AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #81 Skrevet 1. januar 2014 Når det er sagt tror jeg denne tråden er trolling fra ende til annen. Ingen oppegående menn klager over at KONA ikke holder seg glattbarbert når de har en baby i hus. Og med mindre man har et medisinsk problem, lukter man ikke svette om det dusjes annenhver dag. Du skjønner faktisk ingenting. Jeg bare tok et par eksempler på hva hun gjorde før fødsel, men slutta totalt med etterpå. Jeg har da aldri forlangt at hun skal være glattbarbert. Dette var noe hun gjorde på eget initiativ, i likhet med alt det andre som gikk på pleie av egen kropp og utseende. Jeg skjønner jo nå at dette er et ømfintlig tema for kvinner, og 9 av 10 i denne tråden viser jo totalt ansvarsfraskrivelse. Nei, jeg er ikke perfekt selv, så det også er sagt. Men jeg ser viktigheten i å jobbe hardt for å få et forhold til å funke! Anonymous poster hash: a460c...826 3
Gjest Magdalene Skrevet 1. januar 2014 #82 Skrevet 1. januar 2014 Når det er sagt tror jeg denne tråden er trolling fra ende til annen. Ingen oppegående menn klager over at KONA ikke holder seg glattbarbert når de har en baby i hus. Og med mindre man har et medisinsk problem, lukter man ikke svette om det dusjes annenhver dag. Nei, her trykkes det på alt for mange knapper på én gang. Anonymous poster hash: 049d7...c9a De har en unge på ett år. Ikke en nyfødt baby. Barbere seg kan man gjøre i dusjen... 1
Gjest New_Girl Skrevet 1. januar 2014 #83 Skrevet 1. januar 2014 Takk for meg. Dette er nytteløst. Mitt spørsmål var i hovedsak om dere var enige med min påstand at begge (Ja, BEGGE!) i et forhold har et ansvar for å gjøre seg attraktiv for partneren sin. I min verden er det en selvfølge at jeg steller meg og sørger for at hun får lyst på kos og intimitet. Det handler ikke at man skal se ut som en fotomodell med den perfekte kropp. Men at man fra tid til annen kler seg ordnentlig, og ikke går i joggebukse og t-skjorte hver eneste dag, selv om dette også er deilig og avslappende. At man vasker seg og lukter godt, smiler og viser at man bryr seg. Har godt humør etc. Gir hverandre kjærtegn i hverdagen etc. Dere skjønner tegninga. Så kommer nesten alle her inne og snakker om at hun er sliten og har depresjon! WTF? Hun er i jobb og fungerer utmerket i hverdagslivet. Dette handler utelukkende at hun har slutta helt å bry seg om sitt eget utseende og kropp. Det er ikke noe å si på vår innsats med barn, jobb og hus og hjem. Når hun er på jobb, har hun selvsagt normale klær på seg, og steller seg, men holder det også her til et minimum.Anonymous poster hash: a460c...826 Men hvis du vet at hun bare har blitt mat og at det ikke er noen annen årsak til st det er blitt sånn så er det jo bare å snakke med henne om det. Er ikke sikkert at hun vet at du føler det sånn. Og ja, jeg er enig i at man burde prøve å være attraktiv for hverandre. Ikke hver dag hele tiden, men ofte nok til at partneren føler at man fortsatt bryr seg. 1
Berit Skrevet 1. januar 2014 #84 Skrevet 1. januar 2014 (endret) Takk for meg. Dette er nytteløst. Mitt spørsmål var i hovedsak om dere var enige med min påstand at begge (Ja, BEGGE!) i et forhold har et ansvar for å gjøre seg attraktiv for partneren sin. ...... Så kommer nesten alle her inne og snakker om at hun er sliten og har depresjon! WTF? Hun er i jobb og fungerer utmerket i hverdagslivet. Dette handler utelukkende at hun har slutta helt å bry seg om sitt eget utseende og kropp. Det er ikke noe å si på vår innsats med barn, jobb og hus og hjem. Anonymous poster hash: a460c...826 Ja, begge har et ansvar for egen kropp. Mest av alt har begge et ansvar å få sin partner til å føle seg vel, til å føle seg verdsatt. Hver dag bør man tenke på selv hva jeg kan gjøre/bidra med for min partner. Hvorfor så avvisende til svarene du har fått? Du har fått mange gode svar til nettopp å prøve og forstå, og få din partner til å ville finne tilbake til seg selv, ville ta ansvar. Du kan godt få svar at begge har et ansvar og så punktum. Men man gjør lurt i å prøve å forstå begge parter. Noe virker motiverende til å ta ansvar, noe virker demotiverende. Kommunikasjon er viktig Endret 1. januar 2014 av Berit 1
Gjest Ciegus Skrevet 1. januar 2014 #85 Skrevet 1. januar 2014 Takk for meg. Dette er nytteløst. Mitt spørsmål var i hovedsak om dere var enige med min påstand at begge (Ja, BEGGE!) i et forhold har et ansvar for å gjøre seg attraktiv for partneren sin. I min verden er det en selvfølge at jeg steller meg og sørger for at hun får lyst på kos og intimitet. Det handler ikke at man skal se ut som en fotomodell med den perfekte kropp. Men at man fra tid til annen kler seg ordnentlig, og ikke går i joggebukse og t-skjorte hver eneste dag, selv om dette også er deilig og avslappende. At man vasker seg og lukter godt, smiler og viser at man bryr seg. Har godt humør etc. Gir hverandre kjærtegn i hverdagen etc. Dere skjønner tegninga. Så kommer nesten alle her inne og snakker om at hun er sliten og har depresjon! WTF? Hun er i jobb og fungerer utmerket i hverdagslivet. Dette handler utelukkende at hun har slutta helt å bry seg om sitt eget utseende og kropp. Det er ikke noe å si på vår innsats med barn, jobb og hus og hjem. Når hun er på jobb, har hun selvsagt normale klær på seg, og steller seg, men holder det også her til et minimum.Anonymous poster hash: a460c...826 Dette med at hun ellers fungerer utmerket i hverdagen og kler seg pent på jobb er nye opplysninger. Skjønner ikke hvorfor du blir sur når folk som har erfaring med depresjoner påpeker dette. Det er ikke vår feil at du ikke forklarte omstendighetene rundt. Men ja, begge har et ansvar for å holde seg relativt attraktive, og jeg syns ikke du stiller urimelige "krav" til hennes utseende. Men jeg håper dere tar en alvorlig prat om det, i stedetfor å gjøre det slutt uten videre. For barnets skyld. 2
kisskissbangbang Skrevet 1. januar 2014 #86 Skrevet 1. januar 2014 Herregud, denne høneflokken. Jeg skjønner deg godt, TS, og jeg synes absolutt ikke du syter eller har urealistiske forventninger. Du presiserer jo tvert imot at du ikke forventer at det skal være tipptopp, bare at du ønsker deg et minimum av vedlikehold. Og må jo være fullt lovlig uten å bli stemplet som overfladisk og lat(!). Når det er sagt: Har du snakket med damen din om dette? Det høres jo ut som om hun bare tar deg og samlivet deres for gitt. Kanskje trenger hun å minnes på at du fortsatt ønsker å være kjæresten hennes med alt det det innebærer og ikke bare en mann hun bor med og deler på husarbeid og barnepass med? For øvrig er jeg enig med Arabella her. Det er forskjell på en måned og ett år etter fødsel, og noen får det jo til å høres ut som om husarbeid+barn barn er en helt uoverkommelig oppgave som kke gir en et ledig minutt til selvpleie i løpet av dagen. 8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #87 Skrevet 1. januar 2014 Dette med at hun ellers fungerer utmerket i hverdagen og kler seg pent på jobb er nye opplysninger. Skjønner ikke hvorfor du blir sur når folk som har erfaring med depresjoner påpeker dette. Det er ikke vår feil at du ikke forklarte omstendighetene rundt. Men ja, begge har et ansvar for å holde seg relativt attraktive, og jeg syns ikke du stiller urimelige "krav" til hennes utseende. Men jeg håper dere tar en alvorlig prat om det, i stedetfor å gjøre det slutt uten videre. For barnets skyld. Jeg skjønner godt hvorfor ts blir irritert, han har jo ikke nevnt noe om at hun har depresjon eller sliter på annen måte. Når man blir møtt av folk som spekulerer i det vide og brede og bygger resonnementene sine utelukkende på det videre så er det klart at man kan bli litt oppgitt. Anonymous poster hash: d941d...aac
Gjest Ciegus Skrevet 1. januar 2014 #88 Skrevet 1. januar 2014 Jeg skjønner godt hvorfor ts blir irritert, han har jo ikke nevnt noe om at hun har depresjon eller sliter på annen måte. Når man blir møtt av folk som spekulerer i det vide og brede og bygger resonnementene sine utelukkende på det videre så er det klart at man kan bli litt oppgitt. Anonymous poster hash: d941d...aac Nei, men det er dessverre veldig vanlig at man ikke forstår når noen eller en selv er deprimert, det er jo derfor jeg nevner muligheten. Litt kjipt om han skiller seg, barnet ender opp som en kasteball og hun så finner ut at hun er deprimert, får behandling og så slanker seg og ser smashing ut og alt blir bra igjen - med unntak av at de nå er en skilt familie. Greit å sjekke mulighetene først. NÅ sier ts at hun ikke er deprimert, men han har ikke nevnt det før. Trenger da faen ikke bli sur for velmenende råd. Det er nok av kvinner og menn som ikke evner å kjenne igjen en fødselsdepresjon, så det er ALLTID verd å nevne muligheten. Vil man ikke høre om det får man beskrive saken bedre i utgangspunktet. 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #89 Skrevet 1. januar 2014 Nei, men det er dessverre veldig vanlig at man ikke forstår når noen eller en selv er deprimert, det er jo derfor jeg nevner muligheten. Litt kjipt om han skiller seg, barnet ender opp som en kasteball og hun så finner ut at hun er deprimert, får behandling og så slanker seg og ser smashing ut og alt blir bra igjen - med unntak av at de nå er en skilt familie. Greit å sjekke mulighetene først. NÅ sier ts at hun ikke er deprimert, men han har ikke nevnt det før. Trenger da faen ikke bli sur for velmenende råd. Det er nok av kvinner og menn som ikke evner å kjenne igjen en fødselsdepresjon, så det er ALLTID verd å nevne muligheten. Vil man ikke høre om det får man beskrive saken bedre i utgangspunktet. Joda jeg ser den, men jeg syntes vel at man ikke behøver å basere hele resonnementer på en mulighet for at hun har en depresjon all den tid han ikke skrev noe om det. Så vidt jeg har lest har jeg heller ikke sett at han vurderer å skille seg pga. dette. Velmenende råd bør selvfølgelig være greit, men det er desverre mange som kommer med krasse tilsvar i slike debatter da ønsket om en "spretten dame" tydeligvis ikke er helt stuerent for mange. Og da kan jeg som sagt forstå at man blir irritert. Anonymous poster hash: d941d...aac
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #90 Skrevet 1. januar 2014 Dump henne!! slik går det ikke an å holde på!! nei vettu hva! Man kan ikke forfalle helt etter fødsel. det får være grenser!! Anonymous poster hash: ebf7d...402 1
Gjest Ciegus Skrevet 1. januar 2014 #91 Skrevet 1. januar 2014 Joda jeg ser den, men jeg syntes vel at man ikke behøver å basere hele resonnementer på en mulighet for at hun har en depresjon all den tid han ikke skrev noe om det. Så vidt jeg har lest har jeg heller ikke sett at han vurderer å skille seg pga. dette. Velmenende råd bør selvfølgelig være greit, men det er desverre mange som kommer med krasse tilsvar i slike debatter da ønsket om en "spretten dame" tydeligvis ikke er helt stuerent for mange. Og da kan jeg som sagt forstå at man blir irritert.Anonymous poster hash: d941d...aac Joda, han har skrevet i HI at han vurderer å gå fra henne. Og det er forståelig det altså, hvis hun har gitt opp forholdet. Men derfor syns jeg man skal se på ulike forklaringer før man tar en drastisk avgjørelse. Hvis ts har gjort det, så er det flott. Så må bare kona også gå litt i seg selv.
Gjest New_Girl Skrevet 1. januar 2014 #92 Skrevet 1. januar 2014 Dump henne!! slik går det ikke an å holde på!! nei vettu hva! Man kan ikke forfalle helt etter fødsel. det får være grenser!!Anonymous poster hash: ebf7d...402 Seriøst? Han er gift og har barn med denne kvinnen og du syns han skal dumpe henne før han i det hele tatt har tatt det opp med henne? Hvis du er seriøs håper jeg du er veldig ung og uerfaren. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #93 Skrevet 1. januar 2014 Joda, han har skrevet i HI at han vurderer å gå fra henne. Og det er forståelig det altså, hvis hun har gitt opp forholdet. Men derfor syns jeg man skal se på ulike forklaringer før man tar en drastisk avgjørelse. Hvis ts har gjort det, så er det flott. Så må bare kona også gå litt i seg selv. Ok, greit nok det. Men syntes det fortsatt virker som om enkelte henger seg litt mye opp i spekulative forklaringer som depresjon eller at man sliter på andre måter. Det kan selvfølgelig være en mulighet men jeg syntes heller ikke det er et poeng å trekke konklusjoner på det grunnlaget, da står en jo bare i større fare for å ikke se at det kan være andre forklaringer i bildet som f. eks hverdagsfella. Anonymous poster hash: d941d...aac 1
Gjest åffårno Skrevet 1. januar 2014 #94 Skrevet 1. januar 2014 Du skjønner faktisk ingenting. Jeg bare tok et par eksempler på hva hun gjorde før fødsel, men slutta totalt med etterpå. Jeg har da aldri forlangt at hun skal være glattbarbert. Dette var noe hun gjorde på eget initiativ, i likhet med alt det andre som gikk på pleie av egen kropp og utseende. Jeg skjønner jo nå at dette er et ømfintlig tema for kvinner, og 9 av 10 i denne tråden viser jo totalt ansvarsfraskrivelse. Nei, jeg er ikke perfekt selv, så det også er sagt. Men jeg ser viktigheten i å jobbe hardt for å få et forhold til å funke! Anonymous poster hash: a460c...826 Nå har du jo fått flest svar som sier; HAR DU SNAKKET MED HENNE OM ÅRSAKEN. Ikke total ansvarsfraskrivelse. De fleste sier jo også at de skjønner dette er veldig lite tiltrekkende og optimalt. Jeg hadde termin for 3 dager siden og rakk nå barbere leggene idag og dusje/sminke meg selv om jeg knapt orker gå en meter - men jeg anser ikke dette for å være å "jobbe hardt for et forhold". Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke resonnerer litt mer om hvorfor det er slik, fremfor å være sur og vanskelig? 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #95 Skrevet 1. januar 2014 Synes ikke du er urimelig i det hele tatt. Når samboeren min har vert på jobb og kommer hjem og lukter "arbeid" så sier jeg "kan du være så snill å ta deg en dusj?" Og det synes han er helt ok. Du må bare finne en måte å ta det opp med henne på uten at du sårer henne. Jeg synes det er helt OK å daffe rundt i daffeklær, men det går an å finne noe mer tiltrekkende enn joggebukse og stor genser. Selv foretrekker jeg yoga-pants og noe inntilsittende, men komfortabelt. Kanskje du kan ta henne med på "daffeshopping"? Og husk at det er litt vanskelig å føle seg sexy når man har presset ut noen kilo fra magen- men tipsene her om å ta litt tid til dere selv, gå ut på date, la noen andre passe ungen er genialt. Kjøp en gavepakke med deo, kroppssåpe og bodylotion til henne, et sånt "spa sett"- så kanskje hun tar hintet på en litt finere måte Hørtes ut som at hun har blitt litt FOR komfortabel med deg, og uansett så burde man passe seg litt for å bli "ekkel". Jeg for eksempel ville aldri ha sluppet en fis foran kjæresten (med vilje) og heller ikke gått fra fjøslukten på badet uten å spraye og vaske så den er minimal- det er bare sånne ting eg ikke vil han skal forbinde med meg liksom. Hjelp henne å finne igjen den sexy følelsen hun en gang hadde- så tror eg at det kommer til å ordne seg. Anonymous poster hash: 2ef29...1a5
Gjest Riskjeks Skrevet 1. januar 2014 #96 Skrevet 1. januar 2014 Takk for meg. Dette er nytteløst. Mitt spørsmål var i hovedsak om dere var enige med min påstand at begge (Ja, BEGGE!) i et forhold har et ansvar for å gjøre seg attraktiv for partneren sin. I min verden er det en selvfølge at jeg steller meg og sørger for at hun får lyst på kos og intimitet. Det handler ikke at man skal se ut som en fotomodell med den perfekte kropp. Men at man fra tid til annen kler seg ordnentlig, og ikke går i joggebukse og t-skjorte hver eneste dag, selv om dette også er deilig og avslappende. At man vasker seg og lukter godt, smiler og viser at man bryr seg. Har godt humør etc. Gir hverandre kjærtegn i hverdagen etc. Dere skjønner tegninga. Så kommer nesten alle her inne og snakker om at hun er sliten og har depresjon! WTF? Hun er i jobb og fungerer utmerket i hverdagslivet. Dette handler utelukkende at hun har slutta helt å bry seg om sitt eget utseende og kropp. Det er ikke noe å si på vår innsats med barn, jobb og hus og hjem. Når hun er på jobb, har hun selvsagt normale klær på seg, og steller seg, men holder det også her til et minimum. Anonymous poster hash: a460c...826 Dette står det jo ingenting om i hovedinnlegget? Alltid flott med nye opplysninger som kommer frem når TS ikke får de svarene han/hun forventer.... Du må jo rett og slett snakke med henne. Hun kan være lat, hun kan være lei av deg, hun kan være utro, hun kan være deprimert, eller hun kan rett og slett ha blitt en av de kvinnene som utelukkende er mødre etter at de har fått barn, og slutter å bry seg om alt annet. Hvem vet. 3
Alina X Skrevet 1. januar 2014 #97 Skrevet 1. januar 2014 Du skjønner faktisk ingenting. Jeg bare tok et par eksempler på hva hun gjorde før fødsel, men slutta totalt med etterpå. Jeg har da aldri forlangt at hun skal være glattbarbert. Dette var noe hun gjorde på eget initiativ, i likhet med alt det andre som gikk på pleie av egen kropp og utseende. Jeg skjønner jo nå at dette er et ømfintlig tema for kvinner, og 9 av 10 i denne tråden viser jo totalt ansvarsfraskrivelse.Nei, jeg er ikke perfekt selv, så det også er sagt. Men jeg ser viktigheten i å jobbe hardt for å få et forhold til å funke! Anonymous poster hash: a460c...826 9 av 10? Nå får du rulle inn.. 2
Gjest Riskjeks Skrevet 1. januar 2014 #98 Skrevet 1. januar 2014 At mange her har nevnt depresjon, skulle da bare mangle. Handler da ikke om "ansvarsfraskrivelse". Det ville vært foreslått om rollene var byttet om også (at det var mannen som ikke brydde seg om utseendet sitt, har sett det i mange tråder her inne) - rett og slett fordi manglende personlig hygiene etc er et vanlig tegn på depresjon!
Gjest Coolaid Skrevet 1. januar 2014 #99 Skrevet 1. januar 2014 Før kona ble gravid trente hun ofte og hadde en stram og sexy kropp. Etter graviditeten har hun latt kroppen forfalle fullstendig, og jeg har mistet tenninga helt. Anonymous poster hash: a460c...826 kanskje det er en kombinasjon av barnefødsel, bli mamma og finne nye verdier som foreldre og ikke være så opphengt i kropp og utseende? Kanskje det kan også ha noe med deg å gjøre og dine krav til henne? Kanskje du er litt for opphengt i utseende og hun er blitt litt slapp på den avdelingen. Høres ikke ut som om dere har det beste forholdet, spesielt når dere kun tømmer hverandre som sexliv. Gå i deg selv, da kan man finne mange svar.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #100 Skrevet 1. januar 2014 Ja, begge har et ansvar for egen kropp. Mest av alt har begge et ansvar å få sin partner til å føle seg vel, til å føle seg verdsatt. Hver dag bør man tenke på selv hva jeg kan gjøre/bidra med for min partner. Hvorfor så avvisende til svarene du har fått? Du har fått mange gode svar til nettopp å prøve og forstå, og få din partner til å ville finne tilbake til seg selv, ville ta ansvar. Du kan godt få svar at begge har et ansvar og så punktum. Men man gjør lurt i å prøve å forstå begge parter. Noe virker motiverende til å ta ansvar, noe virker demotiverende. Kommunikasjon er viktig Jeg er enig i at begge har ansvar for egen kropp. Hun kan imidlertid ikke pålegges ansvar for å tilfredsstille mannen dersom dette ikke er noe hun ønsker av hensyn til eget begjær. Det er bra om hun prøver å få sin partner til å føle seg vel, men det kan på ingen måte være en plikt eller noe som forventes av henne. Kanskje situasjonen ville blitt bedre dersom mannen økte innsatsen med husarbeid og stell av barnet? Anonymous poster hash: ae6f2...a92
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå