Gå til innhold

Ansvar for egen kropp i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe for at jeg synes mange jenter er noen store pyser, som blir så sliiiitne, stakkar, etterat de får barn.

Så da har du et påskudd til å føle deg bedre enn andre. Flott for deg.

Kanskje de har andre forutsetninger enn deg? Kanskje mannen ikke er så hyggelig? Det er mye som spiller inn når det gjelder en kvinnes selvrespekt og styrke.

Anonymous poster hash: abce5...e6e

• Liker 7
Gjest Eurodice
Skrevet

Så da har du et påskudd til å føle deg bedre enn andre. Flott for deg.

Kanskje de har andre forutsetninger enn deg? Kanskje mannen ikke er så hyggelig? Det er mye som spiller inn når det gjelder en kvinnes selvrespekt og styrke.

Jeg har ikke skrevet et ord om meg selv, så hvor du tar dette fra, forstår jeg ikke. Mitt liv har sannelig ikke vært noen dans på roser.

• Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe for at jeg synes mange jenter er noen store pyser, som blir så sliiiitne, stakkar, etterat de får barn. Den første tiden etter fødsel er forståelig, men babyen vokser og utvikler seg og sover om natten for det meste. Hvis det er noe tak i mannen, tar han også del i husstellet og med barnet. Hvis ett barn er nærmest uoverkommelig å håndtere, hvordan blir det med flere små?

Ikke alle takler den første tiden hjemme like bra. Ikke alle svever på en råååsa sky og kooooser seg hjemme med babyen. Og da kan man bli sliten og da kan man prioritere vekk det å ta vare på seg selv.

Jeg vil heller være pysete enn empatiløs som du virker å være for alle som ikke opplever ting akkurat som deg selv.

• Liker 11
Skrevet (endret)

1338818829609_9152622.png

Bilde med brudd på kopirett slettet. Daenerys, mod.

Anonymous poster hash: ebf7d...402

Endret av Daenerys
  • Liker 4
Gjest åffårno
Skrevet

Jeg har ikke skrevet et ord om meg selv, så hvor du tar dette fra, forstår jeg ikke. Mitt liv har sannelig ikke vært noen dans på roser.

Nei, og da var kanskje ikke barbering av bikinilinja din førsteprioritet? :)

Du vet ingenting om hva som ligger bak hennes forfall, og bør vel holde deg for god til å latterliggjøre noesomhelst dersom du har egenerfaring som tilsier annet.

Får satse på at TS tar en annen og mer positiv innfallsvinkel enn din, ellers kommer han neppe særlig langt med denne eller eventuelt fremtidige partnere.

Nedlatende og respektløs holdning har vel aldri skaffet noen noesomhelst, og da iallefall ikke noe positivt- som er hva TS ønsker.

• Liker 15
Gjest Eurodice
Skrevet

Ikke alle takler den første tiden hjemme like bra. Ikke alle svever på en råååsa sky og kooooser seg hjemme med babyen. Og da kan man bli sliten og da kan man prioritere vekk det å ta vare på seg selv.

Jeg vil heller være pysete enn empatiløs som du virker å være for alle som ikke opplever ting akkurat som deg selv.

Det er sant, men når det går over år, er det noe som ikke stemmer. Jeg er ikke empatiløs, og du vet ingenting om hva jeg har opplevd.

• Liker 3
Gjest åffårno
Skrevet (endret)

Det er sant, men når det går over år, er

det noe som ikke stemmer. Jeg er ikke empatiløs, og du vet ingenting om hva jeg

har opplevd.

Det var vel 1 år siden fødselen til TS sitt barn; eller leste jeg feil?

Alle her sier jo at noe ikke stemmer, det er bare forskjell på hvor løsningsorienterte svarene er.

Ditt var ikke spesielt løsningsorientert.

Tipset om å forsøke å se om det ligger noe mer bak, som det ofte gjør når hygiene nedprioriteres sterkt(er eksempelvis ofte et tegn på langvarig depresjon) er løsningsorientert.

Endret av åffårno
  • Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Det er sant, men når det går over år, er det noe som ikke stemmer. Jeg er ikke empatiløs, og du vet ingenting om hva jeg har opplevd.

Jeg tar ikke utgangspunkt i hva du har opplevd, men hva du skriver.

• Liker 3
Skrevet

Nei, det var derfor jeg slang på et spørsmålstegn også. Det var bare en teori. Men siden hun har en liten en å ta vare på så er det naturlig at utseende kommer i andre rekke en stund.

Utseende ja. Hygienen nei...dessuten tar det like lang tid å ta på seg penere klær som det tar å ta på seg joggebukse.

Anonymous poster hash: 7a771...fd0

• Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Det var vel 1 år siden fødselen til TS sitt barn; eller leste jeg feil?

Nei, du leste ikke feil. I løpet av dette året skulle vel TS være blitt restituert etter svangerskap og fødsel?

• Liker 6
Skrevet

Jepp, hele tiden. Jeans klør og er ekkelt. Kjæresten tar også av seg buksa hjemme og går enten rundt i boxer eller i pysjbukse. Betyr absolutt ikke at vi tar hverandre for gitt. Begge gjorde akkurat det samme i begynnelsen av forholdet også.

Vent til dere har vært sammen i ti- femten år...

Skrevet

Jepp, hele tiden. Jeans klør og er ekkelt. Kjæresten tar også av seg buksa hjemme og går enten rundt i boxer eller i pysjbukse. Betyr absolutt ikke at vi tar hverandre for gitt. Begge gjorde akkurat det samme i begynnelsen av forholdet også.

Så du hadde med deg joggebukse hver gang du besøkte han i begynnelsen? " nice"

• Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Nei, du leste ikke feil. I løpet av dette året skulle vel TS være blitt restituert etter svangerskap og fødsel?

Er ikke sikkert det er graviditet og fødsel som gjør det, men den nye tilværelsen som mamma.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg tar ikke utgangspunkt i hva du har opplevd, men hva du skriver.

Du skriver i et innlegg at hun sikkert er sliten. Det er din antagelse, du vet heller ikke mer.

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Du skriver i et innlegg at hun sikkert er sliten. Det er din antagelse, du vet heller ikke mer.

Det er jeg klar over. Jeg reagerte på din nedlatende holdning overfor slitne småbarnsmødre. Verken mer eller mindre.

• Liker 8
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Er ikke sikkert det er graviditet og fødsel som gjør det, men den nye tilværelsen som mamma.

Du vet ikke du heller. Du antar.

• Liker 3
Skrevet

Det ligger nok dypere enn som så sannsynligvis, altså ikke bare trøtt/sliten. Mange kvinner sliter psykisk etter en fødsel, det vises på forskjellige måter og dette kan være et av de.

Sett dere ned og snakk om dette. Prøv å forstå, tilby deg å hjelpe, og sammen vil dere finne en løsning. Lykke til :)

• Liker 4
Skrevet

Men det trenger jo ikke være noe problem i seg selv. En joggedress syntes jeg kan se ganske fint ut på kvinner (ja faktisk), men kommer det i kombinasjon med sterk overvekt, ustelt hår og ustelte negler osv. så er det ofte et tegn på at man lar seg selv forfalle. Så ts bør selvfølgelig gå videre med dette på en konstruktiv møte, det kan jo henne at hun er ekstremt sliten eller har en liten depresjon som mange har foreslått, og så må man finne løsninger.

For det er faktisk ikke fint når en kvinne lar seg forfalle helt hvis det ikke er en grunn til det. Det samme forventer jeg selvsagt fra meg selv ovenfor en kvinne.

Anonymous poster hash: d941d...aac

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg er enig i at begge parter har et visst ansvar for å holde seg attraktive for partneren, og at det å ha et barn på 1 år ikke er noen unnskyldning for ikke å ha fått av seg svangerskapskiloene. Men det høres jo ut som om kona til TS har gitt opp helt - kanskje er hun deprimert, eller veldig sliten? Tar du din del av arbeidet med hus og barn, TS?

Skrevet

Tåpelig!

Nei. Du skriver du selv har hatt mye motgang, og du føler sikkert du har greid deg fint og blitt et sterkere menneske av det. Men når du ser andre som ikke greide det like bra som deg - er det nødvendigvis slik at de er veike? Du vet jo ingenting om hva de har opplevd tidligere i livet, eller nå for den del. Kanskje de har hatt dobbelt så mye motgang som deg, og greier seg bedre enn du har gjort motgangen tatt i betraktning.

Jeg er også klar over at man kan bli litt hard når man oppfatter seg selv som mindre veik enn resten av verden fordi man har hatt mer motgang, men ofte tar man feil. Det er viktig å være litt ydmyk.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...