Gå til innhold

Mistet og funnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger kan man miste ting for så å finne dem igjen på de underligste steder. Har opplevd et par episoder med telefoner. Den første er kanskje ikke så merkelig, men herregud så iriiterende det er når ting bare forsvinner totalt!

Hadde vært på hytta en helg og kom tilbake på søndag og den trådløse telefonen var ikke å finne. Den hadde ladet seg ut i løpet av helga så det gikk ikke an å ringe til den. Lette høyt og lavt i flere timer og ble ganske forbannet etter hver, for å si det mildt. Til slutt måtte jeg jo gå å leggemeg og da fant jeg den under dyna mi...

Det andre telefonforsvinningsnummeret gjaldt mobilen til sønnen min. Den forsvant på mystisk vis mellom bilen og leiligheten. Hvis man mister en mobil i bakken hører man det, men når vi kom inn oppdaget han at den var borte. Vi lette som gale og etter en måneds til kjøpte jeg en ny til ham (ikke noe mas om bortskjemte unger her nå, han måtte av ulike grunner som vi ikke skal komme inn på her, ha mobil). En måneds tid etter det igjen var det dårlig vær og han skulle ha på seg gummistøvler. Og hva fant han da oppi den ene støvelen? Jo, telefonen! Støvlene må ha stått på skohylla under knaggen der han hang opp jakka si og mobilen må ha falt ut av lomma og bare svupp! oppi støvelen!

Jeg er også fæl til å legge ting på "lure" steder som i etterkant viser seg å ikke være så lure allikevel. Dere, da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk meg en aldri så liten skyllebøtte da jeg som 11-12åring ikke kunne finne igjen gommen jeg nettopp hadde fått fra tannlegen. Etter et par dager så ringte moren min til tannlegen og forklarte at den dessverre hadde forsvunnet sporløst, så jeg måtte ha ny.

Etter en ukes tid fant vi den igjen, oppi bunadsvesken til moren min! :ler:

Vi har i alle år etter det vært sikre på at det var lillebror som hadde prøvd å være morsom, men han har enda ikke innrømmet det.

Skrevet

Her hos oss er det en treåring som hjelper oss med å rote bort ting.

En gang tok han mobiltelefonen sin og puttet den inn i en lekebil (varebilaktig) Jeg ringte og ringte til telefonen og skjønte ikke hvor det ringte . Lekebilen stod midt på golvet så uansett hvor jeg var hørtes det ut som om det var på andre siden av rommet.

Skrevet

Jeg mistet nøklene til jobben en gang.

Vanligvis er jeg hysterisk når det gjelder nøkler og legger dem på samme sted hver eneste gang.

Men denne gangen hadde jeg tatt de to nøklene av knippet mitt fordi de skulle leveres inn (da jeg skulle slutte).

Arbeidsgiveren min var ikke så lett å ha med å gjøre, så jeg ventet med å fortelle det og grudde meg fælt til den dagen da nøklene skulle leveres.

Jeg lette høyt og lavt, hjemme, i vesker og lommer, på bakken utenfor jobben og leiligheten. Nøklene VAR borte.

Den dagen jeg hadde gruet meg til kom og da jeg skulle ha på meg skoene for å gå fant jeg de to nøklene ved siden av skoene. Muligens hadde de falt ut av lomma mi her også.

Jeg ble litt høyere i hatten og slapp å fortelle sjefen om forvinningen.

Gjest gjesta
Skrevet

Den dagen jeg hadde gruet meg til kom og da jeg skulle ha på meg skoene for å gå fant jeg de to nøklene ved siden av skoene.

Spooky! :o

Selv har jeg sluttet å rydde når jeg snakker i trådløs telefon, for de tingene jeg rydder da finner jeg enten 1) igjen på de mest utrolige steder - som kaffekopper i kjøleskapet, eller 2) jeg finner de aldri igjen.

For noen år siden skulle jeg til Amsterdam. Siden jeg vet hvor jeg har passet mitt, og jeg vet at det gyldig, så sjekket jeg ikke det før kvelden før. Krise; passet var der ikke. Meg og mannen endevendte absolutt hele huset - hadde skikkelig panikk. Plutselig, etter mange timers endevending, gikk det et lys opp for meg :idesmil: og jeg husket hvor det lå.

Så dro jeg til Amsterdam, mens mannen måtte rydde opp i rotet. :Hehe:

Gjest gjesta
Skrevet

Da ungene var små ble det borte en stor øse. Jeg lette og lette, men måtte til slutt kjøpe ny. Et halvt år etter fant jeg den. Inni en tom A4-perm som sto i ei bokhylle. Så har man barn så kan ting dukke opp på de forunderligste plasser :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Bestefar til sønnesønn: Hva heter han der tyskeren som driver og somler bort all tingene mine hele tiden?

Sønnesønnen: Alzheimer, bestefar - Alzheimer...

Skrevet

Jeg mista en ring en gang.. og hadde overhode ingen peiling på hvor den var blitt av. Så en dag var jeg på besøk hos pappa, og den eldste lillesøstra mi hadde ringen på seg. Jeg spurte hvor den kom fra, og da hadde hun funnet den INNI dataskjermen... Hvordan den har havnet der, er umulig å si, for jeg har aldri vært borti den skjermen, og var heller ikke så ofte på besøk hos pappa da.... Det er nok små nisser som låner tingene...

Gjest gjesta
Skrevet
Det er nok små nisser som låner tingene...

Det fikk meg til å huske læreren min på barneskolen. Når ting ble borte fra klasserommet så skyldte hun alltid på skoletrollet. Så jeg tipper skoletrollet har et enormt lager med ark, limstifter, kladdebøker, sakser o.l.

Skrevet

:-) anna: 3-åring med eigen mobiltelefon?????

Gjest Starya
Skrevet

Når jeg mister nøkler o.l. sjekker jeg alltid sko og støvler. Har lært av mine feil... :ler:

Skrevet

Jeg har akkurat mistet en dobørste jeg. Med holder.

Vi hadde en på hvert toalett. Nå er den på hovedbadet vårt søkk borte.

Hvis vi nå antar at det har vært tyver på fære her, - hva er sannsynligheten for at de skulle la PC'er, musikkannlegg, smykker osv. ligge for så å stikke av med en DOBØRSTE?

Greit nok at det var en fin og ny dobørste, men likevel.....

:o

Skrevet

Det er en lang dobørste-tråd på her nå, så kanskje det er en KGer som har blitt besatt av dobørster! Pass på dobørstene deres, jenter!

Skrevet
Jeg har akkurat mistet en dobørste jeg. Med holder.

Vi hadde en på hvert toalett. Nå er den på hovedbadet vårt søkk borte.

Hvis vi nå antar at det har vært tyver på fære her, - hva er sannsynligheten for at de skulle la PC'er, musikkannlegg, smykker osv. ligge for så å stikke av med en DOBØRSTE?

Greit nok at det var en fin og ny dobørste, men likevel.....

:o

Mye å holde styr med med så mange bad og toalett og sånn da, det kan man jo forstå... :tunge1:

Ellers er lånere et kjent fenomen her i huset. Evt en sinna Tusenfryd som skriker til Tusenbenet om morgenen "har du tatt den rosa lebestiften igjen nå!?" :ler: Av en eller annen grunn ligger den et annet sted enn der jeg synes den burde ligge :roll:

Skrevet

...Derfor leter jeg alltid overalt når det er noe jeg ikke finner. I kjøleskapet, verktøyskrinet, under mattene i bilen, under høytalerne i stua og i dusjen. :-)

Skrevet

I 12-årsalderen rotet jeg bort sykkelnøkkelen min. Fant den igjen en måneds tid senere på nøkkelknippet... :flau:

Skrevet
...Derfor leter jeg alltid overalt når det er noe jeg ikke finner. I kjøleskapet, verktøyskrinet, under mattene i bilen, under høytalerne i stua og i dusjen. :-)

Hvis jeg finner igjen dobørsten min i kjøleskapet så blir jeg veldig bekymret. Og kvalm. :o

Og Tusenfryd, vær glad over at vi er av den typen som har toalett du. Ikke alle kuer bruker det vet du!

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...