme sjeler der ute kan bidra i tråden.

Bare for å få igang tråden litt;

* Fortell litt om deg selv
* Hvorfor sitter du alene i kveld?
* Hva skal du gjøre på i kveld?

* Hva var det mest positive som hendte deg i 2013?
* Har du noen planer for 2014?

* Hva skal du spise til middag?

Jeg er som sagt 23 år, og jeg sitter alene for at jeg egentlig ikke har noen venner. (egentlig litt selvvalgt også pga depresjon)
I dag skal jeg sitte et par timer med pc og tv, kommer nok til å bli mer og mer deprimert utover kvelden, haha.

Det mest positive som skjedde meg i 2013 var vel at jeg fikk meg ny jobb, jeg reiste på en etterlengtet ferie i Norge og hadde det veldig fint.

Planene mine for 2014 er å ta mer vare på meg selv, bli mer glad i meg selv og takke ja til fler utfordringer!
Jeg skal spise pinnekjøtt i dag <3

Du da? :)

Anonymous poster hash: d377b...33f
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan vel ha 2 tråder? :)

• Liker 2
Skrevet

* Mann, første halvdel av 20-årene.

* Slitt psykisk og hatt en del nyttårsaftener alene, og folk virker ofte så tradisjonsbundet på nyttårsaften at det er vanskelig å komme igang igjen. Invitert bort nærmere midnatt, men har ikke så lyst til så mange mennesker og så mye rølp.

* Være litt snill og grei med katten, den kan bli litt skremt av rakettene, og se på en film eller to.

* Jeg vet ikke helt. Det har vært et ganske vanlig år, ingen katastrofer og ingen mirakler.

* Reise litt mer enn de siste årene. Også være litt mer åpen for en romanse, noe jeg ikke har vært de siste årene. Ikke noe nyttårsforsett, bare et ønske jeg har hatt de siste månedene.

* Jeg vet rett og slett ikke. Bryr meg lite om at det er nyttårsaften, og pinnekjøtt klarer jeg ikke lage :) Heldigvis ikke så kresen i matveien.

Ønsker alle et godt nytt år :)

Anonymous poster hash: 07389...330

• Liker 3
Skrevet

Kvinne, 21 år gammel, student på et ganske prestisjetungt studie, arbeider deltid utenom. Sitter alene fordi jeg ikke ble bedt noen steder... Forsøkte å finne meg noe selv, og spurte tre stykker, men enten var de bedt til steder hvor de ikke kunne ta andre med, eller så svarte de ikke meg / svarte unnvikende... Ingen vet at jeg er alene i kveld. Mamma har reist til en venn, og jeg sitter her i leiligheten hennes. Håper hun ikke kommer tilbake i kveld, da begynner hun å lure på hvorfor jeg fortsatt er her (sa jeg skulle ut litt senere). Steker en baguette i ovnen, cola i glasset.

Har pyntet meg i kveld. Av flere grunner: måtte være troverdig at jeg skulle ut. I tillegg måtte jeg dra på meg kjolen og føle at jeg er verdt noe, istedenfor å sitte her i pyjamas. Føler meg så mislykket som er alene i dag. Så mye jeg har gått glipp av...

Hva som var det mest positive i 2013 vet jeg ikke, året var bare skole/jobb/lite tid til venner. Kanskje derfor jeg ikke har et sted å vær. Men fikk et tantebarn i år, og det er jo bare fint. Orker ikke håpe for noe i 2014, kjenner jeg livet riktig blir det året akkurat som dette. Jeg vil være sosial og ha mye å gjøre, men har lite tid til overs, og den vennegjengen jeg var i før er blitt spredt alle veier pga studier... Var den gjengen jeg pleide å feire med.

Anonymous poster hash: 42d55...5a8

• Liker 1
Skrevet

Vi kan vel ha 2 tråder? :)

Nei. Bedre med 1. Da slipper vi å svare i begge....

Anonymous poster hash: 40e60...57e

Skrevet

Har svart i andre tråden også, men kan svare igjen :)

Er også 23!

- Kvinne, fra Ullern, Oslo, studerer i London.

- Dro tilbake til studiestedet for å fikse ditt og datt - bostiuasjon først og fremst. Var redd hvis jeg ventet til nyåret ville det ble vanskelig.

- Se film, spise, høre på musikk, drikke vin etc.

- Ble hodestups forelsket. Endte i en forferderlig kjærlighetssorg men har jobbet meg igjennom det og selv nå må jeg innrømme at jeg likevel setter pris på tiden vi tilbragte sammen.

- Mange. Skal jobbe frivillig, ha en deltidsjobb, spare penger til reise sommeren 14. Og være mer sosial :)

- Aner ikke! Prøver å finne noe sunt, men godt ettersom jeg jobber av juleribba.

Anonymous poster hash: 5b0b3...c3b
  • Liker 1
Skrevet

Nei. Bedre med 1. Da slipper vi å svare i begge....

Anonymous poster hash: 40e60...57e

Du kan jo holde deg til en, om det blir et problem :) Tvinger deg ikke, hehe.

• Liker 3
Skrevet

Kvinne 39, velger å være alene hjemme på nyttårsaften i år. Planlegger å se en film, og jeg får se om jeg gidder å lage meg varm mat. Det mest positive var at jeg endelig kom meg ut av et destruktivt forhold. Holder ting åpent for 1014, men har veldig lyst til å reise litt.

Anonymous poster hash: d5f64...310
  • Liker 1
Skrevet

Kvinne,34 år. Trodde jeg skulle feire nyttår med flørten min, men han hadde visst andre planer. Har spist med foreldrene mine og skal gå hjem og se film. Og sitte på KG.

Anonymous poster hash: 3ca45...452

• Liker 1
Skrevet

Kvinne 39, velger å være alene hjemme på nyttårsaften i år. Planlegger å se en film, og jeg får se om jeg gidder å lage meg varm mat. Det mest positive var at jeg endelig kom meg ut av et destruktivt forhold. Holder ting åpent for 1014, men har veldig lyst til å reise litt.

Tommel opp for alt du har klart i 2013, tommel enda lenger opp for alt du kommer til å oppnå i 2014 :D

Skrevet

Hei! Kvinne 22 her. Har spist pinnekjøtt i dag sammen med familien, men det var tidlig på dagen. Nå sitter jeg derimot alene. Jeg sitter hjemme alene fordi jeg har valgt det selv. Har ikke så veldig mange venner etter at jeg flyttet hjem igjen (bodde i storby).

De vennene jeg har feirer med sine venner igjen, og de kjenner jeg ikke. Pga sosial angst synes jeg det er vanskelig å være med folk jeg ikke er trygge på. Jeg skal spise godteri, drikke brus, se TV, sitte på PC-en, kanskje ta meg en spasertur klokken 12 for å se på fyrverkeri :) Det positive gjennom 2013 var at jeg fikk meg fast jobb. Trives veldig i jobben.

Yrket er veldig krevende og gjør at jeg hele tiden møter folk. Har jobbet hele julen, og derfor er jeg veldig sliten i dag. Det er også litt av grunnen til at jeg ikke orker å gjøre et forsøk i å møte folk. Planer for 2014 er å bli tryggere på meg selv, reise litt, sette mer pris på livet, kanskje komme meg til psykolog, trene (ikke for å bli fit, men for at jeg føler meg bedre).

Godt nytt år alle sammen <3

Anonymous poster hash: 3d3a6...257
  • Liker 1
Skrevet

Tommel opp for alt du har klart i 2013, tommel enda lenger opp for alt du kommer til å oppnå i 2014 :D

Tusen takk! :)

Gode nyttårsønsker til deg og!

• Liker 1
Skrevet

Kvinne 39, velger å være alene hjemme på nyttårsaften i år. Planlegger å se en film, og jeg får se om jeg gidder å lage meg varm mat. Det mest positive var at jeg endelig kom meg ut av et destruktivt forhold. Holder ting åpent for 1014 2014, men har veldig lyst til å reise litt.

Jeg skrev vist litt feil :fnise:

Skrevet

Kvinne,34 år. Trodde jeg skulle feire nyttår med flørten min, men han hadde visst andre planer. Har spist med foreldrene mine og skal gå hjem og se film. Og sitte på KG.

:hug:

• Liker 1
Skrevet

:hug:

Tusen takk! Er litt trist....

Skrevet

Vennelisten er tom.

Jeg er uønsket (føler det ihvertfall selv)

Skal ikke plage andre med mitt nærvær hvor jeg ikke tør å se opp en gang, her på Kg tør jeg merkelig mye.

Jeg tror 2014 blir like håpløst som 2013 og hvorfor skal det bli bedre egentlig.

Jeg legger meg tidlig for å sove igjennom denne dagen.

Skrevet

Kvinne,34 år. Trodde jeg skulle feire nyttår med flørten min, men han hadde visst andre planer. Har spist med foreldrene mine og skal gå hjem og se film. Og sitte på KG. Anonymous poster hash: 3ca45...452

Hvor lenge har dere flørtet da?

Og hvorfor trodde du dere skulle feire den sammen? Dere har snakket om dette altså?

Anonymous poster hash: 7038d...9dc

Skrevet

Kvinne 39, velger å være alene hjemme på nyttårsaften i år. Planlegger å se en film, og jeg får se om jeg gidder å lage meg varm mat. Det mest positive var at jeg endelig kom meg ut av et destruktivt forhold. Holder ting åpent for 1014, men har veldig lyst til å reise litt. Anonymous poster hash: d5f64...310

Gratulerer. Du kom deg ut til slutt altså? Hvordan ble noe annerledes da egentlig?

Skrevet

Gratulerer. Du kom deg ut til slutt altså? Hvordan ble noe annerledes da egentlig?

Takk, ja jeg innså etterhvert at det ikke var jeg som var den utakknemlige i dette forholdet. Jeg forsto ikke ditt siste spørsmål?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...