Gå til innhold

Ansvar for egen kropp i et forhold?

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbeat
Skrevet

Dette er en typisk felle i et forhold og har nok ingenting å si på at hun er utslitt eller deprimert.

Mange lar seg selv forfalle når de har fått den de vil ha, de slapper mer av og tror at nå har de fangsten i bånd, da kan man slappe av og bare være seg selv. Og ikke ordne seg for partneren på samme viset. Og dette gjelder BEGGE kjønn!

Har opplevd det selv i forhold og det er frustrerende når du selv gjør innsats i å pynte deg og være litt fin , holde på vekta for partneren når han går i samme klærne og ikke ordner sveisen , lar kroppen ese ut,og ikke gjøre noe for at du skal føle han er attraktiv!

Plutselig dusjer han ikke så ofte mer, ordner ikke året, pusser ikke tennene så ofte, bruker ikke den gode deodoranten mer og tar ikke de sexy klærne på... Alltid i de slitte joggebuksene, med gammel svettelukt og dårlige stelte tenner.

Plutselig blir det bytur eller festligheter og DA ordner man seg for at andre skal se at man enda er attraktiv. Men hva med partneren da? Er det ikke viktig å ordne seg for han/henne lengre da?

Nesj, han/hun e r jo der for deg bestandig og er tilgjengelig... hmmmhmm.. jada.. særlig. Tilslutt blir man lei av den samme kjæresten som aldri gidder å pynte seg mer.

TS, JEG SKJØNNER DEG VELDIG GODT!

Du må nesten ta det opp med henne .

• Liker 7
Skrevet

Er enig at det er viktig å ta vare på seg selv. Men folk kan bli for tynne også slik at de ser ut som levende skjelett. Og går i samme jeansen hver dag som er så utvaska at det ser snuskete ut.

Hygiene er viktig uansett, der er vi enige..

Gjest Whitestripes
Skrevet

Dere er et par, og har sikkert holdt sammen en stund. Ergo må det vel gå an å snakke med henne om dette. Om mannen min hadde hatt slike tanker om meg, uten å nevne noe til meg, men bare gå der og la dette vokse seg til et stort problem, hadde jeg blitt veldig såret. I et langvarig forhold, bør man være så åpne og trygge på hverandre, at man kan ta opp sånne ting.

• Liker 3
Skrevet

Synes det går under villedende markedsføring å la seg forfalle så fort man har sikret seg partner barn, hus etc.

Begge har et ansvar for å holde seg i form hvis den andre parten ønsker det. Det er ingen unnskyldning å ha barn. Man kan bytte på å trene.

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg bidrar i monn med barn og hus. Hun har deltidsstilling, men likevel vi jeg anta at vi har ca. 50/50 fordeling de dagene hun ikke er hjemme med barnet. Jeg tar barnet 9 av 10 ganger det våkner om natta.

Så det er heller ingen unnskyldning.

Og nei, hun er ikke sliten, har i allefall ikke sagt at hun er det.

Anonymous poster hash: a460c...826

Kanskje hun har mistet lysten på å pynte seg for deg?

Gjest New_Girl
Skrevet

Synes det går under villedende markedsføring å la seg forfalle så fort man har sikret seg partner barn, hus etc.

Begge har et ansvar for å holde seg i form hvis den andre parten ønsker det. Det er ingen unnskyldning å ha barn. Man kan bytte på å trene.

Syns også man har et ansvar overfor hverandre for å si i fra før det går så langt at man er villig til å bryte ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns også man har et ansvar overfor hverandre for å si i fra før det går så langt at man er villig til å bryte ut.

Ja, men optimalt sett skal det jo ikke være nødvendig å komme til det punktet at man sier fra uansett, en viss selvrespekt må man da kunne forvente fra partneren?

Anonymous poster hash: d941d...aac

Gjest New_Girl
Skrevet

Ja, men optimalt sett skal det jo ikke være nødvendig å komme til det punktet at man sier fra uansett, en viss selvrespekt må man da kunne forvente fra partneren?

Men det er ikke alltid det er latskap. Noen ganger er det andre ting som ligger bak, og da ser man det gjerne ikke selv. Tør man ikke ta det opp kan man heller ikke forvente at partneren vet at noe er galt.

• Liker 2
Skrevet

Helt enig :)

AnonymBruker
Skrevet

Men det er ikke alltid det er latskap. Noen ganger er det andre ting som ligger bak, og da ser man det gjerne ikke selv. Tør man ikke ta det opp kan man heller ikke forvente at partneren vet at noe er galt.

Ja, men da er vel ansvaret hos den som evt. har problemer med noe og ikke partneren. Om man ellers virker frisk og oppegående så kan man som du skriver ikke vite at det er noe så da bør det ikke gå så langt som at partneren må kommentere at man har "forfalt" helt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, greit nok det. Men syntes det fortsatt virker som om enkelte henger seg litt mye opp i spekulative forklaringer som depresjon eller at man sliter på andre måter. Det kan selvfølgelig være en mulighet men jeg syntes heller ikke det er et poeng å trekke konklusjoner på det grunnlaget, da står en jo bare i større fare for å ikke se at det kan være andre forklaringer i bildet som f. eks hverdagsfella.

Du er klar over at ingen her kjenner deg eller dama? Folk vet ingenting om forholdet deres utover det du skriver. Når du da venter i evighet før du sper på med ny info om hvordan hun fungerer ellers i hverdagen og hvordan arbeidsfordelingen er hjemme, så har du ingen grunn til å bli sur.

De eneste tilbakemeldingene du kan få er spekulasjoner om hvorfor dama di gjør som hun gjør. Vi vet ikke, derfor må vi spekulere. Det er kvinneguiden du er på, ikke synskforum.no.

Ja, alle har ansvar for egen kropp og vedlikehold av dens utseende men det finnes mange grunner til å la seg forfalle. Hun er den eneste som vet hvorfor hun gjør det hun gjør. Logg deg av kvinneguiden og snakk med den kvinnen du trenger å snakke med; din kone.

Anonymous poster hash: be1ba...413

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er klar over at ingen her kjenner deg eller dama? Folk vet ingenting om forholdet deres utover det du skriver. Når du da venter i evighet før du sper på med ny info om hvordan hun fungerer ellers i hverdagen og hvordan arbeidsfordelingen er hjemme, så har du ingen grunn til å bli sur.

De eneste tilbakemeldingene du kan få er spekulasjoner om hvorfor dama di gjør som hun gjør. Vi vet ikke, derfor må vi spekulere. Det er kvinneguiden du er på, ikke synskforum.no.

Ja, alle har ansvar for egen kropp og vedlikehold av dens utseende men det finnes mange grunner til å la seg forfalle. Hun er den eneste som vet hvorfor hun gjør det hun gjør. Logg deg av kvinneguiden og snakk med den kvinnen du trenger å snakke med; din kone.

Så nå at du ikke er TS, beklager det. Man går litt i surr i alle AB-svarene.

Men da retter jeg innlegget videre til TS! :)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hun hørtes ikke spesielt delikat ut.

Anonymous poster hash: 99aed...099

snakker for meg selv her men jeg syns menn er sexy i joggebukse
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg på dialekt.

Irrlys, mod.

AnonymBruker
Skrevet

snakker for meg selv her men jeg syns menn er sexy i joggebukse

Her er det da ikke bare joggebuksa som er problemet kjære deg.

Anonymous poster hash: 3d58f...bd2

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Jepp, hele tiden. Jeans klør og er ekkelt. Kjæresten tar også av seg buksa hjemme og går enten rundt i boxer eller i pysjbukse. Betyr absolutt ikke at vi tar hverandre for gitt. Begge gjorde akkurat det samme i begynnelsen av forholdet også.

Er alltid noen som klarer å peile andre sin tråd inn på seg selv på merkelige måter. :ler:

• Liker 2
Skrevet

Forskjell på å ikke stelle seg og gå med en stygg joggebukse, og stelle seg og gå med en kledelig joggebukse / annet koseplagg.

Skrevet

Jeg har fem barn, født over en tidsperiode på åtte år. Jeg fastholder at det er mye syt og klage hos mange som sier de strever og sliter seg ihjel med bare ett barn.

Ok. Da har du vel et overskudd og en energi som ikke er av denne verden da. Eller du har hatt veldig mye hjelp fra mannen din eller andre.

Gjest Magdalene
Skrevet

Ok. Da har du vel et overskudd og en energi som ikke er av denne verden da. Eller du har hatt veldig mye hjelp fra mannen din eller andre.

Eller så er folk forskjellige. Noen takler det å bli mor bedre enn andre.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Nei, jeg har ikke det. Min mann døde da barna var i alderen 7-15 år. Da barna var små, bidro han jo en del, men mesteparten lå på meg. Hjelp fra min familie i det daglige har jeg aldri fått, for de bodde ganske langt unna. Jeg arbeidet dessuten hele tiden i 80 prosent stilling.

Endret av Arabella
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...