Gå til innhold

Ansvar for egen kropp i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før kona ble gravid trente hun ofte og hadde en stram og sexy kropp. Etter graviditeten har hun latt kroppen forfalle fullstendig, og jeg har mistet tenninga helt.

Ja, jeg forventer ikke at man skal beholde figuren gjennom et svangerskap og tiden etterpå, og jeg er heller ikke opptatt av at hun skal se ut som en fotomodelle. Det kan til og med være ganske så mange kg for mye uten at det bryr meg veldig.

Men jeg synes faktisk det går en grense, for begge i et forhold, når det kommer til det å gjøre seg attraktiv for sin partner. Dette er faktisk et ansvar begge har. For meg er den fysiske tiltrekningen, intimitet og sex en STOR del av et forhold.

Hun har sluttet og trene helt, spiser usunt, og har lagt på seg mange mange kg, og er rett og slett i ferd med å bli feit. Hun skylder på svangerskapet, men jeg er uenig, for nå har det gått over 1 år siden fødsel.

Hun har slutta å barbere seg nedentil og barberer seg sjelden på leggene og under armene. Før var hun alltid nybarbert nedentil, glatt og frisk, og jeg så henne aldri med stupper på legger og under armer. Dusjer max annenver dag, og når hun er hjemme går hun bare i "loffen", dvs. jobbebukser og alt for store gensere. Lukter ofte svette.

Så ja, jeg har mistet tenninga fullstendig, og vurderer faktisk å gjøre det slutt pga dette. Jeg synes det er trist at min egen kone ikke er interessert i å gjøre seg fin lenger.

Er dette vanlig blant kvinner som føder barn?

Vi har for øvrig ikke sex veldig ofte, og når vi har det er det mest mekanisk for at begge skal få tømt seg. Over på 4-5 minutter uten lidenskap.

Anonymous poster hash: a460c...826
  • Liker 8
Gjest New_Girl
Skrevet

Kanskje hun er sliten rett og slett? Hjelper du til hjemme og med barnet? Har dere barnevakt innimellom så dere kan gjøre ting uten baby?

• Liker 34
Gjest avocadoen
Skrevet

Når jeg er hjemme så drar jeg av meg jeansen og tar på meg pysjbuksa og en stor t-skjorte. Samme med kjæresten. Det er vel noe nesten alle gjør? :vetikke: Så akkurat det ser jeg absolutt ikke problemet med, og jeg har ikke født noe barn heller.

Jeg går til og med uten sminke hjemme jeg. Tenk det da! :sjokkert:

• Liker 15
Gjest BettyBoop
Skrevet

Enig i at hun høres sliten ut. Håper du ikke overlater alt ansvaret til henne med ungen

• Liker 13
Skrevet

Høres ut som at hun ikke prøver å gjøre seg fin, fordi hun føler at disse tingene som barbering og klær gjør henne fin uansett?

Anonymous poster hash: 247f0...388
Skrevet

Når jeg er hjemme så drar jeg av meg jeansen og tar på meg pysjbuksa og en stor t-skjorte. Samme med kjæresten. Det er vel noe nesten alle gjør? :vetikke: Så akkurat det ser jeg absolutt ikke problemet med, og jeg har ikke født noe barn heller.

Jeg går til og med uten sminke hjemme jeg. Tenk det da! :sjokkert:

Joda men hele tida? Helt greit å være en dass til tider.men å se samboer i joggebukse år etter år hadde jeg syns var litt kjipt, etter mange år i forhold tar man gjerne hverandre litt for gitt. Samlivsterapauter snbefaler faktisk at man til tider pynter seg litt for den andre parten slik man gjorde i begynnelsen av forholdet. Forståelig nok

Anonymous poster hash: 7a771...fd0

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor er det alltid slik st med en gang kvinner gir faen i utseende sitt så er de slitne? Det er ikke nødvendigvis tilfelle...

• Liker 6
Skrevet

Hun høres ikke ut som hun har det særlig godt med seg selv? Har du snakket med henne om det, og hva har hun å si? Jeg skjønner godt at du mister tenninga om hun går hjemme totalt ustelt til en hver tid. Kanskje hun føler hun har mistet seg selv litt til morsrollen og trenger litt nye innspill i hverdagen. Dette blir jo bare spekulasjoner såklart.

Gjest New_Girl
Skrevet

Hvorfor er det alltid slik st med en gang kvinner gir faen i utseende sitt så er de slitne? Det er ikke nødvendigvis tilfelle...

Nei, det var derfor jeg slang på et spørsmålstegn også. Det var bare en teori. Men siden hun har en liten en å ta vare på så er det naturlig at utseende kommer i andre rekke en stund.

• Liker 4
Gjest New_Girl
Skrevet

Er forresten veldig enig i at du må ta det opp med henne. Det er ikke sikkert hun er klar over hvordan du oppfatter henne, og som en annen skriver så kan hun ha "mistet seg selv" litt.

• Liker 7
Gjest avocadoen
Skrevet

Joda men hele tida? Helt greit å være en dass til tider.men å se samboer i joggebukse år etter år hadde jeg syns var litt kjipt, etter mange år i forhold tar man gjerne hverandre litt for gitt. Samlivsterapauter snbefaler faktisk at man til tider pynter seg litt for den andre parten slik man gjorde i begynnelsen av forholdet. Forståelig nok

Jepp, hele tiden. Jeans klør og er ekkelt. Kjæresten tar også av seg buksa hjemme og går enten rundt i boxer eller i pysjbukse. Betyr absolutt ikke at vi tar hverandre for gitt. Begge gjorde akkurat det samme i begynnelsen av forholdet også.

• Liker 5
Skrevet

Hun hørtes ikke spesielt delikat ut.

Anonymous poster hash: 99aed...099

• Liker 5
Gjest åffårno
Skrevet

For å snu problemstillingen litt; hvordan fordeler dere ansvar for barnet og plikter hjemme?

Føler man seg som en vaskehjelp og ammemaskin døgnet rundt blir man fort seende ut deretter.

Ikke at jeg synes hun hørtes fresh ut, men dersom man føler seg tatt for gitt og ikke har noen arenaer å være seg selv på lengre så mister man jo kjapt motivasjon og selvtillit til å fremstå som den man var "før".

At hun ikke ser ut som før kroppslig må du nesten regne med i moderat grad, om hennes tidligere kropp krevde hyppig trening(som du jo sier) så er det noe man må gi avkall på når man får barn til en mer normaltilpasset variant av seg selv.

Såh; hva gjør du i heimen for å motivere og gi tid til en litt annerledes livsstil for henne?

• Liker 18
Skrevet

Tror som flere har sagt over at hun ikke har det så bra. Å slappe av på barbering, sminke og klær kan være forståelig om dere har det travelt med den lille, men svettelukt tyder på større forfall - om rensligheten ryker har ting gått ganske langt. Hva med å bestille et romantisk opphold på spahotell til dere (og la ungen være igjen hos besteforeldre) som en skikkelig kjæresteboost. Bestill full pakke til henne (ansiktsbehandling, parmassasje, evt voksing...), bestill musserende, roser osv til rommet og kos dere. Og spør henne om hun er sliten, lei seg, vil endre noe i hverdagen osv. Kanskje en annen setting enn hverdagen hjemme kan få kjærestelivet i gang, og at hun begynner å interessere seg for utseende sitt igjen når det blir morsomt være kjæreste og ikke bare sliten mamma?

• Liker 6
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Man kan fint ha det bra med seg selv, selv om man gir F i hvordan man ser ut. Alt for mange skylder på graviditet...

Men man bør jo gjøre det man kan for å virke attraktiv for partneren sin.

Og det er mye "kosetøy" man kan gå i utenom joggebukse, som ser mye bedre ut.

Snakk med kjæresten din TS. Kanskje hun bare ikke tenker noe over det.

• Liker 4
Skrevet

Synes du hun virker lykkelig? Er hun blitt mer stille og innesluttet i det siste? Kanskje hun bruker mat som en trøst mot alt stresset og det at hun ikke føler seg tilstrekkelig.

Anonymous poster hash: cd30b...5e6
  • Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe for at jeg synes mange jenter er noen store pyser, som blir så sliiiitne, stakkar, etterat de får barn. Den første tiden etter fødsel er forståelig, men babyen vokser og utvikler seg og sover om natten for det meste. Hvis det er noe tak i mannen, tar han også del i husstellet og med barnet. Hvis ett barn er nærmest uoverkommelig å håndtere, hvordan blir det med flere små?

• Liker 10
Skrevet

Har hun det bra, da? Gjør du det du kan for at hun skal ha det bra, føler hun du behandler henne bra sånn egentlig?

Ville sørget for barnevakt og tatt henne med på en delikat ferie hvor hun må pynte seg.

Kanskje føler hun seg så stygg med den nye kroppen at hun ikke føler hun kan bli fin uansett hvor mye hun pynter seg, og da er det vanskelig.

Det er nå du må elske henne, ikke bare se henne for kroppen hennes.

Har kroppen forfalt såpass at det kan være greit med plastisk kirurgi, og synes du det er greit?

Anonymous poster hash: abce5...e6e
Skrevet

Har du spurt henne hvorfor hun ikke orker å gjøre noe? Kanskje hun er deprimert for noe..

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...