AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Hurrajippi for alle som trener, og som starter opp med ny frisk og masse motivasjon på nyåret. Men januar er også en liten helvetesmåned for oss som trener fast og trutt hele året. Så mange nye, som ikke har lært seg kjørereglene på senteret. Som går i veien og surrer og roter. Ikke føler jeg det er riktig å hjelpe de heller, for en god del folk er så ekstremt følsomme for rettledning. Så da må jeg bare snike meg rundt svimehuene, og håpe jeg får trent mine ting innenfor en akseptabel tid. Kjefte på de vil jeg aldri finne på å gjøre. Må jo bare bite det i meg og tenkte glade tanker. Jada jeg var selv et svimehue en gang i tiden. Men jeg prøvde i hvert fall å være ydmyk og ikke gå i veien, og gjerne spørre om hjelp også. For all del - jeg liker å oppfordre folk til trening. Har allerde fått to venninner til å starte opp nå på nyåret, og jobber med den tredje. Men de hjelper jeg jo igang også Men hvordan kan man overleve denne måneden på best mulig vis? Musikk på øret og glade tvangstanker, er allerede på plass. Anonymous poster hash: 4e9eb...9aa 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Surrer og roter? Jeg har vært aktiv medlem på treningssenter men også en som dropper inn i ny og ne. Jeg tenker å begynne igjen på et nytt treningssenter og forhåpentligvis med litt mer motivasjon. Blir du irritert dersom noen ikke er helt sikker på hvilket apparat man skal ta når? Eller er det bruken av apparatet? Er det folk du mener sitter for lenge på et apparat? Hva er det som irriterer deg? Hadde vært greit å vite. Anonymous poster hash: d90c4...194 4
Casall Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 Jeg vet ikke. Jeg tror ikke det finnes noen måte, annet enn å håpe at januar og februar går fort. Evetuelt trene til alle andre tider enn på kveldstid. Jeg har dessverre ikke mulighet til det. 2
Athene Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Jeg unngår timene rett etter arbeidstid i januar. Om morgenen er det rolig uansett tid på året. Det at mennesker bruker tid på innstillinger og gjør øvelser feil plager meg ikke. Men det at senteret er så fullt at du ikke får bruke de apparatene du ønsker er et problem. 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Surrer og roter? Jeg har vært aktiv medlem på treningssenter men også en som dropper inn i ny og ne. Jeg tenker å begynne igjen på et nytt treningssenter og forhåpentligvis med litt mer motivasjon. Blir du irritert dersom noen ikke er helt sikker på hvilket apparat man skal ta når? Eller er det bruken av apparatet? Er det folk du mener sitter for lenge på et apparat? Hva er det som irriterer deg? Hadde vært greit å vite. Anonymous poster hash: d90c4...194 Jeg er ikke TS men er i nøyaktig samme situasjon. I fjor var det en som dultet borti meg da jeg hadde 140kg på ryggen i forbindelse med knebøy og jeg ramlet sidelengs. Nybegynnere mangler gymetiketten som foreksempel avstand til en som kjører et sett. Alle nybegynnere har også en sterk tendens til å møte opp på treningssenteret uten en plan og resultatet er mye vimsing og mange rare øvelser som er funnet opp der og da på sparket som tar mye plass, gjerne ved bruk av benker og bosuballer midt oppi der andre trener. De aller fleste som trener mener at de selv sitter på fasit og er ikke mottakelige for konstruktiv kritikk på utførelse av øvelser, dette gjelder også nybegynnere. Så om en som er helt ny gjør sine øvelser, som markløft, helt feil vil den personen mest sannsynlig bare bli sur og fornærmet om noen kommer med velmenende tips. Og stort sett alle nybegynnere har stort forbedringspotensiale på teknikk, derfor blir de som har trent på teknikk i mange år stående å se på takras som holder på å ødelegge seg selv. Tips til TS er å justere treningstilden til utenom rushet, jeg er så heldig og har muligheten til å trene på en vgs etter stengetidAnonymous poster hash: bdb31...d96 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #6 Skrevet 31. desember 2013 Tren på formiddagen dersom du har mulighet! Hvis du har jobb med vanlig kontortid, så tren grytidlig eller de siste timene før stenging Da får du vært mer i fred! Det er oftere fullere på mandag enn på fredag også Anonymous poster hash: f29a6...968 1
Gjest Bell Skrevet 31. desember 2013 #7 Skrevet 31. desember 2013 haha jeg HATER treningssenter nettopp av alle de grunnene dere kommer med. Mitt triks: går på gruppetimer 2 ganger i uka og trener styrke hjemme!
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #8 Skrevet 31. desember 2013 Tren på formiddag hvis du kan, evt fredag og lørdag kveld, og søndags morgen. (En stor andel av de som trener flyr også på byen og er bakfulle på søndag.) Anonymous poster hash: 004dc...ae5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #9 Skrevet 31. desember 2013 Kommer til å bli slitsomt de neste ukene ja.. Allerede nå er det 20-30 stk på venteliste på timene her jeg trener. Og i styrkerommet satt det en mann og bare glodde på meg! Grr! Skulle gjerne hatt mitt eget styrkerom.. Anonymous poster hash: 3f9e1...c35 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #10 Skrevet 31. desember 2013 Nye jenter i tights og nye muligheter. Bare å pusse brillene Anonymous poster hash: 327ff...a1a 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #11 Skrevet 31. desember 2013 Overfylte treningssentre og ting som ikke virker og liten plass, er meget irriterende. Men det verste er de irriterende fjortisjentene og ungkalvene på Elixia. 15 års grense er helt forferdelig. Selvfølgelig er det viktig at man kommer seg i trening så fort som mulig, men de under 18 år, burde hatt et senter for seg selv. Både for å unngå at gamle griser så på ungjenter, og for å minske irritasjonsmomentet med fnisete ungjenter. Anonymous poster hash: 4629f...ce2 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #12 Skrevet 31. desember 2013 Overfylte treningssentre og ting som ikke virker og liten plass, er meget irriterende. Men det verste er de irriterende fjortisjentene og ungkalvene på Elixia. 15 års grense er helt forferdelig. Selvfølgelig er det viktig at man kommer seg i trening så fort som mulig, men de under 18 år, burde hatt et senter for seg selv. Både for å unngå at gamle griser så på ungjenter, og for å minske irritasjonsmomentet med fnisete ungjenter. Anonymous poster hash: 4629f...ce2 Ja, kanskje man burde ha eget senter for gamle griser... Det finnes egne treningsenter for muslimske kvinner som ikke tåler blikk fra menn. Noe for deg kanskje? Anonymous poster hash: 327ff...a1a 2
Pinkee Skrevet 31. desember 2013 #13 Skrevet 31. desember 2013 Jeg har lurt litt på å ønske dem velkommen "Hei, og velkommen hit, begynner du her fordi du er ny-skilt, eller fordi kona/mannen din synes du er for feit?" Håper det kan medvirke til at dem slutter lenge før februar 2
Gjest bustyvel Skrevet 31. desember 2013 #14 Skrevet 31. desember 2013 Alle har vært nybegynnere en gang, husker dere ikke på det? Sikkert mange som irriterte seg grønn den første tiden din også, TS, da du fløy vimsete rundt... Skru på musikken og fokuser på deg selv, så ordner det seg nok når mange faller fra utpå nyåret 5
heiduderborte Skrevet 31. desember 2013 #15 Skrevet 31. desember 2013 Treningssenteret er for alle, nye og gamle. Treningssenteret er ikke DITT. Gi alle en sjanse, alle begynner en gang, og skjønner ikke hva som er irriterendes med nye medlemmer? 14
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #16 Skrevet 31. desember 2013 Irriterer meg ikke, men frustrerer meg heller over at det er liten plass igjen til meg. At det er vanskelig å få en effektiv treningstime i januar pga overfylte sentere. Spesielt når man vet at det er veldig mange av disse, som gir seg etter to-tre uker med sviming rundt. Men treningssenterene er nok fornøyde med inntektene Anonymous poster hash: 4e9eb...9aa 2
Missy1 Skrevet 31. desember 2013 #17 Skrevet 31. desember 2013 Først irriterer folk seg over de som ikke trener og når de først begynner å trene så er det feil også? Som sagt, alle har vært nye en gang og hvis de som trener på senteret du trener på ikke vet hva de skal gjøre så burde kanskje ledelsen der begynne å ha veiledningstimer til nye medlemmer 1
Gjest meh Skrevet 31. desember 2013 #18 Skrevet 31. desember 2013 Så lenge folk setter ting på plass så er jeg fornøyd, finnes lite som er mer irriterende enn å måtte gjennomsøke halve gymmet etter hva enn en eller annen gjøk ikke har satt på sin rette plass. 1
Jade Skrevet 31. desember 2013 #19 Skrevet 31. desember 2013 Hold ut! Husk at uten disse støttemedlemmene (som faktisk trener de første månedene), så hadde gjerne mndprisen vært høyere. 4
Casall Skrevet 1. januar 2014 #20 Skrevet 1. januar 2014 Jeg unngår timene rett etter arbeidstid i januar. Om morgenen er det rolig uansett tid på året. Det at mennesker bruker tid på innstillinger og gjør øvelser feil plager meg ikke. Men det at senteret er så fullt at du ikke får bruke de apparatene du ønsker er et problem. Problemet er at det ikke bare er mye folk rett etter arbeidstid, men hele kvelden. Enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå