Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå mer eller mindre forsøkt å bli gravide i tre år..... Jeg har vært hos gynekolog, tatt blodprøver på gitte dager, hadde visst en minimal hormonforkyvning og ble satt på metformin, men hun mente dette ikke burde hindre meg å bli gravid. Blodprøvene viste at jeg hadde EL, og hun så EL på ultralyden hun gjorde også.

Vel det er ett og et halvt år siden jeg ble satt på metformin nå, og ingenting har skjedd.

Hva skjer videre nå? Mannen må ta sædprøve...... Må vi gjennom en ny runde med nye medisiner osv, eller "hopper vi rett til" prøverør...... Og hvilket tidsaspekt kan vi forvente oss?

Skal gifte oss til sommeren, og jeg vil gjerne vente med eventuelt prøverør til etter dette......

Anonymous poster hash: be556...cfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste steg er definitivt test av mannen, det bør alltid gjøres og skal utføres før kvinnen blir satt på medisiner overhodet.

Om dere skal gjennom videre utredning (som laproskopi) avhenger av hva denne testen viser. Be fastlegen om at henvisning sendes til sykehus, de sørger for at resterende tester utføres før endelig henvisning til prøverør sendes.

Fra denne første henvisningen sendes til man er i gang med prøverør tar som regel et års tid i de store byene, så det er bare å komme i gang. Dersom dere likevel får tilbud om å begynne før bryllupet er det bare å utsette, jeg har utsatt forsøk i det offentlige flere ganger av ulike årsaker, man beholder da plassen i køen og gjennomfører forsøket akkurat den syklusen man ønsker det selv.

Skrevet (endret)

.

Endret av super-ida
Skrevet

Hvorfor har ikke mannen blitt testa tidligere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...