AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 http://www.dagbladet.no/2013/12/20/kultur/kronikk/debatt/meninger/debattinnlegg/30955127/ Noen som skjønte poenget med denne kronikken? Jeg mistenker at det er et forsøk på ironi, men hva prøver hun egentlig å si? Kronikken stopper jo bare, uten å munne ut i noe poeng? Og denne disclaimeren om at hun generaliserer, men samtidig beskriver hun bare klisjelesba, og det er heller ikke spesielt nytt? Noen som ser noe jeg ikke ser her? Anonymous poster hash: 44628...506
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 http://www.dagbladet.no/2013/12/20/kultur/kronikk/debatt/meninger/debattinnlegg/30955127/ Noen som skjønte poenget med denne kronikken? Jeg mistenker at det er et forsøk på ironi, men hva prøver hun egentlig å si? Kronikken stopper jo bare, uten å munne ut i noe poeng? Og denne disclaimeren om at hun generaliserer, men samtidig beskriver hun bare klisjelesba, og det er heller ikke spesielt nytt? Noen som ser noe jeg ikke ser her? Anonymous poster hash: 44628...506 Jeg ser en som vil definere hva det er å være lesbisk. Til forkleinelse for de lesbiske som ønsker å utøve sin lesbianisme på en annen måte, som sliter med å finne andre lesbiske, eller som forelsker seg i heterofile kvinner de ikke kan få. Den artikkelen var ganske slem mot de lesbiske som ikke ønsker å være en del av stereotypen. Som om en homse ikke er fullverdig homse hvis han ikke er en feminin skrulle.Anonymous poster hash: 20a84...b0e 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 Hm, jeg er nok dårlig på tekstanalyse. Jeg forsto det som hun hyllet annerledesheten og "orginaliteten" som enkelte lesbiske oppviste i smak og behag når det gjelder klær og musikk... Anonymous poster hash: 1a0ef...d5c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Hm, jeg er nok dårlig på tekstanalyse. Jeg forsto det som hun hyllet annerledesheten og "orginaliteten" som enkelte lesbiske oppviste i smak og behag når det gjelder klær og musikk... Anonymous poster hash: 1a0ef...d5c Men er det så originalt, når det bare er en ny sterotyp? Jeg synes heller ikke det hun beskriver er spesielt for lesber, veldig mange hetero eller bijenter jeg kjenner er også sånn, og jeg kjenner også mange lesber som er mer feminine enn heterofile meg. Og så kjenner jeg meg heller ikke igjen at det må lesber til for å friste til jentesex. De fleste binysgjerrige jeg kjenner er fornøyd med prøve seg med andre binysgjerrige. Anonymous poster hash: 44628...506 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Jeg ble heller ikke veldig klok på den kronikken der. Jeg får inntrykket av at forfatter ønsker å fremstå som spesiell fordi hun er lesbisk, men det blir ganske tøvete når hun fremhever én fremstilling som fasit for hvordan lesbiske er. Jeg kjenner meg langt på vei igjen i selve beskrivelsen av disse damene, men jeg har ikke én lesbisk tanke i hele meg. Men så definerer jeg meg ikke først og fremst ut fra seksuell legning heller. Jeg er guttejente på noen felt, jentejente på andre. Langt nede på beskrivelseslista kommer heterofili. Men jeg har skjønt såpass at for mange skjeive er legning faktisk noe de har et behov for å definere seg etter. Kronikkforfatter er vel en av disse. Anonymous poster hash: 4ba17...c98
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 Nei, her tror jeg ikke det er mye ironi å spore - til tross for den himmelropende selvmotsigelsen. Den innledende understrekningen av seksuell individualitet som umiddelbart følges opp av tidenes mest primitive generalisering av lesbiske, skyldes nok først og fremst dårlig vett. Litt av en talskvinne for en uglesett gruppe som virkelig kunne trengt noen gode støttespillere. Triste greier.Anonymous poster hash: ab996...f63 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 Jeg er selv 100% lesbisk, har vært ute av skapet i 16 år og jeg kjenner meg 0% i gjen i det hun skriver! "Jeg forelsker meg i lesbiske kvinner (og ikke i heterofile"). Og hun mer at det er definisjonen på å være typisk lesbisk? Vel, jeg har aldri forelsket meg i en annen lesbisk kvinne (det er vel bare 5% av verdens kvinner som er lesbiske, så skal man bekrense seg kun til dem kanskje?) Hun skriver selv at hun stigmatiserer, men det blir FOR MYE: "Vi ordner det meste selv, lærer oss saker og ting som heterofile kvinner ofte overlater til gutta. Vi utfører husarbeid og snekkerarbeid. Vi er praktiske, tekniske og fysisk sterke. Vi har kort hår og liker å gå i bukser." Ikke et eneste punkt av det stemmer på verken meg eller majoriteten av mine lesbiske venninner. Dette var et av de dårligste innleggene jeg har lest i Dagbladet noen gang, og hun burde vært "beskyttet mot seg selv" under pressens Vær Varsom Plakat... (her ligger det "et par" andre psykiske issues og mye bitterhet bak for å si det mildt...) Anonymous poster hash: 9f7c4...91a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå